2009-02-21, 12:59
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakeboard
568 mph är planets maxhastighet vid 10 000 meters höjd vid vågrät flygning. Och av dom fejkade videoarna att döma så flög planet vågrätt men bara på 300 meters höjd och kan omöjligt ha kommit upp i 546 mph då luftmotståndet är betydligt större där än på 10 000 meters höjd.
568 mph är den maximala hastighet planet kan hålla och fortfarande befinna sig inom de mariginaler för säker flygning Boeing specificerat. Klart som fan planet kan gå snabbare om du sötter det i en brant dykning men det är inte designat för att klara av det. Det innebär inte att planet faller isär eller stannar upp om du når en hastighet på 569 mph.
Eller är det här också en sådan här grej man måste vara "öppen" för att förstå?
Senast redigerad av KimNeilJung 2009-02-21 kl. 13:01.
Citera
2009-02-21, 13:10
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
text
Det brukar låta så när bevisföringen tryter. Då handlar det plötsligt om "den stora bilden" och att "vilja se".

Citat:
Jag ser inte riktigt poängen i att försöka bevisa det omöjliga.
Citera
2009-02-21, 13:28
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Det brukar låta så när bevisföringen tryter. Då handlar det plötsligt om "den stora bilden" och att "vilja se".

Och Nist och kommssions rapporten bevisar vad nu igen? Snälla berätta upplys mig.
Citera
2009-02-21, 13:32
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Att tre stålbyggnaderna skulle implodera i sig själva pga brand är för mig lika sannolikt som att tomten finns. För det är väl vad Nist rapporten säger? Rätta mig gärna om jag har fel

Du har fel. Och jag blir lika besviken varje gång det dyker upp en person här som utan att svettas det minsta avfärdar vetenskaplig analys utan att ens bemödigat sig med artigheten att faktiskt ta del av den först.

Men det är klart, ska man "se den stora bilden", så blir det ju jobbigt att behöva läsa en massa jobbig text. University of Youtube är ju så mycket enklare.
Senast redigerad av SLOB 2009-02-21 kl. 13:36.
Citera
2009-02-21, 13:46
Medlem
Azzabrazzas avatar
[
Citat:
QUOTE=ElGiganten]Till skillnad från dig och andra foliehattar så tittar jag på mer än youtube för att bilda mig en uppfattning.
Jag har tex läst det mesta då det gäller officiella rapporter, du vet väl att det finns flera? Inte, nej just det du hade ju bara sett en film om 9/11 kommissionen. Då förstår jag ditt något snäva tänkande (om det nu finns något tänkande).
Och du anser att du har auktoritet nog att bedömma dess trovärdighet. Tillåt mig tvivla.

Citat:
Att vara så in i helvete trångsynt att man ens har mage och skriva detta skit visar bara på hur "öppen" du är för detta.

Din beskrivning av händelsen finns inte beskrivet NÅGONSTANS av NÅGON myndighet eller i NÅGON rapport.
Du skriver detta för att du vill att det skall vara på detta viset.
Visst sitt och dröm om detta men tyvärr för din del blir det ALDRIG en sanning. VAKNAAAAAA!

Att det inte skulle finnas uppgifter som inte stöder den officiella teorin är väl ändå ditt eget påhitt. Och än en gång jag finner inte den officiella versionen rimlig. Jag tror inte på hokus-pokus. Så enkelt är det
Senast redigerad av Azzabrazza 2009-02-21 kl. 13:51.
Citera
2009-02-21, 13:50
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Du har fel. Och jag blir lika besviken varje gång det dyker upp en person här som utan att svettas det minsta avfärdar vetenskaplig analys utan att ens bemödigat sig med artigheten att faktiskt ta del av den först.

Men det är klart, ska man "se den stora bilden", så blir det ju jobbigt att behöva läsa en massa jobbig text. University of Youtube är ju så mycket enklare.
Har inga problem med att läsa massa jobbig text så länge jag anser den är relevant. Trollritrick hör inte till den kategorin.
Det är i slutändan lite hur man är lagd. Att vissa männsikor som du förederar att påta runt i den "lilla infantila bilden" är ju för att det skänker dig sinnesro. Ditt komplex för din begränsade begrepps förmåga tvingar dig sedan att sitta och spela översittare mot männsikor som uppenbarligen begriper mer en vad du gör själv. Det känns rätt bra att få kalla någon för foliehatt antar jag. Blir det jobbigt när saker ter sig mer komplext än det man från början tänkt sig? Gick det inte att läsa i en rapport?
Senast redigerad av Azzabrazza 2009-02-21 kl. 14:31.
Citera
2009-02-21, 14:16
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Har inga problem med att läsa massa jobbig text så länge jag anser den är relevant. Trollritrick hör inte till den kategorin.

