2011-03-24, 08:33
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Ingen som vill (kan) kommentera detta? Det som ni verkar hålla på med i denna tråden (iallafall det lilla jag har läst) är att försöka motbevisa varandras teser angående sprängladdningarna. Ni går in på enligt mig meningslösa detaljer för att försöka styrka era versioner. Det intressanta är ju som sagt varför det skulle finnas sprängladdningar i tornen överhuvudtaget.

Inte för att jag tror al qaida och usa gjorde det tillsammans men man kan ju lugnt säga att al qaida har lite tjänster att utföra till cia då de lånade/fick 6miljarder dollar mellan 89-92 av bush senior.
Vad jag har förstått så hade al qaida inget att tjäna på att spränga tornen osv, usa däremot...

Al qaida har ju heller aldrig tagit på sig dåden.
Citera
2011-03-24, 09:21
Medlem
söderbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Vad jag har förstått så hade al qaida inget att tjäna på att spränga tornen osv, usa däremot...

Förutom hatet mot USA och uppmaningar att döda amerikaner då dessa är djävulens avkomma (citerar ur minnet bara)
Citera
2011-03-24, 09:49
Medlem
BackFlashads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Här är 2 av de hus han själv sprängt ner, lägg märke till att det låter och syns när man river hus på detta sätt. ÄVEN för denne Tom Sullivan..
Använder han thermite där eller?
Va sa han i länken jag postat till dig flera gånger?

Citat:
Sista klippet visar en film på hålet skapat av flygplanet?
Titta igen, klippet markerar hålet med ett stort gul cirkel.
Menar du att hålet kom av flygplanskraschen?
Konstigt att jag inte sett det på nån foto eller video, nu har du chans och visa att jag har fel, så länka nån bild eller video.

Citat:
Det är konstigt att dessa explosioner som sägs ha skett långt innan rasen inte finns med någonstans på vare sig video eller mätningar tycker du inte? Det är dessutom rimligt att anta att flygplansbränsle och diverse bränder kan orsaka explosioner, som vi kommit överens om inte måste innebära bomber.
Jasså det har vi?
Kan du va snäll och berätta då för mitt låga IQ inte förstår hur lobbyn kunde exdplodera...

Citat:
Den seismiska aktiviteten kan du ju bara kolla upp själv om du känner för det, jag har redan gått igenom detta för längesen och känner ingen mening med att göra det igen. Jag berättar för dig att det finns inga mätningar som indikerar på bomber, vägrar du tro det är det väl vilket som för mig egentligen.

OK?
Du får ursäkta men att du säger en sak utan att ens backa upp det med nånting alls betyder ingenting, sorry.

Citat:
Jag undrar fortfarande (4e gången jag frågar?) om hur stor del av fallet du hävdar skedde i frifall...
Ja länken jag postade va ju så svår att klicka på eller?
Men utan att tjuvskicka så gissar jag på ca:..... 2.4 sekunder.
Du kommer ihåg att det va wtc7 vi prata om va?

Citat:
Är det en slump att dessa "överlevare" tjänar multum på sina historier? Säljer föreläsningar och prylar till löjliga priser..
Ja för det va det första folk tänkte på när dom sprang ut ur wtc och stötte ihop med en kamera, ljug så har jag en story som jag kan sälja.

Men vänta lite:
2 st inblandade i samma händelse går och hänger sig?
Och en av dom säger i en intervju: - jag kommer inte ta mitt eget liv, om jag dör tro inte på att jag tagit livet av mig.
http://www.youtube.com/watch?v=St3gLiynu14

Fler vittnen som dör:
http://www.youtube.com/watch?v=bvay28lZiHU

söderb, jag måste fråga:
Snurrar hjulet, men hamstern är död?
Lyset är tänt, men ingen hemma?
Spelar du poker utan kort?

Eller trollar du bara?
Citera
2011-03-24, 09:57
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Tjäna? Det handlar inte om det. Anledningarna till varför Al Qaida körde in i tornen (vilket de har erkänt har jag för mig även om det är av mindre betydelse) är för det första p.g.a att USA hade soldater, män och kvinnor, stationerade i deras länder, i deras heliga land Saudi arabien t.ex. Att kvinnliga soldater från USA trampar på deras heliga mark i Saudi arabien uppskattades inte, särskilt inte av Al Qaida vilket man får ha förståelse för. För det andra handlar det om USA´s judeinflytande och deras totala stöd för Israel i mellanöstern. Det handlar ifs också om deras allmänna förakt för västerländska värderingar och moral.

