Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Ok men om du ska svara på mitt inlägg, rörande en video och argumentationen iden, måste du väl ändå hålla med om att du måste se videon?
Eftersom den - och nu gissar jag - inte på något sätt berör frågan om det ens var möjligt att i hemlighet sätta hundratals kilo sprängmedel i något av husen så tänker jag hoppa den. Mitt resonemang är
Var det inte möjligt att det fanns sprängmedel i husen så fanns det inte sprängmedel där.
Fanns det inga sprängmedel = ingen konspiration.
Jag har förut jämfört det det med Apollolandningarna på månen. Ung. så här: om jag skulle försvara månlandningarna genom att visa bilder på astronauter i nollgravitation, bilder från månen, hur trianguleringen av radiosignaler gick till osv ,
men om jag hade inte tillstymmelse till en månraket eller annan lämplig farkost att placera astronauterna på månen. Inte en ritning eller bild att visa upp. Då skulle jag ha svåra problem att försvara påståendet om att de faktiskt åkte dit.
Månraketen i min liknelse är i det här fallet era sprängmedel. De fanns inte och de kan med intill visshet övertygande säkerhet inte heller ha funnits där.
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Ni måste bevisa motsatsen
Fel. Ditt påstående. Du bevisar. Det är så det funkar.