Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Ni är för gulliga allihopa.
Jag erkänner. Jag har inte läst Nist rapporterna och kommer nog inte göra så heller. Jag ser inte riktigt poängen i att försöka bevisa det omöjliga.
Men ändå vet du att dom är felaktiga?
är det youtube som skvallrat?
Hur var det med egna åsikter?
Citat:
Är det konstruktivare att ägna sig det som faktisk är rimligt? För vad ni än säger och hur många rapporter ni än läser så är dessa endast teorier som inte bevisar ett smack.
Återigen snack, men lite bevis.
Vilka vittnesmål har förvanskats?
Vilka provresultat har ändrats?
Citat:
Att tre stålbyggnaderna skulle implodera i sig själva pga brand är för mig lika sannolikt som att tomten finns. För det är väl vad Nist rapporten säger? Rätta mig gärna om jag har fel men som jag har förstått så menar man bränder på olika våningar har fått stålet i byggnaderna att mjukna och på så sätt rasat samman inifrån och i princip pulveriserats till damm.
Så alltså, vi ska berätta för dig, eftersom du är för dum för att ta till dig information från båda sidor innan du gör analyser?
Läs igenom rapporterna så får du se vad som sägs helt enkelt.
Citat:
Detta är ställt bortom allt mitt tvivel inte möjligt. Speciellt då inte aldrig har inträffat tidigare. Helt plötsligt har vi tre på samma dag. Halleluja!
Så alltså kan då inget inträffa egentligen?
Eftersom inget kan vara först, enligt din tankeprincip?
Citat:
Det ni så föraktfullt kallar konspirationsteori egentligen handlar är en maktanalys och en lite mer avancerad sådan. Detta verkar ni vakthundar sakna helt. Eran bild och förståelse av vad som försegår i maktens korridorer är som tagen ur något småmysigt avsnitt av ”Westwing” eller vad som skulle kunna tänkas skrivas av rövslickaren Nicklas Ekdal på Dn:s ledarplats. Jag förstår att utanför serietidningsvärlden blir saker och ting ibland skrämmande och ogreppbara men om ni någon gång skulle våga ge er på granska makten istället för att springa dess ärenden så lovar jag era svar skulle om vad som egentligen är rimligt kring en sådan hör händelse skulle bli radikalt annorlunda.
Vem har påstått att makten är perfekt?
Jag tror alla vet vad som pågår i maktens korridorer, men för den sakens skull bevisar det inte någonting.
Det du sysslar med är antaganden, vilket inte håller någonstans.
Citat:
Erat syns det så finns det inte resonemang blir för mig väldigt torftig och autistiskt då det inte lämnar vägen öppen för varken tolkning eller analys, vilket krävs om man ska på något sätt vill söka en förståelse för sin omvärld utöver den man blir tillsagd att tro på. Ni märker förmodligen inte själva hur er autism, alltså er oförmåga förstå det som inte konkret presenteras för er av någon som ni litar, vilket verkar vara princip alla med någon form av aktoritär ställning för er, gör er sårbara för propaganda. ”Nä men det var så man sa alltså är det så är det så” . Så fruktansvärt begränsande och antiintellektuellt om ni frågar mig. Lyft näsan ur skolboken.
Hur kan det komma sig att dom som tror på den officiella versionen är dom som är mest öppna för att erkänna fel?
Hur kan det komma sig att vi också är dom som är dom som diskuterar klart en diskussion innan vi fortsätter?
Hur kan de också komma sig att vi litar på mer än youtubevideos?
Citat:
Jag köper personligen inte allt konspirationsvärlden har att erbjuda då det finns mycket galenskaper i den men säg mig någonstans det inte gör det. Hursomhelst vill man på något sätt söka någon som helst kunskap och förståelse om våran nuvarande maktsfär och dess funktioner och påverkan på vårat samhälle idag så är den ovärderlig. Allt är inte vad det ser ut att vara.
Som jag sa innan, så finner man sanningen genom att ta del av båda sidors resonemang inte bara en sida, då är man fast i smeten tyvärr.
Så lyft gärna näsan från youtubevideos thruterssidor och kom in i matchen.
Citat:
Här kommer lite fler sköna youtube klipp enjoy
Sanningen finns ju på youtube
Vore rätt intressant att få veta varför dessa klipp inte tagits bort av makteliten ännu.