2007-08-23, 02:09
Medlem
Lumbricuss avatar
Apropå fjärrkontroller, ingen jag känner (inkl. mig själv) har en fjärrkontroll, snarare två eller tre.
2007-08-23, 06:02
Medlem
Trots många vädjanden så fortsätter de pseudojuridiska tramsdiskussionerna. Är i stort sett bara de som skriver de här inläggen som har något som helst intresse av att läsa dem. Hoppas någon moderator styr upp det här. En frivillig skärpning är väl knappast att vänta
2007-08-23, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Det är inte domstolarnas jobb att reglera människors sexualitet. Det finns kvinnor som njuter av "hårt sex". Den här tjejen har uppenbarligen gjort just det tidigare. Menar du att domstolen skall bortse helt från det när de försöker bedöma trovärdigheten av olika versioner? Varför då?
Det är deras jobb att utreda om inblandade parter har samtyckt eller inte i de fall när någon av parterna har bestämt sig för att anmäla till rättsväsendet att de faktiskt inte samtyckte.
Det du kallar för "hårt sex", sådant som lämnar skador på inblandade, normaliseras. Livet är ingen porrfilm, lika lite som det är en våldsfilm.
Det vore fint om "stureplansprofiler" och andra fick lära sig det.
2007-08-23, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Det finns kvinnor som njuter av "hårt sex". Den här tjejen har uppenbarligen gjort just det tidigare. Menar du att domstolen skall bortse helt från det när de försöker bedöma trovärdigheten av olika versioner? Varför då?

Våldtagna tjejen nummer 2, tycker hon också om "hårt sex", eller är det så att JK och EDD kan hävda precedens iochmed att andra tjejer JK knullat sönder tidigare har gillat "hårt sex"? Ska domstolen ta hänsyn till att JK alltid gillar "hårt sex" och inte förstår var gränsen går, även om det inte råkar vara en tjej som gillar "hårt sex" i det andra fallet? Domstolen har ju inte rätt att styra JKs sexualitet, eller?
2007-08-23, 10:23
Bannlyst
någon som vet när dom väcker åtal mot kottarna?
2007-08-23, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNorth
någon som vet när dom väcker åtal mot kottarna?
Har för mig att jag läste någonstans att åtalet ska väckas idag. Men det kan vara den 28 aug också.
2007-08-23, 20:34
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla kanin
Trots många vädjanden så fortsätter de pseudojuridiska tramsdiskussionerna. Är i stort sett bara de som skriver de här inläggen som har något som helst intresse av att läsa dem. Hoppas någon moderator styr upp det här. En frivillig skärpning är väl knappast att vänta

Dessvärre tror inte jag heller att någon av dessa lill-gamla kvasijurister tillika dagis-debattörer kan knipa käft i den här tråden. Synd, för det var trevligt i början. Vad är det för fel på folk?
2007-08-23, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Dessvärre tror inte jag heller att någon av dessa lill-gamla kvasijurister tillika dagis-debattörer kan knipa käft i den här tråden. Synd, för det var trevligt i början. Vad är det för fel på folk?

Dessutom hittar det bara fler och fler lillgamla "jag har en akademisk examen"-typer till denna tråd. Kan folk inte sluta vara så stolta över sina professioner.
2007-08-23, 22:03
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Ska domstolen ta hänsyn till att JK alltid gillar "hårt sex" och inte förstår var gränsen går, även om det inte råkar vara en tjej som gillar "hårt sex" i det andra fallet? Domstolen har ju inte rätt att styra JKs sexualitet, eller?

En väldigt intressant fråga som jag också funderat över. Om han inte har förmågan att avgöra var gränsen går mellan hårt/för hårt sex, kan man väl inte döma honom till ansvar?

Kan en förståndshandikappad som plockar upp ett gevär och går bärsärk för han tror att han förvandlas till Superman om han trycker av, bli åtalad och dömd för vållande till annans död?
2007-08-24, 13:20
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
En väldigt intressant fråga som jag också funderat över. Om han inte har förmågan att avgöra var gränsen går mellan hårt/för hårt sex, kan man väl inte döma honom till ansvar?

Kan en förståndshandikappad som plockar upp ett gevär och går bärsärk för han tror att han förvandlas till Superman om han trycker av, bli åtalad och dömd för vållande till annans död?

Det här är intressant, fast på ett annat sätt.
Nu tänker jag på första fallet.

Eftersom de friades för att de inte varit införstådda med att tjejen inte var med på det, hur blir det då om man våldtar en förståndshandikappad?
Det borde ju vara fritt fram då.
2007-08-24, 13:30
Medlem
?

Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Det här är intressant, fast på ett annat sätt.
Nu tänker jag på första fallet.

Eftersom de friades för att de inte varit införstådda med att tjejen inte var med på det, hur blir det då om man våldtar en förståndshandikappad?
Det borde ju vara fritt fram då.

Är nog inte riktigt med på vad du menar... Grejen är väl att förövaren inte ska förstå vad han gör...det handlar inte om huruvida offret förstår att hon/han blir våldtagen. Men om du är förståndshandikappad och våldtar kommer du säkert undan.
2007-08-24, 14:09
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl

Om han inte har förmågan att avgöra var gränsen går och inte förstår vad ordet nej betyder så är det väl läge med rättspsykiatrisk undersökning...?
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in