2007-08-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
Det får ju inte heller bli så att vanligt folk inte får ha en åsikt om den inte godkänts av domstolen först. Det finns rätt och fel och det finns lagligt eller olagligt. Det är inte alltid samma sak men man bör vara observant på skillnaden.

Observant, visst! Skrev jag inte på första raden att han fick tycka vad han vill? Skrev jag inte att han bara inte skulle DÖMA?
2007-08-10, 17:45
Medlem
BigTones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyJ
Du får tycka hur du vill, normalbegåvning till trots. Men vill du ha ett samhälle med rättssäkerhet ska du inte döma denne på förhand. Den normalbegåvade inser att den typen av attityd kan leda till samhällen utan rättsäkerhet där herrar som Stalin, Amin och Hitler inte blir dömda. /J.

Nej, du har rätt. Han har inget från samhället mandat att döma (jag tar för givet att han inte är domare). Dock så har väl alla i en demokrati rätt till en uppfattning?

Dock så är detta en skvallertråd som drivit in mer och mer på en juridiktråd. Kanske någon bör öppna en tråd, typ; 'Juridiken vid våldtäktsmål, spec. rörande det i media kända målet mot de sk stureplansprofilerna.'

Detta bör dock göras i juridikdelen.

Som sagt, skvallra mer!
2007-08-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmoz
Hmm.. du säger visst emot dig själv eller så anser du dig själv tillhöra pöbeln när det passar dina egna åsikter.

Jag ifrågasätter starkt din självutnämnda normalbegåvning alternativt din ohederlig debatt-teknik. Det framgår väl t om för dig vad som skiljde fallen åt om du hade varit ärlig nog att citera hela inlägget? Att du inte vill fatta retoriken med nazisterna, är väl knappast något du ska hålla mot mig? Nej, skit i det förresten, svara istället på hur du förhåller dig till dömande före medialt uppmärksammade domar - & rättsäkerhet ie. /J.
2007-08-10, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigTone
För övrigt. Vem är denna Monica Jonsson? Var har hon gjort sig känd någonstans? Är hon någon dokusåpakändis av något slag?

Känns som en person det skulle kunna göras en egen skvallertråd om, om man nu så önskar sig det.
Åhh...

1) rykten har sagt att hon skulle vara bakom StureplanOcensurerat
2) fd nattklubbschef Sturecompagniet
3) fd glamourmodell (m silikon?)
4) studerar tydligen juridik nu

tack till www.google.com
ELLER så gör man en sökning här på FB:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=499040&highlight=monica
2007-08-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigTone
Nej, du har rätt. Han har inget från samhället mandat att döma (jag tar för givet att han inte är domare). Dock så har väl alla i en demokrati rätt till en uppfattning?

Dock så är detta en skvallertråd som drivit in mer och mer på en juridiktråd. Kanske någon bör öppna en tråd, typ; 'Juridiken vid våldtäktsmål, spec. rörande det i media kända målet mot de sk stureplansprofilerna.'

Detta bör dock göras i juridikdelen.

Som sagt, skvallra mer!

Okej, Big - läs mitt förra inlägg som herrn citerar i sin helhet så förstår du nog vad jag menar oavsett om du håller med mig.

Håller med dig, skvallertrådar av det här slaget blir lätt juridiktrådar. Men jag föredrar faktiskt det framför lynchmobbar (vilka är välkomna vid lagakraftvunna domar)..

Men, skvallra på ba...
2007-08-10, 17:51
Medlem
Citat:
Måste Att tala om vad som är normalt när det gäller sex är som du säger svårt men in mina kretsar är det INTE att sätta på en nästan medvetlös tjej som kräks i toan till hon blöder i från underlivet.

Men det kanske är normalt sex för dig xallo?

Nu kan säkert Xallo svara för sig själv men jag känner mig tvungen.

1. Vi vet inte att det gått till som du beskrivit ovan.

2. Vad som är normalt sex är högst individuellt och det mesta är ok så länge båda parter är med på det. Vi vet som sagt inte om så var fallet här.

Det vore oerhört skönt om man kunde slippa bli anklagad för att stödja dessa grabbar bara för att man försöker föra en sansad diskussion och på något sätt försvara den rättssäkerhet vi har. Och antingen förstår du inte vad Xallo skriver eller så vill du inte förstå.
2007-08-10, 18:01
Medlem
xallos avatar
Citat:
Måste en person vara dömd för att en normalbegåvad person skall ta avstånd från den och anse att den är ett jävla svin som förtjänar ett hårt straff?

Är Adolf Hilter dömd i någon domstol?

Idi Amin eller Josef Stalin?

