Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Men erkännandet kan du väl inte ta seriöst, om du tänker på videon som hävdas föreställa honom där han påstås erkänna. Det syns ju att det inte ens är han på bilderna och då tänker jag på den video som finns med i LC second edition, eller vad den heter.
Det finns de som påstår att den är falsk. Jag har inte sett några belägg för det. Inte så att jag skulle bli särsklit förvånad om CIA fejkade en video med BinLaden om det passade deras syften, men jag har intesett några hårda bevis som talar för det. Bildjämförelser med andra kända videos med Bin Laden tycker jag inte gav särskilt mycket. Olika ljussättning får skuggor och ansiktsdrag att se annorlunda ut. Han är äldre, har diabetes och är nog en rätt sliten man. Det är inte särskilt märkligt om han inteser ut som en karbonkopia av tidigare filmer.
Så, jag är öppen för att det skulle kunna vara en förfalskning, men jag tror inte att det är det.
Citat:
Vilka ekonomiska transaktioner tänker du på? Vad gäller kaparnas kontakter så är ju de redovisade av CIA och kan vara precis hur fabricerade som helst för att det ska passa i scenariet.
Ah, vi är då alltså tillbaka vid att det är helt i sin ordning att vifta bort allting med att CIA fejkat det? Har du några belägg för det eller är det också bara magkänsla? Transaktionerna jag tänker på är de som kaparna fått, man gick igenom deras kontohistorik efter 911.
Hur mycket av era teorier tycker ni är rimligt att bygga på ouppbackade påståenden om att myndigheterna i USA fejkat saker utan att lämna några spår efter sig? Alltså, jag har inga problem att tro att sånt kan förekomma, men utan bevis har jag svårt att köpa det i enskilda diskuterade fall. Det framstår för mig som bara ett VÄLDIGT smidigt sätt att vifta bort alla bevis som inte talar för er sak.