2011-08-21, 17:53
Medlem
Fast du får inte ett slutbetyg från gymnasiet om du inte har godkänt i Matematik A och jag tror det är Svenska B också. Men hur hårda de är med betygen vet jag inte.
Citera
2011-08-21, 18:16
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Med andra ord räcker det med 2 år på gymnasiet och de poäng (3 850) trots att jag inte har betyg i basämnena som det så fint heter?

Ja.
Citera
2011-08-22, 11:15
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastard.
Ja.

Du hade så rätt.

Jag ska registrera min ansökan precis som en vanlig ansökan och sedan kommer jag få göra ett förtest. Går det bra på förtestet så behöver jag bara läsa upp Matematik A för att sedan slåss om platserna till lokförarutbildningarna som startar våren 2012.
Citera
2011-08-22, 16:29
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Du hade så rätt.

Jag ska registrera min ansökan precis som en vanlig ansökan och sedan kommer jag få göra ett förtest. Går det bra på förtestet så behöver jag bara läsa upp Matematik A för att sedan slåss om platserna till lokförarutbildningarna som startar våren 2012.

Du behöver inte alls läsa upp matte A!

Dom ser att du garanterat är lokförarmaterial. Sedan tittar dom på dina övriga betyg och meriter (jobb exempelvis). Av detta gör dom bedömningen att du kan läsa och skriva och därmed kommer - via dina teoretiska kunskaper klara utbildningen. Men visst, har du tid så läs upp Matte A.
Citera
2011-08-22, 17:43
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Dom ser att du garanterat är lokförarmaterial. Sedan tittar dom på dina övriga betyg och meriter (jobb exempelvis). Av detta gör dom bedömningen att du kan läsa och skriva och därmed kommer - via dina teoretiska kunskaper klara utbildningen.

Fick samma svar av TCC tidigare idag och jag har även fått ett mail med förtestet som jag ska ge mig på under här veckan här.
Citera
2011-08-22, 17:59
Medlem
bastard.s avatar
Citat:
Fick samma svar av TCC tidigare idag och jag har även fått ett mail med förtestet som jag ska ge mig på under här veckan här.

Jag har också fått förtestet. Tänkte göra det i helgen då jag tänkte vara uppladdad men då funkade inte testet så idag fick jag en ny inloggningskod. Men jag vettefan om jag kommer vara skärpt på kvällarna när jag är ett lim på dagarna :P
Citera
2011-08-22, 18:20
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Jag har också fått förtestet. Tänkte göra det i helgen då jag tänkte vara uppladdad men då funkade inte testet så idag fick jag en ny inloggningskod. Men jag vettefan om jag kommer vara skärpt på kvällarna när jag är ett lim på dagarna :P

Som jag känner nu så är det uppgiften likt den här "2 4 6 8 _ _ "som jag kommer att ha svårt för.

Jag förstod inte riktigt en sak i mailet som jag fick.

Man gör först detta test och sedan ska man fylla i några manuella uppgifter? Vad är det? När man då har fyllt i dessa manuella uppgifter och fått statusen "ganska bra" då ska man göra en läkarundersökning.

Men om man får "ganska bra" på första testet och de manuella uppgifterna. Vad händer sen? Blir man kallad och får göra ännu ett test med papper och penna?

Totalt tre tester med andra ord?

Förtest via mail. Check.
Manuella uppgifter. Check.
Papper och penna. Check.
Citera
2011-08-24, 23:19
Medlem
Citat:
Som jag känner nu så är det uppgiften likt den här "2 4 6 8 _ _ "som jag kommer att ha svårt för.

Man gör först detta test och sedan ska man fylla i några manuella uppgifter? Vad är det? När man då har fyllt i dessa manuella uppgifter och fått statusen "ganska bra" då ska man göra en läkarundersökning.

Men om man får "ganska bra" på första testet och de manuella uppgifterna. Vad händer sen? Blir man kallad och får göra ännu ett test med papper och penna?

Förtest via mail. Check.
Papper och penna. Check.

Först får du en omgång tester du ska göra på datorn. Tror de är 3 olika eller något. Klarar du dem så får du en till omgång tester du ska göra på datorn + en 150 ords essä.
Kommer typ inte ihåg va dem här datortesterna är om men mest talföljder, logik att vika figurer rätt, lite svenska ord osv.
Klarar du dem så blir du kallad att göra 4 tester (papper och penna(logik), simultankapacitet, långtidsobservation samt korttidsminne)+personlighetsformulär + att prata med psykolog. Klarar du det så får du göra läkarundersökningen
Citera
2011-08-25, 05:56
Medlem
bastard.s avatar
Citat:

Förtest via mail. Check.
Papper och penna. Check.

Ja precis du får ett test som du gör hemma. Klarar du alla dessa så kommer det dröja någon vecka så hör dom av sig igen och då får du komma på ett nytt test med psykolog på plats. Vad jag förstår har du klarat förtesten? du får ett mail där det antingen står att du inte nådde ända fram eller att du klarade dom.

Jag ska också göra förtestet, dock är det nått fel på mina inloggningsuppgifter så jag kommer inte in. Så nu skulle någon datakille kolla upp detta. Typ 3:e gången jag sätter mig ner "nu är det dax, koncentration!" - men nej, koderna funkar inte!
Citera
2011-08-25, 11:33
Medlem
Mittpunkts avatar
Nu har jag gjort mitt förtest och fick följande svar "Tyvärr var ditt resultat inte tillräckligt för att gå vidare.".

De två testen på Svenska klarade jag men talföljderna på Matematik föll jag hårt på. Tycker det är riktigt svårt att fylla i om det står olika tal och sedan _ _.

Men men, livet går vidare
Citera
2011-08-25, 14:37
Medlem
Citat:
De två testen på Svenska klarade jag men talföljderna på Matematik föll jag hårt på. Tycker det är riktigt svårt att fylla i om det står olika tal och sedan _ _.

Var testerna på tid?
Citera
2011-08-25, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baabaam
Var testerna på tid?

Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto