Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
En eloge för detta - jag har inget emot tro och spekulationer, faktum är att jag tycker det här forumet skulle må bra av mer av den varan. Det jag (och flera andra "vakthundar") reagerar mot är när man inte visar att man tror eller spekulerar, utan framställer det som fakta. Så, all cred att du både visar när du spekulerar och dessutom vågar göra det också!
Det där har vi ju dragit igenom förut ett par gånger. Innan jag kommer till det, fråga dig själv hur det passar in i en konspiration? För om USAs myndigheter låg bakom 911, tror du alltså då att de missade att lägga upp det på FBIs hemsida?
I början av året skrev jag såhär in en post:
I september skrev jag:
Vad tror du är rimligt?
/C
Det där har vi ju dragit igenom förut ett par gånger. Innan jag kommer till det, fråga dig själv hur det passar in i en konspiration? För om USAs myndigheter låg bakom 911, tror du alltså då att de missade att lägga upp det på FBIs hemsida?
I början av året skrev jag såhär in en post:
I september skrev jag:
Vad tror du är rimligt?
/C
Intressant artikel där. Anledningen skulle alltså vara att ingen formell anklagelse är riktad mot Bin Ladin.
Citat:
Man vet alltså att Bin Ladin är skyldig men ingen har velat upprätta en formell handling från åklagarhåll? Ytterst märkligt när man tycks ha gjort det för attentatet -98. Från officiellt håll har man ju den där videon där han "erkänner", men det skulle inte räcka då?
It might seem a little strange from the outside, but it makes sense from a legal point of view," said Kelley, now in private practice. "If I were in government, I'd be troubled if I were asked to put up a wanted picture where no formal charges had been filed, no matter who it was.
Men från mitt håll så är det lite mer rimligt. Videon är såklart fake. Han är syndabocken men eftersom han är son i en familj som Bush har mycket nära relationer med så kan ju självklart inte ett hår krökas på hans huvud, åtminstone inte pga inblandning i det av Bush-gänget orkestrerade attentatet. Han har kanske t o m fått en plastikoperation och lever i välmåga någonstans.
Att det hela var väl planerat lyser igenom när USA Patriot Act stadfästs redan ca 1 månad senare. Syftet är att kunna kontrollera medborgarna och krama ur mesta möjliga för egen vinning och makt.
Kan undra vad som pågår i huvudena i Bush-klanen idag. Obama tar över rodret om ett par månader. Kommer han att fortsätta på den inslagna vägen? Guantanamo Bay, kommer det att leva vidare? Är han köpt av Bush-klanen, så att fundamentalisterna kan regera vidare under en demokratisk flagg?
. Ett sätt att få svar kan vara att skicka in en FOIA-request. Det är rätt enkelt - jag har gjort det ett par gånger med bra resultat...