Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag vill bara inflika att jag håller med dig i att man ska ta i princip allt Bush och hans administration får ur sig med en rejäl skopa salt. Jag är övertygad om att de inte på något sätt är främmande för att hitta på, förvränga och fantisera ihop lite vadsom som passar deras syften. NWO i Irak är ett exempel. Att det skulle finnas en riktig koalition i kriget mot "terror" en annan.
Precis så ja. Jag lägger alltid till det där om att de ville ha sitt nya Pearl Harbor tre år tidigare, kom till makten och får sina mängder av varningar inför de kommande attackerna. Resten vet vi. Jag och många andra med mig tycker att det är på tok för misstänksamt för att det inte ska utredas vidare. För så har det ju inte gjorts.
Vad tycker du SLOB? Vad bör GWB & Co göra för att stilla kritiken?
Citat:
Grejen är att man inte bara därför ska ta steget att tro att:
- bara för att han ljugit om annat, så ligger han bakom 911.
Nej, det finns ingen orsak för mig att dra en sådan enkel slutledning. Det finns kanske en och annan som gör det, vad vet jag? Däremot borde det sänka han och hans stabs trovärdighet överlag. En början för att utreda dessa vidare.
Citat:
- bara för att Bush hittar på, så betyder det att alla som kommer fram till saker som talar emot hans inblandning, också är inblandade, eller styrda.
Se ovan. En för enkel slutledning för min smak. Även jag kan vara kritisk mot foliehattar när mitt sinne säger att det rör sig om desinformation. Trots det har jag väl jag också gått på en och annan nitlott genom åren
Citat:
för att ta några exempel. Skepsis är bra, men den måste baseras på något. Att bara, utan att redovisa någon grund, sprida saker man ser på webbsidor och att bara "ställa frågor", är
FUD - Fear, Uncertainty, Doubt - en klassisk strategi inom kommersiella rörelser. Det är, tycker jag, en osmakligt vanlig strategi i trutherrörelsen, tillsammans med "throw enough mud at the wall, something will stick".
Javisst är den vanlig, jag kör själv med den på regelbunden basis
Jag baserar min bild på helhetsbilden. Helhetsbilden är för mig så pass tung att jag hittills inte mött ett enda skeptikerargument som kunnat rubba på den. Skeptiker har dock kunnat motbevisa många foliehattsargument:
"jo, det låg faktiskt flygplansdelar utanför Pentagon"
"nej, thermite verkar vertikalt"
"nej, tornen föll inte i fritt fall"
osv
För mig gör de varken till eller från, det jag intresserar mig för blir ju för det mesta ändå bara ignorerat här i tråden. Men det är lugnt, det är bara ett tidsfördriv för mig
Citat:
Jag har ett bekymmer med folk som säger att man inte ska lita på NIST, bara för att de "är styrda", utan att konkret redovisa vad i den styrningen skulle bestå. Annat än att NIST på något sätt kan sägas vara en del av "regeringen" ("the government").
För mig räcker misstanken att de
kan vara styrda med att inte lita på dem fullt ut. I och för sig, om man är av tanken att det var Al Qaida finns det väl ingen orsak att se NIST som opålitliga. Det gäller ju då bara oss foliehattar. Våra misstänkta är de enda som skulle kunna påverka NIST.
Citat:
Jag har ett bekymmer med folk som säger att kaparna är vid liv, utan att redovisa något annat än artiklar från 2001. Särskilt när de fortsätter att påstå det efter att ha fått chans att förstå att tidningarna inte baserade det på något annat än missförstånd (kaparna kan naturligtvis fortfarande vara vid liv - men artiklarna från 2001 är inte bevis för det. Då får man hitta något annat som stödjer det. Eller erkänna att man inte vet.)
Du får göra dig av med bekymret genom att lägga upp det på rätt sätt då. Alla de
eventuella flygkaparna är givetvis döda, inte en jävel överlevde de där flygkrascherna. Däremot är identiteten inte helt säkerställd hos de inblandade. Flera av de utpekade araberna som i efterhand visat sig vara vid liv har kopplingar till "flygbranchen" på något sätt och hade dessutom blivit bestulna på sina pass under tiden de befann sig i USA. Helhetsbilden här ska såklart väcka misstankar, men tyvärr verkar de flesta fokusera på helt fel detalj.
Citat:
Eller folk som säger att husen demolerades för att "det ser ut som en CD".
Jag säger precis det om WTC7 alla dagar i veckan.
Citat:
Det är inte att vara skeptisk. Det är att försöka driva en agenda till vilket pris som helst.
Eller ögon att se med kanske? Mina alternativ är alltid bättre än dina SLOB
Citat:
Jag försöker hålla en förhållandevis ambitiös nivå på min skepsism. Jag har plöjt samtliga NISTs rapporter. Jag har FOIA:at material från både NIST och framförallt NTSB. Jag har kontaktat både American Airlines och tillverkaren av den programvara som Chandler använde för sin videoanalys, jag har varit i kontakt med BBC såväl som truthern Rick Siegel. Det innebär att jag har rätt god koll på vad som har någon faktisk bas att stå på och vad som inte har det. Jag har hitills här på Flashback inte sett en enda representant för dem som kan kallas "truthers", göra samma sak.
Jag vet att du påstår dig lägga ner mycket tid på det här, all heder åt dig om det är sant. Fast så rör det sig ju också bara om den gamla beprövade skepsismen som inte är skeptisk mot makten, utan snarare bara vill bevara konsensus. Ta inte det där sista personligt, det är mer något slags cyniskt utspel från min sida när det kommer till skeptikerrörelsen som helhet.