Men trots att du alltså inte ens brytt dig om att läsa dem, och har visat att du inte vet vad de säger eller innehåller, så drad du dig inte för att inte bara avfärda dem utan också kategorisera dem som "trolltrick" Ja, det där med att ha ett öppet sinne är speciellt.
Senast redigerad av SLOB 2009-02-21 kl. 14:19.
Citera
2009-02-21, 14:34
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ni är för gulliga allihopa.

Jag erkänner. Jag har inte läst Nist rapporterna och kommer nog inte göra så heller. Jag ser inte riktigt poängen i att försöka bevisa det omöjliga.
Men ändå vet du att dom är felaktiga?
är det youtube som skvallrat?
Hur var det med egna åsikter?
Citat:
Är det konstruktivare att ägna sig det som faktisk är rimligt? För vad ni än säger och hur många rapporter ni än läser så är dessa endast teorier som inte bevisar ett smack.
Återigen snack, men lite bevis.
Vilka vittnesmål har förvanskats?
Vilka provresultat har ändrats?
Citat:
Att tre stålbyggnaderna skulle implodera i sig själva pga brand är för mig lika sannolikt som att tomten finns. För det är väl vad Nist rapporten säger? Rätta mig gärna om jag har fel men som jag har förstått så menar man bränder på olika våningar har fått stålet i byggnaderna att mjukna och på så sätt rasat samman inifrån och i princip pulveriserats till damm.
Så alltså, vi ska berätta för dig, eftersom du är för dum för att ta till dig information från båda sidor innan du gör analyser?
Läs igenom rapporterna så får du se vad som sägs helt enkelt.
Citat:
Detta är ställt bortom allt mitt tvivel inte möjligt. Speciellt då inte aldrig har inträffat tidigare. Helt plötsligt har vi tre på samma dag. Halleluja!
Så alltså kan då inget inträffa egentligen?
Eftersom inget kan vara först, enligt din tankeprincip?
Citat:
Det ni så föraktfullt kallar konspirationsteori egentligen handlar är en maktanalys och en lite mer avancerad sådan. Detta verkar ni vakthundar sakna helt. Eran bild och förståelse av vad som försegår i maktens korridorer är som tagen ur något småmysigt avsnitt av ”Westwing” eller vad som skulle kunna tänkas skrivas av rövslickaren Nicklas Ekdal på Dn:s ledarplats. Jag förstår att utanför serietidningsvärlden blir saker och ting ibland skrämmande och ogreppbara men om ni någon gång skulle våga ge er på granska makten istället för att springa dess ärenden så lovar jag era svar skulle om vad som egentligen är rimligt kring en sådan hör händelse skulle bli radikalt annorlunda.
Vem har påstått att makten är perfekt?
Jag tror alla vet vad som pågår i maktens korridorer, men för den sakens skull bevisar det inte någonting.
Det du sysslar med är antaganden, vilket inte håller någonstans.
Citat:
Erat syns det så finns det inte resonemang blir för mig väldigt torftig och autistiskt då det inte lämnar vägen öppen för varken tolkning eller analys, vilket krävs om man ska på något sätt vill söka en förståelse för sin omvärld utöver den man blir tillsagd att tro på. Ni märker förmodligen inte själva hur er autism, alltså er oförmåga förstå det som inte konkret presenteras för er av någon som ni litar, vilket verkar vara princip alla med någon form av aktoritär ställning för er, gör er sårbara för propaganda. ”Nä men det var så man sa alltså är det så är det så” . Så fruktansvärt begränsande och antiintellektuellt om ni frågar mig. Lyft näsan ur skolboken.
Hur kan det komma sig att dom som tror på den officiella versionen är dom som är mest öppna för att erkänna fel?
Hur kan det komma sig att vi också är dom som är dom som diskuterar klart en diskussion innan vi fortsätter?
Hur kan de också komma sig att vi litar på mer än youtubevideos?

Citat:
Jag köper personligen inte allt konspirationsvärlden har att erbjuda då det finns mycket galenskaper i den men säg mig någonstans det inte gör det. Hursomhelst vill man på något sätt söka någon som helst kunskap och förståelse om våran nuvarande maktsfär och dess funktioner och påverkan på vårat samhälle idag så är den ovärderlig. Allt är inte vad det ser ut att vara.
Som jag sa innan, så finner man sanningen genom att ta del av båda sidors resonemang inte bara en sida, då är man fast i smeten tyvärr.
Så lyft gärna näsan från youtubevideos thruterssidor och kom in i matchen.
Citat:
Här kommer lite fler sköna youtube klipp enjoy
Sanningen finns ju på youtube
Vore rätt intressant att få veta varför dessa klipp inte tagits bort av makteliten ännu.
Citera
2009-02-21, 16:01
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Och Nist och kommssions rapporten bevisar vad nu igen? Snälla berätta upplys mig.
Vilket inte var svar på det jag skrev. Du som alla andra foliehattar överger detaljerna så fort ni inser att ni inte har svar på frågorna och övergår till att diskutera "den stora bilden".

