Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Nu åstadkom ju ifs flygplanen det men om vi utgår ifrån att de inte gjorde det så får du gärna förklara för mig vilka som placerade dem där isåfall. Er teori om sprängladdningar faller platt, likt tornen gjorde. Dock är konspirationsteorier angående någon annans inblandning än Al Qaida något jag inte totalt avfärdar. Det kan diskuteras. De påstådda sprängladdningarna är dock inte logiskt på något sätt.
Jaha de var ämnade att spränga byggnaderna? Okej, om vi påstår att det fanns sprängladdningar där så är det väl ganska givet ja. Det var inte det jag undrade när jag frågade varför. Det jag menade var vilken roll de spelar i sammanhanget då det bevisligen flög in två flygplan i tornen. Om man bara hade tänkt att demolera byggnaderna hade det inte behövts flygplan. Om man å andra sidan skulle vilja ha flygplan för att lättare skylla ifrån sig (på Al Qaida) så hade å andra sidan inte sprängladdningarna behövts. Detta givetvis oavsett byggnadernas ras eller ej. Är det inte nog illa att krascha två plan i WTC-tornen och döda ett stort antal människor även om tornen inte råkar rasa eller? Ni måste förstå att det inte finns någon plats för sprängladdningarna i denna historia.
Ni letar efter mystiska, inofficiella och konspiratoriska lösningar när sanningen ofta är mycket enklare.
Tänkte jag skulle göra ett litet inlägg i denna diskussion.
De förklaringar som Bush-administrationen har givit amerikanska folket i allmänhet och anhöriga till offren i synnerhet är på gränsen till löjeväckande.
Bevis som de säger sig ha för att förklara att det var flygplanen som fällde tornen och att det var bränderna som raserade tornen + wtc7.... Saknar trovärdighet å det grövsta.
Bush-adm ville ha en orsak till att gå in i Afghanistan men det kan man ju inte utan att ha en orsak till att ge igen. Någon måste ju ha gjort USA nåt innan de kan ge igen.
En stor och väldig apparat sätts igång med minutiös planering.
Många inblandade.
Flygvapnet satte igång en luftrumsövning med allt flyg uppe. Syfte = Att avvärja en flygattack mot USA.
WTC-tornen hade byggts med mycket material som kunde användas av krigsindustrin och hade försäkrats till en okänd summa.
WTC7 hade många tusentals dokument om känsliga saker.
Oförklarliga "reparationer o underhållsarbeten" utfördes på alla tre byggnaderna.
Personal såg "byggjobbare" som kom med material som var övertäckt och vissa våningar stängdes av under vissa perioder under dessa arbeten.
2 plan bränner in med kort varsel i båda tornen och ganska snart rasar dom båda likvärdigt ihop.
Rakt ner. Inga byggnader på sidan om förstörs nämnvärt.
Många personer hör många explosioner som inte hör hemma där när ett hus rasar.
Först på plats är brandkåren men när rök o damm har börjat lägga sig, så kommer det folk o spärrar av kring resterna och lastbilar kommer och hämtar materialen som kan återanvändas.
Folk blir stoppade av närvarande lastningspersonal. Ingen vet varför.
Efteråt tillfrågas sakkunnigt rivningsfolk om vad de tror om hur WTC-tornen o WTC7 föll ihop.
Ingen säger annat är - solklar rivning av höghus och med sprängladdningar.
Ett försäkringsbedrägeri utan dess like och man hade fått USA att i en inledning hitta en synda bock i UBL, man hade fått pengar o material till krigsindustrin. Och en anledning att anfalla Afghanistan....
--------
En konspirationsteori är en teori som skiljer sig mycket från en officiell teori.
Men vad säger vilken av teorierna som är sann eller falsk

?