2007-08-10, 11:32
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitahon
Fullständigt obegriplig andra paragraf av detta inlägg. Vad menar du egentligen och hur är det relevant i relation till det jag säger? Är det mer befogat att våldta någon för att den är dålig på att ta vara på sig själv? Jag har nu övergått till ett endaste stort frågetecken, som du förhoppningsvis kan sudda ut.

Varför förväntade du dig ett stilistiskt haveri? Monica läser ju trots allt juridik, och har gjort bra ifrån sig i skolan. Givetvis är dock formuleringskonsten, som trots allt vittnar om ett bildat intellekt, inte hennes. Tankarna är dock i allt väsentligt det - men de vittnar tyvärr samt och synnerligen om det diametralt motsatta.

Obegripligt? Det tror jag inte.

Det finns naturligtvis ett problem när flickor och killar agerar på ett sätt som slutar i våldssex och fylleorgier. Av de uppgifter som framkom i det första fallet så kunde man dra slutsatser att ett sådant agerande varit ganska vanligt parterna emellan och jag tycker att debatten som har skapats av händelserna har missat detta.

Jag förväntade mig ett stilistiskt haveri för att jag har träffat Monica och läst hennes texter tidigare. Jag tyckte att hon uttryckte sig bra och målande, om ett relativt svårt ämne vilket jag inte hade förväntat mig. Att hon läser juridik vittnar inte om något intellekt överhuvudtaget. Jag har aldrig träffat så många dumma människor som under min egen tid på juristlinjen.
2007-08-10, 11:42
Medlem
Läaste lite på EDD's facebooksida. Han har funktionen fortunecookie instalerad, och dagens vishet löd: "It is foolish to fear what you cannot avoid."

Jag tyckte det var ett mycket roande och passande råd.

edit: en annan sak som också är ganska kul är att maria skriver på Erics sida även fast han sitter häktad. Men hon kanske bara vill visa att hon stöder sin pojkvänn
2007-08-10, 11:44
Medlem
blaus avatar
Hur kan man i en av Sveriges största kvällstidningar försvara dessa gossars beteende? Våldtäkt eller ej, de har ju bevisligen haft sex med en dyngrak kvinna. Vidrigt beteende.
2007-08-10, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Obegripligt? Det tror jag inte.

Det finns naturligtvis ett problem när flickor och killar agerar på ett sätt som slutar i våldssex och fylleorgier. Av de uppgifter som framkom i det första fallet så kunde man dra slutsatser att ett sådant agerande varit ganska vanligt parterna emellan och jag tycker att debatten som har skapats av händelserna har missat detta.

Om man med våldssex menar en dask på rumpan och en ombedd örfil/loska(som därtill var ömsesidigt utförda, vad gäller loskorna), så... Jag ser personligen inga likheter mellan denna vanilj-SM och de skador som tillfogats vid tillfället ifråga.
2007-08-10, 11:48
Medlem
submariners avatar
hej,

som novis på ämnet blir jag nyfiken på två saker i denna fantastiska pajkastningstråd:

Vad är oddsen för att John eller Eric vid en ev. fällande dom får ett knippe "bananer" oömmt uppkörda i röven mot en hastigt målad betongvägg på någon av Svenska Statens Instutioner, eller är detta enbart Oz -fantasier

Det pratas om en film - "Pudeln" - i en blogg, någon som har sett, kan länka eller berätta mer
2007-08-10, 11:50
Medlem
tresjuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruz_vandam
Är du vän med henne eller hur kan du se hennes facebook profil ?

Om man är med i samma geografiska nätverk kan man se profilerna - i detta fall Sweden.

Edit: Sorry, sen med den informationen...
2007-08-10, 11:53
Medlem
theKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blau
Hur kan man i en av Sveriges största kvällstidningar försvara dessa gossars beteende? Våldtäkt eller ej, de har ju bevisligen haft sex med en dyngrak kvinna. Vidrigt beteende.

Expressen publicerar detta på sin fria debattsida. Det är skribenten som försvarar inte tidningen.

F ö håller jag med om ditt konstaterande.
2007-08-10, 11:56
Medlem
blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theKnight
Expressen publicerar detta på sin fria debattsida. Det är skribenten som försvarar inte tidningen.

F ö håller jag med om ditt konstaterande.

Det förstår jag också, och det var ju det jag skrev.
2007-08-10, 12:00
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Monica Jonsson: Vilket snömos. Orkade knappt ta mig igenom texten. Lite mer stingens tack nästa gång du går ut och försvarar dina våldtäktspolare. Ett tips är att du efter avslutade juridikstudier (JÖK:en?) inte sätter dig i en position där du ska avgöra en annan människas öde, utan tar jobb som affärsjurist eller nåt. Tack på förhand.

Hittade ett litet utdrag av Monica Jonssons (en toppensnäcka fö) plädering.

Att det finns tjejer med dålig självkänsla och killar med taskig kvinnosyn är inget nytt.
Det som gör mig mörkrädd är att medierna skriver om de misstänka killarna som om de vore skyldiga. Det känns som om många är skadeglada.
Det här handlar om snygga och rika killar – så kallade brats – som varit vana att få vad de pekar på.
Det är förstås helt okej att hata brats, men när medierna ger vika för pöbeln och sätter pressetiken och ytterst rättssäkerheten ur spel befinner vi oss på ett sluttande plan.
Därför ber jag er vänta med att döma mina bekanta tills domstolen sagt sitt.
2007-08-10, 12:08
Medlem
wilt99s avatar
Från Monicas blogg:

Idag: "Bered dig på medial storm idag. Man kan lugnt säga att du har startat den fet debatt."

Igår:

"Jag hade precis kommit hem igår eftermiddags och krypit ner i sängen HELT FÖRSTÖRD samt delvis hjärndöd då Jessica Isaksson brutalt slog en signal.

Jag: Whats up? Tänkte precis ta igen lite förlorad sömn.

Jessica: Okej. Hmm... Tänkte kolla en grej med dig.

Jag: Mmm?

Jessica: Leo Lagercrantz på Expressen vill att du skriver en debattkrönika till sidan 4.

Jag: Okej.

Jessica: Men VAD säger du?

Jag: Allt för dig. Men vi pratar om det en annan dag. Måste sova nu.

Jessica: Deadline är om 5 timmar. 4500 tecken. Den ska publiceras imorgon.

Jag: FUUUUUUUUUUCK. Har inte sovit på HELA natten. jag börjar gråta.

Jessica: Sidan 4 är verkligen inget man bangar, Monica.

Jag: Helvete. Satan. FAN. Jag kommer in till redaktionen på en gång.
"
2007-08-10, 12:39
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Hittade ett litet utdrag av Monica Jonssons (en toppensnäcka fö) plädering.

Amen när medierna ger vika för pöbeln och sätter pressetiken och ytterst rättssäkerheten ur spel befinner vi oss på ett sluttande plan.
Därför ber jag er vänta med att döma mina bekanta tills domstolen sagt sitt.

Det är ju här hon slår huvudet på spiken!
2007-08-10, 13:04
Bannlyst
"Det är utsidan som räknas."
G lifes skönhetsredaktör Monica Jonsson om sin nya skandalblogg.

"Fula människor besudlar min telefon."

Den här tjejen bör man ta på allvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in