Jag hävdar att det är av juridiska skäl UBL inte finns på listan över FBI.s mest eftersökta. Något du borde hålla med om?
Han finns inte på listan för att han juridiskt sett inte kan bindas till 9/11, ännu. Han är misstänkt men det finns ingen officiell anklagan från FBI.

Taget från FBI:s hemsida (irriterande nog skrivet i versaler):
http://www.fbi.gov/wanted/topten/fugitives/laden.htm

USAMA BIN LADEN IS WANTED IN CONNECTION WITH THE AUGUST 7, 1998, BOMBINGS OF THE UNITED STATES EMBASSIES IN DAR ES SALAAM, TANZANIA, AND NAIROBI, KENYA. THESE ATTACKS KILLED OVER 200 PEOPLE. IN ADDITION, BIN LADEN IS A SUSPECT IN OTHER TERRORIST ATTACKS THROUGHOUT THE WORLD.

Hur du kan få "UBL kan inte tekniskt bindas till 9/11" till att betyda "GWB/NWO låg bakom 9/11" vete fan. Men det är jävligt långt emellan de två punkterna.
Citera
2009-02-21, 16:44
Medlem
SLOBs avatar
Poster infogade från annan tråd

/mod
Citera
2009-02-21, 18:12
Medlem
Citat:
Men trots att du alltså inte ens brytt dig om att läsa dem, och har visat att du inte vet vad de säger eller innehåller, så drad du dig inte för att inte bara avfärda dem utan också kategorisera dem som "trolltrick" Ja, det där med att ha ett öppet sinne är speciellt.

NIST har ju redan bestämt sig i förväg för vad som har hänt och sedan försökt hitta en förklaring till det. Ni säger ju själva att WTC7 liknar CD. Borde man inte då åtminstånde ställa upp två tänkbara scenarier? Det finns ju massor med experter som säger att det utan tvekan är CD. Om det är en riktig undersökning och inte en coverup måste man väl undersöka CD-teorin mer än grundligt?

Har de gjort detta? Varför inte tror ni? De borde väl också vilja reda ut varför en så otroligt stor del av folket tror att regeringen är inblandad?
Citera
2009-02-21, 18:36
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
NIST har ju redan bestämt sig i förväg för vad som har hänt och sedan försökt hitta en förklaring till det.

Nej, det gjorde de inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Har de gjort detta? Varför inte tror ni? De borde väl också vilja reda ut varför en så otroligt stor del av folket tror att regeringen är inblandad?

Menar du att NIST skulle utreda varför folk tror att regeringen är inblandad (hur stor del är "otroligt" stor och varifrån har du fått den siffran?)

När det gäller CD så utreddes det. NIST skriver så här om WTC1+2 utredningen:

Citat:
2. Why did NIST not consider a “controlled demolition” hypothesis with matching computer modeling and explanation as it did for the “pancake theory” hypothesis? A key critique of NIST’s work lies in the complete lack of analysis supporting a “progressive collapse” after the point of collapse initiation and the lack of consideration given to a controlled demolition hypothesis.

NIST conducted an extremely thorough three-year investigation into what caused the WTC towers to collapse, as explained in NIST’s dedicated Web site, http://wtc.nist.gov. This included consideration of a number of hypotheses for the collapses of the towers.

(...)

NIST’s findings also do not support the “controlled demolition” theory since there is conclusive evidence that:
  • he collapse was initiated in the impact and fire floors of the WTC towers and nowhere else, and;
  • the time it took for the collapse to initiate (56 minutes for WTC 2 and 102 minutes for WTC 1) was dictated by (1) the extent of damage caused by the aircraft impact, and (2) the time it took for the fires to reach critical locations and weaken the structure to the point that the towers could not resist the tremendous energy released by the downward movement of the massive top section of the building at and above the fire and impact floors.
Video evidence also showed unambiguously that the collapse progressed from the top to the bottom, and there was no evidence (collected by NIST, or by the New York Police Department, the Port Authority Police Department or the Fire Department of New York) of any blast or explosions in the region below the impact and fire floors as the top building sections (including and above the 98th floor in WTC 1 and the 82nd floor in WTC 2) began their downward movement upon collapse initiation.

(...)

In summary, NIST found no corroborating evidence for alternative hypotheses suggesting that the WTC towers were brought down by controlled demolition using explosives planted prior to Sept. 11, 2001. NIST also did not find any evidence that missiles were fired at or hit the towers. Instead, photographs and videos from several angles clearly show that the collapse initiated at the fire and impact floors and that the collapse progressed from the initiating floors downward until the dust clouds obscured the view.

Inte heller KimNeilYoungs ostteori fanns med i slutrapporten, ej heller Judy Woods rymdvapenteori.

http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in