2011-11-15, 21:31
Medlem
Leavess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooostanza
Någon som har fått kallelse till vidare övervakade tester, för TCC's utbildningar som börjar våren?

Fick mail idag Blir Mjölby den 7:e december för mig
Senast redigerad av Leaves 2011-11-15 kl. 21:38.
Citera
2011-11-16, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymiss
Fortfarande ingenting i inkorgen från SJ.. deppig nu

Samma här. Sökte för ca en vecka sedan. Var/är verkligen peppad, men inte ens ett svar ännu. Riktigt tråkigt.
Citera
2011-11-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Howl!
Jag har läst hela tråden och det verkar som att de flesta vill köra persontåg. Varför?

Själv funderar jag på att söka men för att köra godståg, det är väl samma utbildning för bägge disciplinerna?

Vill någon ta upp lite skillnader mellan person- och godssidan ex. tider, efterfrågan, osv (jag har ingen inblick i något av dem)?

Jag har tidigare jobbat strax över ett år på spåret, kan detta vara meriterande?

Det är samma utbildning för persontåg och godståg i grunden, sen skiljer sig ju den fordonsspecifika utbildningen åt.

Kör man godståg så jobbar man betydligt mycket mer natt än dom som kör persontåg, och man sover borta i större utsträckning.
Efterfrågan på förare ser väl ganska lik ut på båda sidorna skulle jag tro.
Citera
2011-11-16, 14:19
Medlem
Howl!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurgelmaz
Det är samma utbildning för persontåg och godståg i grunden, sen skiljer sig ju den fordonsspecifika utbildningen åt.

Kör man godståg så jobbar man betydligt mycket mer natt än dom som kör persontåg, och man sover borta i större utsträckning.
Efterfrågan på förare ser väl ganska lik ut på båda sidorna skulle jag tro.

Ok!

Någon sa att det vanliga är att man börjar köra persontåg för att komma in i det hela för att sen gå över till gods. Vet du om detta stämmer?
Citera
2011-11-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Howl!
Ok!

Någon sa att det vanliga är att man börjar köra persontåg för att komma in i det hela för att sen gå över till gods. Vet du om detta stämmer?

Det kan ha varit så förr, men idag kör du antingen eller, och det avgörs ju av vilket företag du söker dig till/blir anställd av.
Det finns företag som kör både persontåg och godståg, men detta är inte vanligt.
Citera
2011-11-17, 10:19
Medlem
Anonymisss avatar
Mitt hjärta tog just ett extra skutt!
Äntligen mejl om att få göra tester hos SJ!!

Wish me luck
Citera
2011-11-18, 11:40
Medlem
skogsbärets avatar
Jag har klarat TCC:s förtester, nu är det bara att hålla tummarna för att SJ låter mig göra ytterliggare tester =)
Citera
2011-11-19, 16:46
Medlem
Howl!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurgelmaz
Det kan ha varit så förr, men idag kör du antingen eller, och det avgörs ju av vilket företag du söker dig till/blir anställd av.
Det finns företag som kör både persontåg och godståg, men detta är inte vanligt.

OK, tack för svaren!
Citera
2011-11-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooostanza
Någon som har fått kallelse till vidare övervakade tester, för TCC's utbildningar som börjar våren?

Väntar också ivrigt på Mejl från TCC. Sökte Hallsberg och svarade på de två sista frågorna torsdagen den 27/10. Ännu inte fått svar. Läste dock på TCC att man får mejl 14 dagar innan vidare urval.
Citera
2011-11-20, 21:04
Medlem
Hur gör man för att skicka in en ansökan till lokförarutbildningen hos SL? Hittar det inte på sidan, men det är bergis jag som letar som en kratta.
Citera
2011-11-21, 13:41
Medlem
Anonymisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placeforparks
Hur gör man för att skicka in en ansökan till lokförarutbildningen hos SL? Hittar det inte på sidan, men det är bergis jag som letar som en kratta.

Menar du verkligen SL så har jag ingen aning, har inte hört om det.
Däremot SJ hade sista ansökningsdagen den 18'e så om du inte hittar den är det säkert därför.
Citera
2011-11-21, 14:44
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWikstrom
Väntar också ivrigt på Mejl från TCC. Sökte Hallsberg och svarade på de två sista frågorna torsdagen den 27/10. Ännu inte fått svar. Läste dock på TCC att man får mejl 14 dagar innan vidare urval.

Samma här. Menar du verkligen 27/10? Är ju nästan en månad sedan.

Efter att jag gjort den andra delen så fick jag ett mystiskt tomt mejl ifrån TCC, bara helt vitt. Någon mer som fått det efter den andra delen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in