Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Obegripligt? Det tror jag inte.
Det finns naturligtvis ett problem när flickor och killar agerar på ett sätt som slutar i våldssex och fylleorgier. Av de uppgifter som framkom i det första fallet så kunde man dra slutsatser att ett sådant agerande varit ganska vanligt parterna emellan och jag tycker att debatten som har skapats av händelserna har missat detta.
Jag förväntade mig ett stilistiskt haveri för att jag har träffat Monica och läst hennes texter tidigare. Jag tyckte att hon uttryckte sig bra och målande, om ett relativt svårt ämne vilket jag inte hade förväntat mig. Att hon läser juridik vittnar inte om något intellekt överhuvudtaget. Jag har aldrig träffat så många dumma människor som under min egen tid på juristlinjen.
Det finns naturligtvis ett problem när flickor och killar agerar på ett sätt som slutar i våldssex och fylleorgier. Av de uppgifter som framkom i det första fallet så kunde man dra slutsatser att ett sådant agerande varit ganska vanligt parterna emellan och jag tycker att debatten som har skapats av händelserna har missat detta.
Jag förväntade mig ett stilistiskt haveri för att jag har träffat Monica och läst hennes texter tidigare. Jag tyckte att hon uttryckte sig bra och målande, om ett relativt svårt ämne vilket jag inte hade förväntat mig. Att hon läser juridik vittnar inte om något intellekt överhuvudtaget. Jag har aldrig träffat så många dumma människor som under min egen tid på juristlinjen.
Tro gör man i synagogan Ignatius, inte på flashback.
Vad är problemet med fylleorgier och våldssex och hur kan det utgöra en förmildrande omständighet avseende ett fall av våldtäkt (förutsatt att det nu är våldtäkt)? Utgående från ditt resonemang, och givet att vi är följdriktiga och konsekventa i vår rättsliga moral, måste vi härmed dra slutsatsen att det inte är lika illa ifall rika människor blir rånade som fattiga, ty vad som står nog så klart i Ignatius I:s juridiskt välmotiverade resonemang, är att de rika ju trots allt viftar hej vilt med pengar och rikedom, och lockar därmed till sig rånaren! Sådant oansvarigt beteende bör synnerligen tas i beaktande, och begrundas noggrannt.
Dylika slutatser dras dock tyvärr enbart av usla lagstiftare, och en sådan hoppas jag av allt mitt hjärta att du inte vill vara.
Intellektuella människor kan för övrigt vara de absolut dummaste, därom vittnar otaliga exempel genom de allra längsta tidsrymderna i vår hittillsvarande historia.