2011-04-29, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nja dina antal vad gäller dina varningar och tillsägelser är inte med sanningen överensstämmande. Vill du att de redovisas här i tråden så säg till, eller vill du ta det via PM så hör av dig.

Ta det i tråden du
Citera
2011-04-29, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Ok, har du kontaktat den moderator som gett dig resp. tillsägelse då?

Det är första vägen att gå. I samband med en tillsägelse får du alltid ett PM, där ser du vilken moderator som tilldelat tillsägelsen.

Det där stämmer ju inte alls.

Har hänt flera ggr att "ot raderat bla bla bla och helfyllekille får tillsägelse."
Utan att jag gått något pm.
Citera
2011-04-29, 19:21
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helfyllekille

Har hänt flera ggr att "ot raderat bla bla bla och helfyllekille får tillsägelse."

PM ska gå ut via automatik när tillsägelse utdelas. Däremot vet jag inte vad som händer vid de tillfällen då mottagarens inkorg är full eller har inställningen på att inte ta emot PM. Om jag har rätt så kommer då PM:et inte komma fram.
Citera
2011-04-29, 19:25
Medlem
najass avatar
Citat:
Ta det i tråden du

Om jag räknat rätt har du totalt 15 tillsägelser av vilka 11 har annulerats efter 2 olika Ohörsamhetsvarningar.

Således har du 2 aktiva Varningar och 4 aktiva Tillsägelser så du ligger verkligen och balanserar på gränsen.

När man ser din statistik så undrar man ju lite om du överhuvudtaget varit inne och kollat på reglerna? Det är inte raketforskning precis. Särskilt regel 0.03 och 0.06 borde du studera.
Citera
2011-04-29, 19:27
Medlem
najass avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
PM ska gå ut via automatik när tillsägelse utdelas. Däremot vet jag inte vad som händer vid de tillfällen då mottagarens inkorg är full eller har inställningen på att inte ta emot PM. Om jag har rätt så kommer då PM:et inte komma fram.

Fast de automatiska tillsägelse-PM:en är ju rätt nytt. Tidigare var det så att Tillsägelser meddelades direkt i tråden eller via PM (eller både och).
Citera
2011-04-29, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune

Verkar inte vara så automatiskt.
Tex detta har jag inte fått något pm om:
https://www.flashback.org/sp30284851

Och det är ett bra exempel, ni gör godtyckliga bedömningar när man ska få en tillsägelse. En felplacerad trådjävel, det händer ju hela tiden! Men, nädå, nu slänger vi ut en tillsägelse där.

Jag har många fler exempel, fast jag antar att ni bannar mig innan jag fått sagt mitt.
Citera
2011-04-29, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Om jag räknat rätt har du totalt 15 tillsägelser av vilka 11 har annulerats efter 2 olika Ohörsamhetsvarningar.

Således har du 2 aktiva Varningar och 4 aktiva Tillsägelser så du ligger verkligen och balanserar på gränsen.

När man ser din statistik så undrar man ju lite om du överhuvudtaget varit inne och kollat på reglerna? Det är inte raketforskning precis. Särskilt regel 0.03 och 0.06 borde du studera.

Ja jag har läst reglerna. Jag har sagt mycket dumt på fyllan ibland. Men jag har även åkt på många helt vansinnigt dumma tillsägelser. Låt mig hänga kvar ett par timmar så ska jag visa.

Att jag har bidragit till debatt ibland också är väl inte värt ett skit.
Citera
2011-04-29, 20:04
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ja jag har läst reglerna. Jag har sagt mycket dumt på fyllan ibland. Men jag har även åkt på många helt vansinnigt dumma tillsägelser. Låt mig hänga kvar ett par timmar så ska jag visa.

Att jag har bidragit till debatt ibland också är väl inte värt ett skit.

Klart vi ser stor fördel i att folk är med och debatterar. Men det är samtidigt något vi tar för givet då det ändå är ett diskunionsforum. Dock så ger matyrinlägg inga pluspoäng.
Citera
2011-04-29, 20:39
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Jag har många fler exempel, fast jag antar att ni bannar mig innan jag fått sagt mitt.
Ja, men det beror på att du har två aktiva varningar och fyra tillsägelser, samt att dina exempel kommer att innebära att du bryter mot 0.06 ifall du struntar i att ta diskussionen via PM med berörd moderator.
Citera
2011-04-29, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Ja, men det beror på att du har två aktiva varningar och fyra tillsägelser, samt att dina exempel kommer att innebära att du bryter mot 0.06 ifall du struntar i att ta diskussionen via PM med berörd moderator.

Ja det vet jag. Låt mig få återkomma med mina klagomål i denna tråd. Har främmande nu och kan inte sitta här och grotta i det. Ska inte posta i någon annan tråd.
Citera
2011-04-30, 18:50
Bannlyst
Varför kan inte mod flytta över en tråd som postats i fel forum till det forum där mod anser att den passar bättre? Varför papperskorga en tråd bara för den hamnat i fel forum, det känns som ett slöseri och ibland som ett rån, helt plötsligt är tråden man startat eller gjort inlägg i slängd på soptippen.

Är det inte bättre att flytta över en felplacerad tråd till dess rätta forum?
Citera
2011-04-30, 18:58
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KendelStantfarkour
Varför kan inte mod flytta över en tråd som postats i fel forum till det forum där mod anser att den passar bättre? Varför papperskorga en tråd bara för den hamnat i fel forum, det känns som ett slöseri och ibland som ett rån, helt plötsligt är tråden man startat eller gjort inlägg i slängd på soptippen.

Är det inte bättre att flytta över en felplacerad tråd till dess rätta forum?

Är inte den bästa lösningen att TS funderar två sekunder innan man placerar en tråd?
Varför ska en moderator agera dadda och hjälpa sinnesslöa individer att flytta trådar rätt?

Det är helt enkelt så att det är lättare att papperskorga än vad det är att flytta rätt.

På ett sätt kan man då anse att det är slöhet från båda håll...
Men man kan se de på ett sätt till, som sagt så är det smidigare om man funderar lite innan man placerar sin tråd.

Om moderatorerna generellt flyttar trådar rätt så kommer man inte åt själva problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in