2010-02-21, 16:14
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubunto
Subjektivt, iaf så borde moderaterna flytta trådarna istället för att bara slänga dem

Raidtrådarna är de som får mest uppmärksamhet och där flest människor engagerar sig, ser inget fel med att tillåta det

Även om det stämde, vilket det inte gör, så är ju det argumentet inte så där värst intelligent. Att många puckon tycker om en sak gör ju givetvis inte saken rätt.
Citera
2010-02-21, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-ROLL
Att FB inte jobbar med snuten är lögn, flr jag VET att en användare ** frågade vad det var värt att ta i betalt i pengar för at knäppa någon blev åkt dit av FALSKBACKE NEDÅT!!

ok, gå till skolan nu.
Citera
2010-02-21, 16:57
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubunto
Subjektivt, iaf så borde moderaterna flytta trådarna istället för att bara slänga dem

Raidtrådarna är de som får mest uppmärksamhet och där flest människor engagerar sig, ser inget fel med att tillåta det
Subjektivt, men lika genomtänkt som att föreslå regeländring bara för att ett gäng fjortisar ska få härja vidare.

Att sen påstå att raidtrådarna är de som får mest uppmärksamhet och störst engagemang är ren lögn. Det är inte svårare än att kolla antalet besökare i varje delforum så ser man rätt snart var tyngdpunkten ligger.
Citera
2010-02-22, 04:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Grorr
Det är aldrig dumt att ventilera sin åsikt öppet så att andra kan ta del av den, så länge som det görs med sansad ton. Kan hända att andra moderatorer läser detta och bättrar sig, även om han inte ämnar att vädra sina åsikter åt just dem?

Men nu gör jag såhär igen, lägger mig i något som jag inte har att göra med. Förlåt.
Det är inte fel att vädra sin åsikt öppet, men innan man gör det kan man väl ta kontakt med moderatorn ifråga? Det kanske kan redas ut på en gång "mellan fyra ögon" och varför ska man då starta en missnöjestråd?
Citera
2010-02-22, 05:24
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Moderatorerna är forumets poliser. De följer reglerna bäst och ser till att andra följer dessa regler. Ska man ge undantag eller strunta i reglerna, även om en del tycker en viss tråd är "jätte intressant", så kan man undra hur det hade sett ut i verkliga livet om folk får ha hur fria åsikter som helst som kan knytas till upplopp, där folk far illa eller ja, Gud vet vad... Det är bra att det finns en ordning! Det är bra att det finns ett fritt ord för oss alla men man ska även ha det inom en viss ram samt att någon ska kunna stå för sin åsikt, därav användarnamn som anonym, men inte helt och hållet.
Citera
2010-02-22, 10:23
Medlem
Dr.Grorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är inte fel att vädra sin åsikt öppet, men innan man gör det kan man väl ta kontakt med moderatorn ifråga? Det kanske kan redas ut på en gång "mellan fyra ögon" och varför ska man då starta en missnöjestråd?

Jag ska försöka förtydliga lite:
* Jag anser det inte fel att istället maila moderatorn i fråga.
* Att leda den öppet kan leda till engagemang hos andra Flashbackare som också vill diskutera.
* En fördel med att leda den öppet kan vara att andra moderatorer tar del av informationen. Detta leder till att de får mer erfarenhet och förhoppningsvis utvecklas som både moderatorer och människor.

Jag menar inte att det är bättre att starta en "missnöjestråd", bara att det är ett alternativ som också är bra. Men gissar på att vi har olika åsikter där.
Citera
2010-02-22, 10:28
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Jag ska försöka förtydliga lite:
* Jag anser det inte fel att istället maila moderatorn i fråga.
* Att leda den öppet kan leda till engagemang hos andra Flashbackare som också vill diskutera.
* En fördel med att leda den öppet kan vara att andra moderatorer tar del av informationen. Detta leder till att de får mer erfarenhet och förhoppningsvis utvecklas som både moderatorer och människor.

Jag menar inte att det är bättre att starta en "missnöjestråd", bara att det är ett alternativ som också är bra. Men gissar på att vi har olika åsikter där.
Det skulle bara leda till att det startades en väldig massa missnöjestrådar...
Citera
2010-02-22, 10:33
Medlem
Dr.Grorrs avatar
Citat:
Det skulle bara leda till att det startades en väldig massa missnöjestrådar...

