Såg ämnet på tråden och måste bara ge en kommentar.....
Ställde en fråga ang jaktlicens, fick efter ett tag ett länktips och dum som jag var så svarade jag ungefär "precis vad jag behövde, tack för det!"
Sen vart tråden låst, men om inte tråden låstes kanske nån 60+ jägare med stor erfarenhet klev in och kunde dela med sig av sina erfarenheter o.s.v. av jakt och sedan hade man fått fortsatt diskussionen.
Trådar ska nog inte låsas av sånna småsaker, snarare om det spårat ut ordentligt - och inte bara av att man råkat bytt ämne tillfälligt......
Det finns redan trådar om frågor kring jaktlicens i v&m. Hade den hittats tidigare är risken att den bara hade hamnat i papperskorgen, men nu innehöll den ju ett tips, eller något, vilket kan ha lett till att den låstes.
Nu moddar jag inte i vapen och militär, så jag kommer bara med en gissning på varför den låstes.
Jag anser att många av de trådar som blockeras och spärras blir det helt i onödan. Varför kan ni inte låta folk föra en schysst diskussion om ett ämne som är snarlikt något det redan finns en massiv tråd om som man inte får något vettigt svar från.
Det här konstanta blockerandet är något som uppstått på senare dagar och jag är jävligt trött på tråkiga jävlar som ska slänga i papperskorgen så fort man får en bra diskussion. Flashback kommer att gräva sin egen grav om det här får fortsätta.
Därför, uppmaning till användare av flashback: Håll forumet levande med nya kreativa trådar! Hoppas att ni moderatorer har förståelse för det jag skriver.
Du är bara sur för att något av dina inlägg blivit drabbade.
Hur fan skulle det se ut om vi inte hade någon som städade efter discot?
Nä all cred åt moderatorerna.
Men skärp dig nu. Du hittar bara på nya argument efter hand och din fantasi är inte direkt i toppklass. Först var det att vi slängde in en massa orelaterade frågor i en tråd. När det visade sig vara fel så börjar du tramsa om att det inte är lika kul att svara i en äldre tråd, och nu är det skarvarna du inte gillar? Att samma ämne diskuteras i två trådar var ju inte direkt ett påstående du hade någon form av substans bakom. Om ditt huvudproblem är att du inte gillar att skriva i en befintlig tråd så lär inte skarvar fem sidor bak vara ett reellt problem.
Så, min väldig enkla och raka fråga är: Har du ett vettigt argument att komma med som du själv tror på, eller är det den här nivån du tänkte fortsätta med?
Och att du blir kallad idiot är något du får ta när du försöker ikläda dig en offerroll genom att kläcka ur dig att du säkert får en varning för att du säger emot oss. Det är alltså ett - i mina ögon fullt berättigat - konstaterande och inte - som du i ditt upprepade försök att framstå som ett offer - något som sker gång på gång.
Jag uppfattar din fråga såsom "Har du ett vettigt argument att komma med som du själv tror på, eller är det den här nivån du tänkte fortsätta med?"
Jag vet inte riktigt, men jag tycker att en hel del vettiga argument har presenterats här. Både från mig och andra. Samtidigt tycker jag att vissa av er Moderatorer (R.R) agerade moget och seriöst i alla fall i början och verkade glad över att få ta emot konstruktiv kritik med syfte att förbättre forumet.
Sen har nivån sjunkit allt eftersom när fler och fler Moderatorer inte verkade klara av kritik och introducerade personliga påhopp i tråden (som vissa sent inkomna läsare inte verkar ha observerat) och det har gått längre och längre och nu tror alltså dessa "nykomlingar" att jag och "min" sida introducerade påhoppen.
Det verkar fortfarande inte riktigt som att du läst vad jag skrivit ordentligt då jag inte alls förstår det du skrev att jag tidigare skrivit.
Jag uppfattar din fråga såsom "Har du ett vettigt argument att komma med som du själv tror på, eller är det den här nivån du tänkte fortsätta med?"
Jag vet inte riktigt, men jag tycker att en hel del vettiga argument har presenterats här. Både från mig och andra. Samtidigt tycker jag att vissa av er Moderatorer (R.R) agerade moget och seriöst i alla fall i början och verkade glad över att få ta emot konstruktiv kritik med syfte att förbättre forumet.
Sen har nivån sjunkit allt eftersom när fler och fler Moderatorer inte verkade klara av kritik och introducerade personliga påhopp i tråden (som vissa sent inkomna läsare inte verkar ha observerat) och det har gått längre och längre och nu tror alltså dessa "nykomlingar" att jag och "min" sida introducerade påhoppen.
Det verkar fortfarande inte riktigt som att du läst vad jag skrivit ordentligt då jag inte alls förstår det du skrev att jag tidigare skrivit.
Eftersom vi uppenbarligen är flera som är oförmögna att förstå dig kanske du skulle kunna göra en enkel sammanfattning av problemen du upplever att moderatorerna skapar genom sin moderering. Exemplifierar du kanske t o m idioter som ÅnkelGunnar och jag kan begripa exakt vad du menar? Lite struktur, helt enkelt?
