Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Ja , det finns verkligen bra moderater som kan behärska sig och behålla greppet, hur dråpliga användarna än må vara vissa gånger. Nu gäller tyvärr inte detta varenda moderator men överlag kan jag hålla med.
Sen skulle faktiskt du med ditt kunnande och hövliga attityd även gjort dig bra som moderator.

Handlar väldigt mycket om hur det styrs upp ovanifrån.
Moderatorer har lite mer privilegier och makt, på alla forum, vilket gör att det blir ett litet "klickbeteende" där moderatorer ses som bättre än övriga användare.
Den här maktgruppen blir då lite inåtvänd och det blir ett "vi och dem" tänkande osv.
Flashback har tack vare sitt värnande om yttrandefriheten samt vår benevolente och omnipotente fulltidsdiktator Admin (all hail Admin) hållit en rätt hög nivå på modererandet. Det är svårt att hävda sig vara för yttrandefrihet om man samtidigt inte kan ta kritik och yttranden riktade mot sig själv.
Forum som inte har just yttrandefriheten som sitt högsta mål, och har en sådan stark styrning mot att allt ska tillåtas att diskuteras mot, och har ett högsta höns som håller på just detta, har en förmåga att dras mot inskränkningar av olika slag.
En del troll och gnällmånsar är jävligt jobbiga, och det är så mycket enklare att bara bannlysa dem.
Problemet är att medans det ger ett "lättare" forum för moderatorer och mer mot det som forumets ansvariga vill ha, så blir det samtidigt mindre fritt.
Citat:
Ursprungligen postat av Sheepskin
Jag är förhållandevis ny på Flashback men har forumet blivit mer uppstyrt de senaste åren? För om åren när jag hängde på andra forum så togs ju Flashback alltid som ett exempel på ett dåligt modererat forum.
Som sagt tidigare, vi hör av oss om du är intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Viktigast av allt, inte knyppling i något inlägg

Att nämna knyppling innebär automatisk diskvalificering.