På både gott och ont, vi är ju här för att vi vill diskutera! Sedan är det kanske möjligt att ha en "missnöjestråd" (om det inte redan finns?) där sådana här diskussioner förs. Sedan kan man ju hoppas att vissa använder sitt sunda förnuft och använder befintliga trådar (även om jag tycker att de flesta människor i största allmänhet är idioter så betyder det inte att jag inte har hopp om dem).
Citera
2010-02-22, 10:52
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
På både gott och ont, vi är ju här för att vi vill diskutera! Sedan är det kanske möjligt att ha en "missnöjestråd" (om det inte redan finns?) där sådana här diskussioner förs. Sedan kan man ju hoppas att vissa använder sitt sunda förnuft och använder befintliga trådar (även om jag tycker att de flesta människor i största allmänhet är idioter så betyder det inte att jag inte har hopp om dem).
Jovisst, men inte för att sitta och diskutera om varför "+1" och liknande har raderats. I de flesta fallen får man en godtagbar anledning av moderatorn ifråga och då kan det stanna där. I de fall man inte blir nöjd med svaret kan man gå vidare.
Citera
2010-02-22, 10:59
Medlem
Dr.Grorrs avatar
Citat:
Jovisst, men inte för att sitta och diskutera om varför "+1" och liknande har raderats. I de flesta fallen får man en godtagbar anledning av moderatorn ifråga och då kan det stanna där. I de fall man inte blir nöjd med svaret kan man gå vidare.

Jag håller med dig. Men det TS menade var nog att forumet i större allmänhet styrs med järnhand, och därför startade en tråd om detta. Det är i alla fall den känslan jag fått och det är därför jag är delaktig i denna diskussion. Jag förstår att man ska hålla sig till ämnet, men tro det eller ej, vi människor handlar ibland på impulser och innehar en väldigt stor variabilitet i handlingskraft. Att hålla sig till ämnet är en självklarhet, men ibland är ramarna för hur mycket man får prata kring ämnet, lite väl tajt.

Och jag vet: "ta upp det med berörd moderator", men det är inte enskilda fall som jag vill diskutera, utan den allmänna synen på Flashback som forum.
Citera
2010-02-22, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Annatar
Vad fan är problemet med vissa moderatorer som ska sitta och radera inlägg och stänga trådar fast folk vill fortsätta diskutera? Får dom en kick av att utöva sin lilla makt här eftersom dom irl har noll?
Att modsen gillar klia de andra modsens röv är ju så uppenbart så man är blind ifall man inte ser det.
Diskussion ska kvävas och de dödliga hotas och säger man emot, ja då jävlar ligger man riktigt illa till.
Tur att samhället i övrigt inte funkar som hierarkin här på flashback, ligger väl i närheten av NordKoreas styrsätt.

Att modsen inte gör sitt jobb och istället sitter på sina feta arslen än att ta itu med systematiskt KFK:ande motsäger ju vad de själva går ut med att säga. Men det är ju klart, är ju lättare att ge ut KFK till de som ber de göra sitt jobb.

Nejfan, Nordkoreamodsen leker Hitler dygnet runt, förvänta er ingen annat!
Citera
2010-02-22, 19:47
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonflies
Att modsen gillar klia de andra modsens röv är ju så uppenbart så man är blind ifall man inte ser det.
Diskussion ska kvävas och de dödliga hotas och säger man emot, ja då jävlar ligger man riktigt illa till.
Tur att samhället i övrigt inte funkar som hierarkin här på flashback, ligger väl i närheten av NordKoreas styrsätt.

Att modsen inte gör sitt jobb och istället sitter på sina feta arslen än att ta itu med systematiskt KFK:ande motsäger ju vad de själva går ut med att säga. Men det är ju klart, är ju lättare att ge ut KFK till de som ber de göra sitt jobb.

Nejfan, Nordkoreamodsen leker Hitler dygnet runt, förvänta er ingen annat!
Så du tycker det är bättre om vi sitter på våra feta arslen och systematiskt raderar inlägg från de som inte delar dina åsikter och du därför skickar RP'n på? Från mitt perspektiv vore det om något ett steg mot att förbereda forumet för en flytt till Nordkorea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in