2008-11-05, 20:41
Medlem
styrlunds avatar
Har setet och läst här inne ganska länge. Och det är alltid samma invider som skriker foliehatt och är så där överlägset duktiga här inne.
Så min fråga är, vad är DIN teori om det som inträffade?
Är det så att du har bevis för att Bin Ladin är hjärnan bakom dessa dåd lär du genast slänga dig på telefonen och ringa till FBI. För går man in och tittar på deras Most Wanted list, finns Bin Laden med där. Men det står INGET om att han skulle haft något med sakerna som hände i vid WTC eller pentagon att göra. Men du kanske vet något som inte FBI vet?
Citera
2008-11-05, 20:45
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Har setet och läst här inne ganska länge. Och det är alltid samma invider som skriker foliehatt och är så där överlägset duktiga här inne.
Så min fråga är, vad är DIN teori om det som inträffade?
Är det så att du har bevis för att Bin Ladin är hjärnan bakom dessa dåd lär du genast slänga dig på telefonen och ringa till FBI. För går man in och tittar på deras Most Wanted list, finns Bin Laden med där. Men det står INGET om att han skulle haft något med sakerna som hände i vid WTC eller pentagon att göra. Men du kanske vet något som inte FBI vet?

Men jisses... det där har vi ju ältat hur många gånger som helst. Är du säker på att du faktiskt läst trådarna, för då torde väl inte det vara någon nyhet?
Citera
2008-11-05, 20:47
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Men jisses... det där har vi ju ältat hur många gånger som helst. Är du säker på att du faktiskt läst trådarna, för då torde väl inte det vara någon nyhet?

Likväl återstår faktan att det inte finns något som binder honom till dessa dåd.
Citera
2008-11-05, 20:54
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Likväl återstår faktan att det inte finns något som binder honom till dessa dåd.

Du menar förutom ekonomiska transaktioner, ett erkännande och kaparnas kontakter?
Citera
2008-11-05, 21:04
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
2. Om du tittar på videon ser du visst att han visar hur det gick till. Jätteenkelt.

Nej, det gör han inte, han hoppar över mängder av steg. Några av dem lyckas han faktiskt få ur sig i en annan youtubevideo som han gjorde i maj i år:

http://www.youtube.com/watch?v=POUSJm--tgw

Jag vet inte tillräckligt om Physics Toolkit för att avgöra hur precis hans analys är, jag återkommer när jag läst på.

Men hans tes är märklig och jag missförstod uppenbarligen första gången. Han menar till skillnad från andra truthers inte att byggnaden var i fritt fall större delen av raset, men att han tycker sig ha mätt upp en kort period då han hävdar att fritt fall rådde och att den enda anledningen kan vara sprängladdningar. Dvs att raset började, penthouse föll fritt, men inte byggnaden, därefter uppnåddes fritt fall i pass två sekunder, varpå byggnaden bromsades upp igen för att sedan inte rasa mer. Hans idé är, såvitt jag kan begripa att en byggnad aldrig kan uppnå frittfall utan sprängladdningar. Jag är osäker på hur valid en sådant påstående är, jag är inte tillräckligt påläst om det.

/S
Citera
2008-11-05, 21:07
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Du menar förutom ekonomiska transaktioner, ett erkännande och kaparnas kontakter?
Men erkännandet kan du väl inte ta seriöst, om du tänker på videon som hävdas föreställa honom där han påstås erkänna. Det syns ju att det inte ens är han på bilderna och då tänker jag på den video som finns med i LC second edition, eller vad den heter.
Vilka ekonomiska transaktioner tänker du på? Vad gäller kaparnas kontakter så är ju de redovisade av CIA och kan vara precis hur fabricerade som helst för att det ska passa i scenariet.
Citera
2008-11-05, 21:50
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized
Men erkännandet kan du väl inte ta seriöst, om du tänker på videon som hävdas föreställa honom där han påstås erkänna. Det syns ju att det inte ens är han på bilderna och då tänker jag på den video som finns med i LC second edition, eller vad den heter.
Vilka ekonomiska transaktioner tänker du på? Vad gäller kaparnas kontakter så är ju de redovisade av CIA och kan vara precis hur fabricerade som helst för att det ska passa i scenariet.

Vad skulle USA vinna på att släppa en video på någon som inte ens är lik dom tigidgare filmerna på Bin Laden?
Det känns alldeles för uppenbart, precis som flera andra saker jag tagit upp tidigare.
Citera
2008-11-05, 22:01
Medlem
Lao Tzus avatar
Är Obama för eller emot teorierna?
Citera
2008-11-05, 22:08
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unauthorized

Det finns de som påstår att den är falsk. Jag har inte sett några belägg för det. Inte så att jag skulle bli särsklit förvånad om CIA fejkade en video med BinLaden om det passade deras syften, men jag har intesett några hårda bevis som talar för det. Bildjämförelser med andra kända videos med Bin Laden tycker jag inte gav särskilt mycket. Olika ljussättning får skuggor och ansiktsdrag att se annorlunda ut. Han är äldre, har diabetes och är nog en rätt sliten man. Det är inte särskilt märkligt om han inteser ut som en karbonkopia av tidigare filmer.