Intervention är orsaken till terrorism, inte lösningen vilket det finns flera exempel på och detta är ett bra exempel. Det är p.g.a dessa naturliga och enkla orsakerna som attackerna inträffade, inte p.g.a av någon mystisk och oförklarlig konspirationsteori. Sprängladdningar i tornen är motbevisade men viktigast, det finns liksom inte ens utrymme för dem i sammanhanget.
Citera
2011-03-24, 11:01
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Tjäna? Det handlar inte om det. Anledningarna till varför Al Qaida körde in i tornen (vilket de har erkänt har jag för mig även om det är av mindre betydelse) är för det första p.g.a att USA hade soldater, män och kvinnor, stationerade i deras länder, i deras heliga land Saudi arabien t.ex. Att kvinnliga soldater från USA trampar på deras heliga mark i Saudi arabien uppskattades inte, särskilt inte av Al Qaida vilket man får ha förståelse för. För det andra handlar det om USA´s judeinflytande och deras totala stöd för Israel i mellanöstern. Det handlar ifs också om deras allmänna förakt för västerländska värderingar och moral.

Intervention är orsaken till terrorism, inte lösningen vilket det finns flera exempel på och detta är ett bra exempel. Det är p.g.a dessa naturliga och enkla orsakerna som attackerna inträffade, inte p.g.a av någon mystisk och oförklarlig konspirationsteori. Sprängladdningar i tornen är motbevisade men viktigast, det finns liksom inte ens utrymme för dem i sammanhanget.

Backa upp det du säger med en källa så är du snäll.
USA hade trupper i afghanistan innan de förklarade krig, tror dock inte al qaida hade så mycket emot det då de blev finansierade av - USA.
Nej de har inte tagit på sig dåden.

Ganska kul att alla dessa araber skall ha kapat dessa planen och varit extremister osv.
Alla hade pluggat i USA osv osv. Har man ett sådant hat så "orkar" man nog inte leva tillsammans med folket man hatar i flera år.

Nä är det någon form av terrorism i världen så är de fan bara USA och israel.
Citera
2011-03-24, 18:38
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Backa upp det du säger med en källa så är du snäll.
USA hade trupper i afghanistan innan de förklarade krig, tror dock inte al qaida hade så mycket emot det då de blev finansierade av - USA.
Nej de har inte tagit på sig dåden.

Ganska kul att alla dessa araber skall ha kapat dessa planen och varit extremister osv.
Alla hade pluggat i USA osv osv. Har man ett sådant hat så "orkar" man nog inte leva tillsammans med folket man hatar i flera år.

Bevis på att al qaida blec finansierade av USA(vet redan nu att jag aldrig kommer få BEVIS).

Är det konstigt enligt dig att extremister kapar plan? Man blir direkt extremist när man kapar ett plan.

Och joo, det är "vanligt" med folk som levt ihop med folk dom hatar en längre tid.
Citera
2011-03-24, 20:45
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Bevis på att al qaida blec finansierade av USA(vet redan nu att jag aldrig kommer få BEVIS).

Är det konstigt enligt dig att extremister kapar plan? Man blir direkt extremist när man kapar ett plan.

Och joo, det är "vanligt" med folk som levt ihop med folk dom hatar en längre tid.

Finns inte ett enda bevis i denna tråden av något slag i slutändan.
Dessa "rapporter" som alla pratar om är ju säkerligen fejk som allt annat, exv att Al Qaida skulle ligga bakom kapningarna osv.

Återigen, varför skulle de kapa ett plan och flyga in det i World Trade center?
Varför inte gå på ett direkt mål såsom Vita Huset eller flyga rätt ner i en Stadium med mångdubbelt fler människor än WTC?

Ge mig lite exempel på folk som kan leva som muslim och dölja detta (i princip omöjligt) + vara ute och festa osv och FORTFARANDE vara muslim? (wtf?)
Citera
2011-03-25, 00:54
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Usama bin laden har själv sagt att stationering av soldater på helig mark inte var speciellt välkomnande. Detta och USA´s ideliga stöd till Isreal var den stora grunden.

