2011-11-21, 16:14
Medlem
Någon mer som klarat de två førtesten och ska till SJ før vidare tester?

Någon som vet vad man kan vænta sig dær?
Citera
2011-11-22, 09:06
Medlem
Anonymisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Efter att jag gjort den andra delen så fick jag ett mystiskt tomt mejl ifrån TCC, bara helt vitt. Någon mer som fått det efter den andra delen?

Tomt mejl fick inte jag iallafall. I mitt mejl stod det att dom skulle höra av sig om vidare tester som skulle ske i slutet av den här veckan. Så ditt fall låter mysko
Citera
2011-11-22, 15:35
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymiss
Tomt mejl fick inte jag iallafall. I mitt mejl stod det att dom skulle höra av sig om vidare tester som skulle ske i slutet av den här veckan. Så ditt fall låter mysko

Det var det också! Kontaktade dem och det var allt något som fattades i mejlet, skulle skriva ner utbilningar/yrken och sedan varför jag ville arbeta som lokförare. Skulle tydligen få kallelse till Hallsberg nästa vecka i alla fall och göra vidare tester v.50. Så får väl se vad som händer.
Citera
2011-11-22, 19:27
Medlem
Citat:
Samma här. Menar du verkligen 27/10? Är ju nästan en månad sedan.

Efter att jag gjort den andra delen så fick jag ett mystiskt tomt mejl ifrån TCC, bara helt vitt. Någon mer som fått det efter den andra delen?

Fick mejlet där man skulle manuellt svara på 2 frågor och skicka dom till en Kerstin. Och de skickade jag in den 27/10. Jag var inte med om det blanka mejlet.
Citera
2011-11-23, 01:03
Medlem
Citat:
Det var det också! Kontaktade dem och det var allt något som fattades i mejlet, skulle skriva ner utbilningar/yrken och sedan varför jag ville arbeta som lokförare. Skulle tydligen få kallelse till Hallsberg nästa vecka i alla fall och göra vidare tester v.50. Så får väl se vad som händer.

Kallelse nästa vecka?! Nu ingav du allt lite nya förhoppningar i denna människa med! Antar väl att man kan vänta sig något sådant med då?
Citera
2011-11-23, 17:00
Medlem
Jag har starkt funderat på att söka till SJs utbildning.... Följer tråden och har läst alla sidor... Det jag undrar över är om dom tar piss prov inför utb??? Jag har rökt hasch sen jag var 16 och knapprat lite allt möjligt däremellan. Jag har hållit upp med skiten ett par månader nu... då borde det va lugnt?!
Citera
2011-11-23, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thecookie85
Jag har starkt funderat på att söka till SJs utbildning.... Följer tråden och har läst alla sidor... Det jag undrar över är om dom tar piss prov inför utb??? Jag har rökt hasch sen jag var 16 och knapprat lite allt möjligt däremellan. Jag har hållit upp med skiten ett par månader nu... då borde det va lugnt?!

Det är nolltolerans mot narkotika i Lokföraryrket. Vet inte synen man har på tidigare användning av det. Dock är undersökningen obligatorisk. Vet inte om det är så långt som urinprov. Men skulle inte bli förvånad om det är det.
Vart 5:e år så ska man också på återbesök på läkarundersökning, där igen är undersökning av narkotika med.
Får man fråga hur gammal du är nu?
Citera
2011-11-23, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWikstrom
Det är nolltolerans mot narkotika i Lokföraryrket. Vet inte synen man har på tidigare användning av det. Dock är undersökningen obligatorisk. Vet inte om det är så långt som urinprov. Men skulle inte bli förvånad om det är det.
Vart 5:e år så ska man också på återbesök på läkarundersökning, där igen är undersökning av narkotika med.
Får man fråga hur gammal du är nu?
Man tackar för snabbt svar... Vad är det för undersökning av narkotika??? Kan dom se på en på nått annat sätt att man brukat tidigare?? Detta kan inte va möjligt?!?! Jag tror nästan att piss prov kan bli obligatoriskt men jag har inget att oroa mig för då eftersom jag e ren nu..
Citera
2011-11-23, 17:20
Medlem
Citat:
Man tackar för snabbt svar... Vad är det för undersökning av narkotika??? Kan dom se på en på nått annat sätt att man brukat tidigare?? Detta kan inte va möjligt?!?! Jag tror nästan att piss prov kan bli obligatoriskt men jag har inget att oroa mig för då eftersom jag e ren nu..

Man undersöks för all typ av narkotika och tecken på beroende av narkotika (även alkohol). Skulle ju gissa att om du håller dig ren så är det ju ingen risk senare. Risken kan ju finnas att det finns spår kvar.
Citera
2011-11-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWikstrom
Man undersöks för all typ av narkotika och tecken på beroende av narkotika (även alkohol). Skulle ju gissa att om du håller dig ren så är det ju ingen risk senare. Risken kan ju finnas att det finns spår kvar.

´tecken på beroende av narkotika?´ Har du lust att definiera svaret? Det kan inte finnas spår kvar.
Edit: Googlade runt lite. Det är läkarundersökning + drogtest. Så länge man inte missbrukar några månader innan bör det va lugnt.
Edit: Fast... "Droger som till exempel cannabis, amfetamin, kokain, heroin och GHB kan göra dig både fysiskt och psykiskt beroende. Både påverkan och abstinensfas kan medföra medicinskt allvarliga symtom och komplikationer i efterförloppet. Den beroendes hela tillvaro påverkas negativt."

__

"Fysiskt beroende innebär att ämnesomsättningen i kroppen förändras på grund av missbruket. Man får även fysiska symtom som kramper, hjärtklappning eller svettningar om man slutar att ta drogen."
Hos mig är ämnesomsättningen helt rubbad och jag lider av svettningar. Kan de fatta att det beror för att man hållit på??? Eller kan man skylla på nått annat så länge det inget visar på ett drogtest?
Senast redigerad av thecookie85 2011-11-23 kl. 17:30.
Citera
2011-11-23, 17:33
Medlem
Citat:

Man lämnar ett urinprov, i alla fall under läkarundersökningen inför utbildningen, det gjorde jag .. I och för sig inte för SJ's utbildning, men det borde vara samma.
Citera
2011-11-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANG3L
Man lämnar ett urinprov, i alla fall under läkarundersökningen inför utbildningen, det gjorde jag .. I och för sig inte för SJ's utbildning, men det borde vara samma.

Det är samma, transportstyrelsen bestämmer allt innan utbildningen startat. Vad för tester och sådant som skall göras. Vilka krav som ställs på individ etc etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in