Så, jag är öppen för att det skulle kunna vara en förfalskning, men jag tror inte att det är det.

Citat:

Ah, vi är då alltså tillbaka vid att det är helt i sin ordning att vifta bort allting med att CIA fejkat det? Har du några belägg för det eller är det också bara magkänsla? Transaktionerna jag tänker på är de som kaparna fått, man gick igenom deras kontohistorik efter 911.

Hur mycket av era teorier tycker ni är rimligt att bygga på ouppbackade påståenden om att myndigheterna i USA fejkat saker utan att lämna några spår efter sig? Alltså, jag har inga problem att tro att sånt kan förekomma, men utan bevis har jag svårt att köpa det i enskilda diskuterade fall. Det framstår för mig som bara ett VÄLDIGT smidigt sätt att vifta bort alla bevis som inte talar för er sak.
Citera
2008-11-05, 22:10
Medlem
Giant Squids avatar
En fråga, har ni alla debunkers hållt fast vid samma historia hela tiden, eller har ni också engång i tiden misstänkt någonsorts konspiration ligga bakom 9/11 för att sedan byta sida?

Hur många har ni lyckats övertala till eran sida, och då räknar jag inte sporadiska besökare utan folk ni kört eran repertoar över?
Citera
2008-11-05, 22:29
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Det finns de som påstår att den är falsk. Jag har inte sett några belägg för det. Inte så att jag skulle bli särsklit förvånad om CIA fejkade en video med BinLaden om det passade deras syften, men jag har intesett några hårda bevis som talar för det. Bildjämförelser med andra kända videos med Bin Laden tycker jag inte gav särskilt mycket. Olika ljussättning får skuggor och ansiktsdrag att se annorlunda ut. Han är äldre, har diabetes och är nog en rätt sliten man. Det är inte särskilt märkligt om han inteser ut som en karbonkopia av tidigare filmer.

Så, jag är öppen för att det skulle kunna vara en förfalskning, men jag tror inte att det är det.
Det mest frapperande är att han skriver på filmen och med höger hand trots att han är vänsterhänt. Visst kan en människa förändras av sjukdom etc, men ansiktsformen förblir densamma. För mitt öga är det inte bin Ladin på filmen.

Citat:
Ah, vi är då alltså tillbaka vid att det är helt i sin ordning att vifta bort allting med att CIA fejkat det? Har du några belägg för det eller är det också bara magkänsla? Transaktionerna jag tänker på är de som kaparna fått, man gick igenom deras kontohistorik efter 911.

Hur mycket av era teorier tycker ni är rimligt att bygga på ouppbackade påståenden om att myndigheterna i USA fejkat saker utan att lämna några spår efter sig? Alltså, jag har inga problem att tro att sånt kan förekomma, men utan bevis har jag svårt att köpa det i enskilda diskuterade fall. Det framstår för mig som bara ett VÄLDIGT smidigt sätt att vifta bort alla bevis som inte talar för er sak.
Vifta bort vet jag inte men du har heller inga belägg för att kaparna har fått pengar. Framför allt har du inga belägg eller bevis för att det verkligen var kapare som flög planen.

Jag har inte kollat särskilt grundligt men det påstås att flera av de utpekade kaparna lever och arbetar precis som vanligt.
Citera
2008-11-05, 22:31
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
En fråga, har ni alla debunkers hållt fast vid samma historia hela tiden, eller har ni också engång i tiden misstänkt någonsorts konspiration ligga bakom 9/11 för att sedan byta sida?

Hur många har ni lyckats övertala till eran sida, och då räknar jag inte sporadiska besökare utan folk ni kört eran repertoar över?

Jag var betydligt mer inne på konspirationsteorierna i början, både 911 och JFK. En snabb koll på nätet så får man ju baspaketet med foliehattspåståenden som kan verka vettiga vid första anblicken, ni vet saker som:

- bränderna kunde inte smälta stålet
- varför kollapsade det torn som brunnit kortast tid först
- inga vrakdelar på Pentagons gräsmatta

och några till. Jag blev intresserad och grävde lite djupare, men så fort man tittar med vakna ögon så är det så uppenbart att det bara är luft. Inga av de här påståendena stämmer ju. Det är lite som den magiska kulan i fallet med JFK. Placera folk i bilen som stela skyltdockor så ser det mystiskt ut, placerar du dem däremot exakt som de satt när kulan gick av och dessutom tar hänsyn till höjdskillnaden mellan fram och baksäte på bilen så blir det nästan en spikrak linje. Inget magiskt alls alltså, men det kräver ju att man tänker till en gång till och synar påståendena.

Hur många vi "omvänt" vet jag inte, det är betydligt fler som bara tittar på forumen än som skriver i dem. Ett par har kommit hit som konspirationstroende men faktiskt ändrat sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in