Citat:
De drivs delvis av USA´s handlande (ovan) och av ideologiska övertygelser. Många terrorister är väldigt välutbildade. Att terrorism skulle ha att göra med att människor är utsatta, socialt och ekonomiskt nergångna är felaktigt. Av terroristerna som t.ex utförde terrorattentatet på World trade center 1993, ambassadbombningar i Kenya och Tanzania och Londons tunnelbana och bussbombningar hade en större andel gått på högskola jämfört med USA´s befolkning. En fjärdedel hade studerat på mycket hög nivå. 6 av de 8 första som misstänktes för bilbombningar i London och Glasgow 2007 var t.ex läkare. Men i vilket fall så var det p.g.a de främst p.g.a av de två ovan nämna orsakerna. Förödmjukelse för att soldater (dessutom kvinnliga bl.a) befann sig på oönskat område och dels på av stödet för Isreal och USA´s judeinflytande (vilket bidrar mycket till både den utrikespolitiken som är oönskad samt amerikanernas moralförfall och politisk korrekta moral sett ur deras perspektiv.

Citat:
Isreal och judarna är värst ja men det är en annan diskussion.
Citera
2011-03-25, 01:16
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Dessa "rapporter" som alla pratar om är ju säkerligen fejk som allt annat, exv att Al Qaida skulle ligga bakom kapningarna osv.

Återigen, varför skulle de kapa ett plan och flyga in det i World Trade center?
Vilka tror du flög in i tornen då? En konspiration av judar för att rättfärdiga ett krig av USA i mellanöstern mot Israels fiender? Att detta välkomnades och gynnades av många judar är givet men det behöver inte vara en konspiration för det. Det var först efter attentatet som Bush började köra på sin neokonservativa linje, denna påpushad av bl.a judarna Paul Wolfowitz och Richard Perle. Strax innan presidentvalet år 2000 när han fortfarande inte hade funnit sin väg som imperialistisk neokonservativ utan endast som konservativ sa Bush till nationen: "USA måste vara ödmjukt, stolt och säker på sina värderingar, men också ödmjuk till nationer som försöker hitta sin egen väg". Efter attacken sa han saker i stil med: "Vi är goda och de är onda, är ni inte med oss är ni med terroristerna. USA´s demokrati och frihet är universal sanning som kan förenas med allt folk i alla tider o.s.v"...

Citat:
Varför inte gå på ett direkt mål såsom Vita Huset eller flyga rätt ner i en Stadium med mångdubbelt fler människor än WTC?
De flög in i WTC-tornen och pentagon för det starka symbolvärdet dessa har för USA. Sammanlagt dödades 3000 människor. Ett ganska lyckat terrordåd skulle jag vilja påstå.
Citera
2011-03-25, 07:17
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Usama bin laden har själv sagt att stationering av soldater på helig mark inte var speciellt välkomnande. Detta och USA´s ideliga stöd till Isreal var den stora grunden.

De drivs delvis av USA´s handlande (ovan) och av ideologiska övertygelser. Många terrorister är väldigt välutbildade. Att terrorism skulle ha att göra med att människor är utsatta, socialt och ekonomiskt nergångna är felaktigt. Av terroristerna som t.ex utförde terrorattentatet på World trade center 1993, ambassadbombningar i Kenya och Tanzania och Londons tunnelbana och bussbombningar hade en större andel gått på högskola jämfört med USA´s befolkning. En fjärdedel hade studerat på mycket hög nivå. 6 av de 8 första som misstänktes för bilbombningar i London och Glasgow 2007 var t.ex läkare. Men i vilket fall så var det p.g.a de främst p.g.a av de två ovan nämna orsakerna. Förödmjukelse för att soldater (dessutom kvinnliga bl.a) befann sig på oönskat område och dels på av stödet för Isreal och USA´s judeinflytande (vilket bidrar mycket till både den utrikespolitiken som är oönskad samt amerikanernas moralförfall och politisk korrekta moral sett ur deras perspektiv.

Isreal och judarna är värst ja men det är en annan diskussion.

Visst klart som fan de inte vill ha soldater på deras "Heliga mark", nämn 1 land som vill?

Många terrorister är välutbildade, det va ju det jag sa?
Det du nämnde kan även appliceras på USA, exv CIA osv. Terroristgruppering om något.

