2007-08-10, 13:14
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Obegripligt? Det tror jag inte.

Det finns naturligtvis ett problem när flickor och killar agerar på ett sätt som slutar i våldssex och fylleorgier. Av de uppgifter som framkom i det första fallet så kunde man dra slutsatser att ett sådant agerande varit ganska vanligt parterna emellan och jag tycker att debatten som har skapats av händelserna har missat detta.

Jag förväntade mig ett stilistiskt haveri för att jag har träffat Monica och läst hennes texter tidigare. Jag tyckte att hon uttryckte sig bra och målande, om ett relativt svårt ämne vilket jag inte hade förväntat mig. Att hon läser juridik vittnar inte om något intellekt överhuvudtaget. Jag har aldrig träffat så många dumma människor som under min egen tid på juristlinjen.

Tro gör man i synagogan Ignatius, inte på flashback.

Vad är problemet med fylleorgier och våldssex och hur kan det utgöra en förmildrande omständighet avseende ett fall av våldtäkt (förutsatt att det nu är våldtäkt)? Utgående från ditt resonemang, och givet att vi är följdriktiga och konsekventa i vår rättsliga moral, måste vi härmed dra slutsatsen att det inte är lika illa ifall rika människor blir rånade som fattiga, ty vad som står nog så klart i Ignatius I:s juridiskt välmotiverade resonemang, är att de rika ju trots allt viftar hej vilt med pengar och rikedom, och lockar därmed till sig rånaren! Sådant oansvarigt beteende bör synnerligen tas i beaktande, och begrundas noggrannt.

Dylika slutatser dras dock tyvärr enbart av usla lagstiftare, och en sådan hoppas jag av allt mitt hjärta att du inte vill vara.

Intellektuella människor kan för övrigt vara de absolut dummaste, därom vittnar otaliga exempel genom de allra längsta tidsrymderna i vår hittillsvarande historia.
2007-08-10, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Den här tjejen bör man ta på allvar.

Varför?
2007-08-10, 13:15
Medlem
Bitahons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det är ju här hon slår huvudet på spiken!

Vad har journalisterna gjort för fel?
2007-08-10, 13:16
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreDampor
Tur att jurstud_ blattarna håller hov då. Dyker alltid upp i liknande trådar. Tror glashuset är krossat vid det här laget.. FB-kukar har vi allihopa som sagt lmao.

Jur.stud my ass. Förstår att du är ledsen att det var svenskar för annars
hade du och din kompisar hållt hov med eran rasistpropaganda.

Citat:
Ursprungligen postat av PreDampor

OnT:

Vem blir/är försvarsadvokat åt överklasslyngeln?

Göran Hjalmarsson &

Peter Mutvei

I vanliga fall brukar du skrika om att våldtäktsmännen skall hängas m m?

Varför så tyst denna gången?

Men i det här fallet antar jag att du ville ha försvarsadvokaternas namn
så du kan ge ett pengabidrag.......
2007-08-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
hej,

som novis på ämnet blir jag nyfiken på två saker i denna fantastiska pajkastningstråd:

Vad är oddsen för att John eller Eric vid en ev. fällande dom får ett knippe "bananer" oömmt uppkörda i röven mot en hastigt målad betongvägg på någon av Svenska Statens Instutioner, eller är detta enbart Oz -fantasier

Nej, sånt händer inte på svenska fängelser, något fall finns väl men det var väl på en 'mentalinstution'. Jag är lite förvånad över hur ofta liknande tankegångar tas upp.

Ps. Jag får spel när folk skriver våldtäkt med ck, sluta upp med det. Ds.
2007-08-10, 13:23
Medlem
Bitahons avatar
Men vem tusan har skrivit att våldtäkt är OK i denna tråd? Jag kan inte se något sådant inlägg; kan inte de som hävdar existensen av dylika då hänvisa till det inlägg som väcker er reaktion?
2007-08-10, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bitahon
Men vem tusan har skrivit att våldtäkt är OK i denna tråd? Jag kan inte se något sådant inlägg; kan inte de som hävdar existensen av dylika då hänvisa till det inlägg som väcker er reaktion?

För det är massa dampungar i tråden, skolan har inte börjat ännu. För många verkar det vara en SJÄLVKLARHET att man försvarar någon bara för att man ifrågasätter historier alt avvaktar på vitala bevis.
2007-08-10, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
Modigt (dumt?) av henne att gå ut med att hon alltid kan ta vara på sig själv och att detta aldrig skulle kunna hända henne. Skulle det inträffa att hon blev drogad och någon tog "tillfället i akt" som hon då tycker är helt ok skulle hon ju aldrig kunna anmäla detta. Hon är då rökt kan man lugnt säga.
Det tänkte jag också på. Stackars hon om hon någon dag blir våldtagen. Men vänta, det kan hon ju inte bli... hon är ju så "stark"?

Citat:
Ursprungligen postat av tresjuor
...Facebook-inlägg...
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdgrodan
edit: en annan sak som också är ganska kul är att maria skriver på Erics sida även fast han sitter häktad. Men hon kanske bara vill visa att hon stöder sin pojkvänn
Japp. Vidare har detta hänt på Facebook

På EDD:s "wall" efter inlägget som tresjuor la upp så har hon lagt till sången
Iris / Goo Goo Dolls

För en timma sen ca så:
Maria dedicated a song to EDD "The Real Thing" by Gwen Stefani

Poor girl...

Citat:
Hehe, 99popcorn skrev: "får spel när folk skriver våldtäkt med ck"!
2007-08-10, 13:30
Medlem
Citat:

Orkar inte gå tillbaka och leta men någon har antytt att om man gått med på våldsamt sex tidigare så får man skylla sig själv. Även om det blir hårdare än man tidigare gått med på.

Jag tolkar det som att man då anser att våldtäkt är ok (i just de fallen).
2007-08-10, 13:32
Medlem
Hoppas dom här djuren får ruttna i fängelset
2007-08-10, 13:34
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Tro gör man i synagogan Ignatius, inte på flashback.

Vad är problemet med fylleorgier och våldssex och hur kan det utgöra en förmildrande omständighet avseende ett fall av våldtäkt

Problemet är inte att man i och för sig ägnat sig åt fylleorgier och våldssex
men att det under dessa aktiviter kan vara svårt att avgöra när någon
inte vill vara med längre.

Jag måste använda mig av ett tillspetsat skolexempel för att få dig att förstå:

Du går igång på att gagad, fastbunden och sen brutalt påsatt av flera
negrer samtidigt.

Den femte gången vill du halvägs inte vara med längre...du försöker göra
motstånd men ingen uppfattar detta. Tyvärr har ni inte heller kommit överens
om nåt stopptecken/stoppord. Negrerna uppfattar inte att du vill avbryta.

Tror du orsaken till att de frias är att

1. Går man med på sådant sex får man skylla sig själv

2. Dom har inte uppfattat att du ville avbryta

Det handlar nu inte om förmildrande omständigheter utan svårighet att
avgöra när det tvång och våld som använts övergått från ett samtycke
till ett övergrepp.

Sen har ju åklagarsidan i många likartade mål ofta använt argumentet
att kvinnor inte vill ha gruppsex eller våldsamt sex och att detta faktum
innebär att det sex som förekommit därför inte kan ha varit frivilligt.

Självklart har då försvararsidan kontrar med "motbevisning" i frågan
och då har tidigare sexuella aktiviteter dragits upp.
2007-08-10, 13:35
Medlem
526s avatar
Citat:

Men många säger indirekt att sexuellt utnyttjande är OK.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in