2007-08-09, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av esp
Har du läst vad domstolen kom fram till i första fallet? De slår fast att det handlat om en våldtäkt, men att dina polare inte fattat det och därmed saknar uppsåt. Ändras inte din uppfattning om deras person och omdöme efter det?

Nej inte speciellt mycket, du vet ingenting om det sk offret och deras historia
2007-08-09, 19:42
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
Vad folk gör med sina liv struntar jag i, man väljer sin egen väg. Visst är det tråkigt att en sån här incident inträffar två gånger på lite drygt sex månader men dom har ännu inte blivit dömda. Finns inte så mycket att säga, en kvinnas historia är inte mycket att gå på tyvärr.
Att du anser att folk väljer sin egna väg antyder ju trots allt att du inte behöver samtycka med samtliga. Därmed inte sagt att du vill fördöma någon men åtminstone inte försvara.

Jag anser ju inte att själva domen är det mest relevanta i denna fråga, en person kan ju vara skyldig till brott men bli friad i en rättegång, utan beteendet i största allmänhet. "Skador" etc är ju dokumenterade och beteendet och vissa åsikter är ju även konstaterade av de "åtalade". Någonstans längs vägen bör ju även din gräns dras vad beträffar villigheten till att umgås på en kontinuerlig basis med vissa personer.
2007-08-09, 19:43
Medlem
Citat:

Menar du att det domstolen kom fram till inte är riktigt?
I sådana fall förstår jag dig, annars inte.
2007-08-09, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Att du anser att folk väljer sin egna väg antyder ju trots allt att du inte behöver samtycka med samtliga. Därmed inte sagt att du vill fördöma någon men åtminstone inte försvara.

Jag anser ju inte att själva domen är det mest relevanta i denna fråga, en person kan ju vara skyldig till brott men bli friad i en rättegång, utan beteendet i största allmänhet. "Skador" etc är ju dokumenterade och beteendet och vissa åsikter är ju även konstaterade av de "åtalade". Någonstans längs vägen bör ju även din gräns dras vad beträffar villigheten till att umgås på en kontinuerlig basis med vissa personer.

Vore kul om någon kunde visa när jag skrev att det här är mina bästa kompisar och att jag umgås med dom dagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av esp
Menar du att det domstolen kom fram till inte är riktigt?
I sådana fall förstår jag dig, annars inte.

Du träffar en brud och knullar sönder 10gånger, dagen efter #10 anmäler hon dig för våldtäkt osv fast du har gjort samma sak med henne varje gång med hennes tillåtelse. Du blir dömd, är det rätt?

Det är för enkelt som tjej att anmäla våldtäkter.
2007-08-09, 19:48
Medlem
MissTakens avatar
Citat:

Ta bort skygglapparna eller är det så illa så du inte inser att du är på väg att idiotförklara dig själv?

Läs igen vad esp skrev:

"Har du läst vad domstolen kom fram till i första fallet? De slår fast att det handlat om en våldtäkt, men att dina polare inte fattat det och därmed saknar uppsåt. Ändras inte din uppfattning om deras person och omdöme efter det?"
.
2007-08-09, 19:51
Medlem
Citat:
Du träffar en brud och knullar sönder 10gånger, dagen efter #10 anmäler hon dig för våldtäkt osv fast du har gjort samma sak med henne varje gång med hennes tillåtelse. Du blir dömd, är det rätt?

Med hennes tillåtelse, naturligtvis är det fel. Men det var inte svar på frågan.
2007-08-09, 19:52
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Vore kul om någon kunde visa när jag skrev att det här är mina bästa kompisar och att jag umgås med dom dagligen.

Det var ungefär det jag menade med beteendet.

I sak, ja, om det den 10e gången är till följd av tvång och "våld". De tidigare 9 berättigar ju inte den 10e gången per automatik. Det relevanta är om offret tydligt motsatte sig den 10e gången.

Folk åker fast för våldtäkter på sin fru exempelvis.

Avseende din första frågeställning i citatet, nej det har du inte skrivit och vi ska inte närmare gå in på varför jag skrev det.
2007-08-09, 19:52
Medlem
Citat:

Ja faan dom ska ju ha det på film,såklart annars gills det ju inte
2007-08-09, 19:55
Medlem
Citat:

Det är jäkligt skumt att hon inte anmält de nio första gångerna och dessutom går på samma nit om och om igen. Men... det betyder inte att det de gjorde var ok. Vare sig gång 1 eller gång 10.

Ett brott blir inte ett mindre brott ju fler ggr man kommer undan med det.
2007-08-09, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lådvin
Det är jäkligt skumt att hon inte anmält de nio första gångerna och dessutom går på samma nit om och om igen. Men... det betyder inte att det de gjorde var ok. Vare sig gång 1 eller gång 10.

Dessutom tycker jag det är lite underligt att personen i fråga går ut 2 dagar senare och drar hem till en kille. Som sagt, killar har ingen chans när det handlar om att bli anmäld för våldtäkt.
2007-08-09, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigTone
Där håller jag med dig till 100%! Skulle din mor eller syster anmäla att mohammed våldtagit dom skulle inte jag tro en sekund på det.
Hahahahaha!

Citat:
Ursprungligen postat av lådvin

Det PeterNorth antyder är att hon gillade det de första nio gångerna...

...fast vi vet ju inte detta säkert. Det kan bara hon veta.
2007-08-09, 20:06
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly

Det PeterNorth antyder är att hon gillade det de första nio gångerna...

...fast vi vet ju inte detta säkert. Det kan bara hon veta.

Tänk om hon samlat på sig aggressioner varje gång och den tionde gången så vill hon inte mer och anmäler och då står samhället där med kalla handen. Att hon blev våldtagen lite grann varje gång s a s.

Hemskt är det i alla fall. Stackars tös.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in