Citat:
Vilka tror du flög in i tornen då? En konspiration av judar för att rättfärdiga ett krig av USA i mellanöstern mot Israels fiender? Att detta välkomnades och gynnades av många judar är givet men det behöver inte vara en konspiration för det. Det var först efter attentatet som Bush började köra på sin neokonservativa linje, denna påpushad av bl.a judarna Paul Wolfowitz och Richard Perle. Strax innan presidentvalet år 2000 när han fortfarande inte hade funnit sin väg som imperialistisk neokonservativ utan endast som konservativ sa Bush till nationen: "USA måste vara ödmjukt, stolt och säker på sina värderingar, men också ödmjuk till nationer som försöker hitta sin egen väg". Efter attacken sa han saker i stil med: "Vi är goda och de är onda, är ni inte med oss är ni med terroristerna. USA´s demokrati och frihet är universal sanning som kan förenas med allt folk i alla tider o.s.v"...

De flög in i WTC-tornen och pentagon för det starka symbolvärdet dessa har för USA. Sammanlagt dödades 3000 människor. Ett ganska lyckat terrordåd skulle jag vilja påstå.

Nä jag tror att det var en jävla blandning av myndigheter som knåpade ihop allting och "pinnade" det på araber, som påstås vara extremister osv. (Varför hur man porrfilmer, går på strippklubb, super sig full i veckor innan man gör dessa dåd? Sjukligt religösa gör inte så, vilket dessa påstådda extremister var.)

Bush-familjen är svin och jag fattar inte hur i helvete 2st av de har suttit vid makten.
Bush administrationen lånade ju förfan lika mycket pengar av andra länder som ALLA föregående presidenter hade gjort TILLSAMMANS. (1 triljon dollar)

Så du menar att Vita Huset, Frihetsgudinnan osv osv inte är Starkare som symbolvärde än World Trade Center?
Visst 3000 pers dog, men då hade de kunnat ta de "4" planen och skicka ett i Vita huset, för total kaos. Sen 1 i frihetsgudinnan för "Symbolvärdet" och 2 i Stadium eller likanande för maximal skada.
Citera
2011-03-25, 08:08
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:

Nä jag tror att det var en jävla blandning av myndigheter som knåpade ihop allting och "pinnade" det på araber, som påstås vara extremister osv.
Alltså menar du att myndigheterna så att säga på olika sätt skulle ha triggat fram Al Qaidas attentat? (För du menar väl inte att de skulle ha flugit in i tornen själva?) På vilket sätt då isåfall, bortsett från de orsaker jag redan har skrivit som man ju faktiskt kan se som ett triggande? Om det nu är detta du menar. Nu vet jag inte riktigt hur det var med dig men trodde du att det fanns sprängladdningar i tornen förresten?
Citat:
(Varför hur man porrfilmer, går på strippklubb, super sig full i veckor innan man gör dessa dåd? Sjukligt religösa gör inte så, vilket dessa påstådda extremister var.)
Va?

Citat:
Så du menar att Vita Huset, Frihetsgudinnan osv osv inte är Starkare som symbolvärde än World Trade Center?
Visst 3000 pers dog, men då hade de kunnat ta de "4" planen och skicka ett i Vita huset, för total kaos. Sen 1 i frihetsgudinnan för "Symbolvärdet" och 2 i Stadium eller likanande för maximal skada.
Detta tror jag inte du ska fördjupa dig i.
Citera
2011-03-25, 08:25
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Alltså menar du att myndigheterna så att säga på olika sätt skulle ha triggat fram Al Qaidas attentat? (För du menar väl inte att de skulle ha flugit in i tornen själva?) På vilket sätt då isåfall, bortsett från de orsaker jag redan har skrivit som man ju faktiskt kan se som ett triggande? Om det nu är detta du menar. Nu vet jag inte riktigt hur det var med dig men trodde du att det fanns sprängladdningar i tornen förresten?Va?

Detta tror jag inte du ska fördjupa dig i.

Vadå triggat fram? Jag tror inte ens Al Qaida har någonting med attentaten att göra.
Om jag tror de fanns sprängämnen, ja någon form av material som sänkte tornen så snabbt som de gjorde - absolut. Men just sprängämne vet jag ej.

Varför skulle jag inte fördjupa mig i en sådan sak? Ville nu Al Qaida (som ni påstår står bakom attentatet) göra maximum skada så är WTC verkligen inte rätt väg att gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in