Du lyckas skriva flera rader utan att svara på Gunnars fråga, grattis! Den moderator som "hoppade på dig" gjorde det för att statuera att man får faktiskt skriva vad fan man vill så länge man håller sig till topic. Jag skulle likt Gunnar vilja se ett argument som håller snarare än att du bara upprepar de argument som vi inte köper.
Att moderatorerna inte skulle klara kritik är ju bara löjligt att tro efter vad som skrivits i den här tråden och ja innan du påstår att jag inte har läst allt så jodå det har jag..
Du lyckas skriva flera rader utan att svara på Gunnars fråga, grattis! Den moderator som "hoppade på dig" gjorde det för att statuera att man får faktiskt skriva vad fan man vill så länge man håller sig till topic. Jag skulle likt Gunnar vilja se ett argument som håller snarare än att du bara upprepar de argument som vi inte köper.
Att moderatorerna inte skulle klara kritik är ju bara löjligt att tro efter vad som skrivits i den här tråden och ja innan du påstår att jag inte har läst allt så jodå det har jag..
Jag skulle snarare påstå att de tappade fattningen någonstans runt tredje sidan. Efter att jag dessutom fått "skit" på andra ställen i forumet efter att jag startade den här tråden så tycker jag snarare att ingen av de (med ett undantag) visat att inte kunde ta min kritik på ett bra sätt och kanske medge att det faktiskt är ett problem (som även Moderatorer medger i början) och tacka för att jag tar upp vad många bevisligen ser som ett stort problem.
Om du ringer till ett framgångsrikt företag för att berätta att du tycker något fungerar dåligt och rekommenderar en förbättre, tror du då att du blir kallad idiot?
Jag skulle snarare påstå att de tappade fattningen någonstans runt tredje sidan. Efter att jag dessutom fått "skit" på andra ställen i forumet efter att jag startade den här tråden så tycker jag snarare att ingen av de (med ett undantag) visat att inte kunde ta min kritik på ett bra sätt och kanske medge att det faktiskt är ett problem (som även Moderatorer medger i början) och tacka för att jag tar upp vad många bevisligen ser som ett stort problem.
Om du ringer till ett framgångsrikt företag för att berätta att du tycker något fungerar dåligt och rekommenderar en förbättre, tror du då att du blir kallad idiot?
Det är inte synd om dig bara för att jag förklarade att man inte slängs ut för att man är en idiot och du gör bara bort dig ännu mer när krampaktigt försöker hålla fast vid hur illa du har behandlats.
Alla som är intresserade kan själv läsa vad jag skrivit i den här tråden, och du har så här långt inte gjort mycket mer än gnälla om ogenomtänkta saker. När du fått förklarat att du har fel så har du gnällt på något annat. Nu när det visat sig att hela grundpremissen för dina klagomål var felaktig så väljer du istället att mest tycka vi har varit elaka.
Jag tycker konstruktiv kritik är jättebra, men eftersom jag tycker din kritik är felaktig så hoppas jag du inser varför jag inte kommer att förändra min syn på samlingstrådar.
Jag skulle tro att du blir avfärdad tämligen snabbt med din åsikt, de tackar för den, men lägger ingen vikt vid den. Ungefär som i denna tråd. Det handlar inte om att åsikten inte är begrundad eller inte saknar betydelse, utan att man, som ny medlem, alla gånger inte kan storma in och hojta att det och det är fel och nu ska en förändring till snarast.
För att försöka svara på dina tidiga inlägg som var riktade emot mig: Jag har väl ändå aldrig påstått att jag är bättre enbart för att jag registrerade mig ett par år före dig? Vad jag själv ville belysa är att du på grund av din ringa erfarenhet av forumet inte riktigt har greppet, ännu, hur det fungerar och när du väl fått dig en dos erfarenhet kommer du att ha större förståelse för allting. Jag tycker heller inte allting var speciellt enkelt i början, men jag tog det lugnt och surfade runt och detta resulterade sedermera i att jag blev mer bekväm med forumet och hur forumet i sig rent generellt fungerar.
Nu är jag dum som dömer ut dig på grund av ditt registreringsdatum, men jag har inte mycket annat att gå på än det och vad du själv skriver i tråden. Å ena sidan skriver du att kritik från nya medlemmar är bra, å andra sidan skriver du att jag inte alls kan veta om du är ny eller inte. Det blir en aningen motsägelsefullt att jag inte alls vet vad jag ska tro, varpå jag dömer ut dig på ditt registreringsdatum.
Den moderator som kallade dig idiot gjorde det för att understryka att man i egenskapa av moderator eller vanliga användare, får kalla vem som helst för vad som helst bara man håller sig till ämnet.
Och du, Eeriik, du är en idiot!
Lägger du inte märke till den uppenbara ironin i sista raden, tycker jag, ärligt talat, synd om dig.
Senast redigerad av storbonden 2010-08-20 kl. 19:16.
Kom med något konstruktivt i din kritik så tror jag nog flertalet lyssnar och tar det till sig för eventuell framtida lösning.
Just nu framstår du bara som en pubertal pajas.