Citat:
Ursprungligen postat av MrCoffey
Har en moderator rätt att låsa trådar endast för att de själva tycker att det inte är ett intressant eller relevant ämne? Hur stor rätt har moderatorerna att bara göra lite som de själva tycker när det kommer till låsningar?
Raderad text
Nu var det här bara ett exempel men jag tycker att man ser ganska ofta att moderatorer raderar trådar bara för att tråden inte faller just dem i smaken. Får man verkligen göra så? Tycker nästan att det strider lite mot yttrandefriheten på forumet då alla ämnen inte får diskuteras om inte mod tycker att ämnet är intressant.
Edit: Information om ett specifikt fall är raderad.
Jag modererar bland annat i övrigt, det är ett forum som har mängder av skit och felplacerade trådar, och såldes gör jag oerhört många låsningar/papperskorgningar. 10-15st om dagen tror jag nog inte är speciellt konstigt alls. Det finns INGEN möjlighet för oss moderatorer att dra upp varje tråd vi vill slänga för röstning i outlaw om forumet ska hålla en hyfsat kvalité. Det skulle också innebära att vi fick ägna oss åt en extrem mängd röstande.
Jag tror ABSOLUT att det händer att jag gör fel när jag papperskorgar/låser, och är man inte nöjd kan man gott kontakta mig. Det jag mer eller mindre kräver är dock att jag ska få ett välformulerat PM, där någon inte anklagar mig för att gå sionisters ärenden och börjar det hela med en massa personangrepp. Samtidigt vill jag också ha argument till varför tråden ska öppnas/flyttas från papperskorgen.
Den första delen kan verka fel, och jag kan inte säga att jag har något regelstöd i den, men jag kan gott säga att jag kommer bli mycket mer defensiv och vilja försvara min åtgärd om någon börjar hora ur sig förolämpningar.
Till sist ska jag tillägga att nästan inga trådar i Övrigt, låsta, öppna eller något alls, intresserar mig. Jag är i övrigt som extra hjälp eftersom det behövs, inte för att jag tycker att trådinnehållet generellt är speciellt intressant. Likväl finner jag en hel del trådar i PU extremt ointressanta, men jag låser dem inte. Fan, om det handlade om intresse skulle det inte finnas några balkantrådar i PU, det kan jag lova er.