2010-02-25, 18:49
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Haha.

Två olika scenarior, med samma utgång:

En tråd placeras i fel forum, moderator slänger den. TS har kanske lärt sig en läxa. TS gör en ny tråd.

En tråd placeras i fel forum, moderator flyttar den. TS har kanske lärt sig en läxa. TS slipper göra en ny tråd.

Vad får man ut av scenario ett?
Om moderatorn flyttar den så lär sig inte användaren något annat än att man inte behöver anstränga sig för att placera saker rätt, om den slängs så får användaren tänka själv före postning för att det ska bli rätt.
Moderatorerna är ingen jävla städpatrull.
Citera
2010-02-25, 18:58
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Om moderatorn flyttar den så lär sig inte användaren något annat än att man inte behöver anstränga sig för att placera saker rätt, om den slängs så får användaren tänka själv före postning för att det ska bli rätt.

Det får ju användaren göra i vilket fall.

Jo, ni är visst städpatrull. Ni ska väl städa upp OT, felplacerade trådar osv?
Citera
2010-02-25, 19:18
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:

Jaha, och hur länge tror du att du i skolan kan hålla på att kasta bananskal utanför papperskorgen, enbart eftersom det trots allt finns städpersonal anställd?
Du inser väl att de till slut hade fyllt ditt skåp med bananskal - vår version av avstängning en vecka - och händer det igen så kanske de punkterar däcken på din cykel, vilket då motsvarar andra varningen, en månads avstängning.
Det där tänkandet funkar inte helt enkelt. Dessutom är vi INTE anställda, vi jobbar helt ideellt och att i det läget kräva att vi mods snällt ska lyda allas minsta vink...knappast.

Jag är väldigt sällan ogin, jag slänger inte trådar för att vara taskig för jag är inte det minsta intresserad av de felstavade gnäll-pm som obönhörligen dyker upp efteråt, men framförallt nyreggade lågpostare verkar tro att de kan bete sig som de gör/gjorde i skolan och sånt går iaf inte jag med på.
Citera
2010-02-25, 19:36
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Tro mig när jag säger att det är mycket vanligt att man skiter fullständigt var man postar sin tråd. Ni tänker inte på det eftersom trådarna ofta redan har flyttats eller papperskorgas. Jag "ser lite mer" eftersom jag är moderator och när jag tittar här ser jag totalt 49 trådar och av dessa är 28 inte publicerade. Några av dem är dubbeltrådar eftersom det är en forumsdel där modsen måste godkänna en tråd och det kan givetvis ta lite tid innan godkännandet kommer och då startar man en ny tråd. Men... I storleksordningen 15-20 trådar av 49 är likväl startade i helt forum. Ni ser det inte och ni tycker att vi gnäller i onödan...
Citera
2010-02-25, 19:41
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney

Håller med till fullo.

Kastar man den, så kanske användaren nästa gång tänker sig för just för att inte få ännu en tråd kastad.
Se det som "kamratuppfostran"
Citera
2010-02-25, 19:47
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Håller med till fullo.

Kastar man den, så kanske användaren nästa gång tänker sig för just för att inte få ännu en tråd kastad.
Se det som "kamratuppfostran"

I så fall är det på tiden att ni inför hårdare straff för det är inte en jävel som bryr sig vart de postar sina trådar.
Citera
2010-02-25, 19:49
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Tro mig när jag säger att det är mycket vanligt att man skiter fullständigt var man postar sin tråd. Ni tänker inte på det eftersom trådarna ofta redan har flyttats eller papperskorgas. Jag "ser lite mer" eftersom jag är moderator och när jag tittar här ser jag totalt 49 trådar och av dessa är 28 inte publicerade. Några av dem är dubbeltrådar eftersom det är en forumsdel där modsen måste godkänna en tråd och det kan givetvis ta lite tid innan godkännandet kommer och då startar man en ny tråd. Men... I storleksordningen 15-20 trådar av 49 är likväl startade i helt forum. Ni ser det inte och ni tycker att vi gnäller i onödan...

Vad har det med saken att göra?

Det spelar ingen roll vilken åtgärd som är gjord, papperskorgad eller flyttad - folk skiter fortfarande i vart de placerar sin tråd. Dessutom är det ju inte så att folk felplacerar en tråd för att jävlas, utan de gör det på grund av okunskap och kanske för lite kritiskt tänkande.
Citera
2010-02-25, 19:54
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra?

Det spelar ingen roll vilken åtgärd som är gjord, papperskorgad eller flyttad - folk skiter fortfarande i vart de placerar sin tråd. Dessutom är det ju inte så att folk felplacerar en tråd för att jävlas, utan de gör det på grund av okunskap och kanske för lite kritiskt tänkande.
Jovisst, men just den medlemmen och de som har sett exempelvis papperskorgningen gör förhoppningsvis inte om samma misstag. Om vi agerar som curlingföräldrar kommer medlemmarna inte att lära sig ett dugg...
Citera
2010-02-25, 19:55
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Jovisst, men just den medlemmen och de som har sett exempelvis papperskorgningen gör förhoppningsvis inte om samma misstag. Om vi agerar som curlingföräldrar kommer medlemmarna inte att lära sig ett dugg...

Skriver man en fin liten notis om att man flyttat tråden och varför så har det samma effekt.
Citera
2010-02-25, 19:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Skriver man en fin liten notis om att man flyttat tråden och varför så har det samma effekt.
Jag tror faktiskt inte det för då märker de att det är bara att posta var som helst och sedan fixar modsen resten.
Citera
2010-02-25, 20:01
Bannlyst
Jag tycker Swetech ska ha tillssägelse för OT.
Han skriver "gillar du hockey" i varenda "ny mod tråd". När jag gjorde det blev det raderat...
Diktatur!!
Citera
2010-02-25, 20:04
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Jag tror faktiskt inte det för då märker de att det är bara att posta var som helst och sedan fixar modsen resten.

I just detta ämne torde jag veta bäst då jag är en vanlig användare och du är en moderator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in