Att tala om vad som är normalt när det gäller sex är som du säger svårt men in mina kretsar är det INTE att sätta på en nästan medvetlös tjej som kräks i toan till hon blöder i från underlivet.

Men det kanske är normalt sex för dig xallo?

Du som lägger upp nakenbilder på din flickvän på nätet skall väl ändå inte snacka om pöbel!

I de blindas rike är den enögde kung

Jag tror att du missförstår mig, ingen kan förneka att gossarna är kräk och att övergrepp sannolikt har begåtts. Personligen skulle jag inte pissa dem i munnen om deras tänder brann! Det är det som är kärnpunkten i mitt resonemang, mina personliga värderingar angående moral och etik är oviktiga i sammanhanget, vi lever i ett rättssamhälle och därför fästs ingen vikt vid sådant oavsett vad du tycker!

Jag försvarar dem inte överhuvudtaget, det jag försvarar är vissa rättsprinciper. Annars kan vi lika gärna göra som i Kongo och helt sonika lyncha varandra om vi "tror" att någon begått ett brott!

Tyvärr slår lagen ibland fel och det är djupt beklagligt och skyldiga sätts på fri fot medans oskyldiga sätts i fängelse. Därför måste en kompromiss göras, antingen väljer vi en totalitär stat som spärrar in folk godtyckligt eftersom att de "antagligen" är skyldiga eller så kör vi med anarki och pöbeln får vara domare, jury och bödel.
Inget utav de alternativen är bra i mina ögon, därför är vårat rättsystem en kompromiss och man friar hellre än fäller!

Stalltips: Jk åker för båda våldtäkterna, EDD frias och AJ åker för den första.
2007-08-10, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag tror att du missförstår mig, ingen kan förneka att gossarna är kräk och att övergrepp sannolikt har begåtts. Personligen skulle jag inte pissa dem i munnen om deras tänder brann!

Jag försvarar dem inte överhuvudtaget, det jag försvarar är vissa rättsprinciper. Annars kan vi lika gärna göra som i Kongo och helt sonika lyncha varandra om vi "tror" att någon begått ett brott!

Tyvärr slår lagen ibland fel och det är djupt beklagligt och skyldiga sätts på fri fot medans oskyldiga sätts i fängelse. Därför måste en kompromiss göras, antingen väljer vi en totalitär stat som spärrar in folk godtyckligt eftersom att de "antagligen" är skyldiga eller så kör vi med anarki och pöbeln får vara domare, jury och bödel.
Inget utav de alternativen är bra i mina ögon, därför är vårat rättsystem en kompromiss och man friar hellre än fäller!

Stalltips: Jk åker för båda våldtäkterna, EDD frias och AJ åker för den första.

Gott då är vi eniga.

Dags att gå på fest.

Trevlig kväll alla!

PS. Brax, är det Britt-Maries son? Göta kanal Brax...
2007-08-10, 18:09
Medlem
Citat:
Gott då är vi eniga.

Dags att gå på fest.

Trevlig kväll alla!

Gott, eller så säger man som mina antagonister gör tilll mig i nationalist-forumet:

-Snorta på bara, fredag och allt! /J.
2007-08-10, 18:10
Medlem
Pancevs avatar
Äntligen
2007-08-10, 18:35
Medlem
theKnights avatar
Citat:
Jag tror att du missförstår mig, ingen kan förneka att gossarna är kräk och att övergrepp...

Mycket bra skrivet xallo!
2007-08-10, 18:45
Medlem
Citat:

Tyvärr slår lagen ibland fel och det är djupt beklagligt och skyldiga sätts på fri fot medans oskyldiga sätts i fängelse.

..... är vårat rättsystem en kompromiss och man friar hellre än fäller!

Jag håller med dig xallo, men valde att bara citera ett par rader av ditt inlägg.
Man kanske kan tillägga frågan om lagen verkligen täcker just sådana här fall på ett bra sätt. Skyddar de som behöver det och straffar den/de som är skyldiga. Det är en helt annan diskussion som hör hemma i juridiktråden.
I nuvarande stund får vi finna oss i att följa den gällande lagstiftningen oavsett vad vi anser om dess följder.

För att fortsätta vara lite OT, tycker jag som en konsekvens av den här trådens storlek (bl.a.) att det finns ett behov av att disskutera de moraliska värderingarna som ligger till grund för den här typen av brott. Inte ens det hör hemma i den här tråden men väl värt en egen tråd.

Men för att återgå till topic känner jag mig lika engagerad som någon annan i det här fallet och ilskan pyr inombords. Den spontana sidan av mig vill förmodligen skicka en brevbomb någonstans men min tro på rättssamhället dämpar de lustarna... för ögonblicket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in