2007-04-23, 17:45
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Det hela finns ute på Google Video nu!!

Döm själva: (4 min)

http://video.google.com/videoplay?docid=3647068005704679221

(John Kerry och hans fru svarar på frågor om WTC 7-kollapsen i Austin, Texas, den 22 april 2007...)

Nämner någonsin Kerry (och hans fru) WTC7 vid namn? (jag har inte sett klippet än)

Cheers,
SLOB
Citera
2007-04-23, 18:00
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Nämner någonsin Kerry (och hans fru) WTC7 vid namn? (jag har inte sett klippet än)

Cheers,
SLOB

Är det verkligen relevant? Frågan han fick var ju om WTC7?
Citera
2007-04-23, 18:03
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Är det verkligen relevant? Frågan han fick var ju om WTC7?

Tja, efter att ha tjuvgluttat på delar av videon får jag samma intryck som Dylan Avery (kors i taket) nämligen att han inte har pejl på vad han pratar om, men försöker låtsas som om han har det (de delar jag sett ägnar han åt att prata om en "vägg").

/S
Citera
2007-04-23, 18:23
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Tja, efter att ha tjuvgluttat på delar av videon får jag samma intryck som Dylan Avery (kors i taket) nämligen att han inte har pejl på vad han pratar om, men försöker låtsas som om han har det (de delar jag sett ägnar han åt att prata om en "vägg").

/S

Det tror jag med. Men han svarar på en fråga som handlar direkt om WTC7 och då är det mindre relevant ifall han nämner WTC7 i sitt svar.
Citera
2007-04-23, 18:24
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:

/S

Du kan glutta på det hela här på Youtube också:

http://www.youtube.com/watch?v=KLnaogsm60A

Den fick 5 stjärnor av mig...
Citera
2007-04-23, 18:27
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Vet John Kerry nånting som inte vi vet om WTC 7-kollapsen?

http://www.prisonplanet.com/articles/april2007/230407building7.htm

Innan du drar igång med ditt sedvanliga smiley-folie-extravaganza deluxe. Kan du besvara frågan på hur bomberna apterades i WCT med andra skäl än USA är skurkar, Alla bevis tyder på bomber, titta hur husen rasar konstigt. Tänkte att det är bäst att jag drar den frågan innan du kör igång. Ingen av dina kollegor i konspirationsbranschen har lyckats bevisa ett troligt scenario på hur det hela gick till.
Citera
2007-04-23, 18:46
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Innan du drar igång med ditt sedvanliga smiley-folie-extravaganza deluxe. Kan du besvara frågan på hur bomberna apterades i WCT med andra skäl än USA är skurkar, Alla bevis tyder på bomber, titta hur husen rasar konstigt. Tänkte att det är bäst att jag drar den frågan innan du kör igång. Ingen av dina kollegor i konspirationsbranschen har lyckats bevisa ett troligt scenario på hur det hela gick till.

Kanske du skulle börja med att ta del av Fysikprofessor Steven Jones senaste presentation (i förra veckan i Austin, Texas) där han slutgiltigt debunkar NIST-rapporten och lägger fram nya bevis kring Thermate i WTC-tornen:

http://www.youtube.com/watch?v=jDiL_q1m67k

Är det inte dags att kasta in handduken nu?

Men ni gjorde ett bra jobb, det måste erkännas...
Citera
2007-04-23, 18:54
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Kanske du skulle börja med att ta del av Fysikprofessor Steven Jones senaste presentation (i förra veckan i Austin, Texas) där han slutgiltigt debunkar NIST-rapporten och lägger fram nya bevis kring Thermate i WTC-tornen:

http://www.youtube.com/watch?v=jDiL_q1m67k

Är det inte dags att kasta in handduken nu?

Men ni gjorde ett bra jobb, det måste erkännas...
Du menar att jag skall se något på någon som filmat en projekturduk?
Nej du missförstod - som vanligt - frågan. Jag vill INTE få till svar att det finns bevis på bomber. Fuck bomber. Jag vill veta exakt hurdet gick till att aptera kåken. Hur kom bomberna/thermite/raketmotorerna dit?
Såhär är frågan:

Hur kunde man aptera tonvis med thermite i kåken utan att någon rapporterat något som helst misstänkt?

Visa att du har en viss läsförmåga nu är du snäll. Ge mig en förklaring. Tennsoldaten hade som argument att de apterade medans alla låg hemma och sov. Vilket möjligtvis är en roande teori men knappast sannolik.

Edit: din länk innehöll inte svaret. Bara en massa prat om att det skall ha funnits bomber. Men som vanligt kan man inte förklara hur apteringen gick till.
Citera
2007-04-23, 18:58
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Tennsoldaten hade som argument att de apterade medans alla låg hemma och sov. Vilket möjligtvis är en roande teori men knappast sannolik.

Nu är du lite väl snäll mot honom. Hans teori var ju att allt installerades när huset byggdes.
Citera
2007-04-23, 19:12
Medlem
Dr. Katzs avatar
Iofs spelar det ingen roll om ngn kan fantisera ihop en för dig tillräckligt bra teori för hur sprängmedlen apterades för att bevisen för att de fanns där ska fortsätta existera eller inte.

Kan tänka mig hunratals scenarion. Ett scenario är ju att det gjorts efter 1993-bombningen och vetskapen om att det är ett högriskmål. Mao risken att det vid en ny terrorattack skulle behöva rivas kan ju föranlett att det apterats i förebyggande syfte. Betydligt säkrare än att låta det tippa eller att aptera i en försvagad byggnad.

Förm ingen som offentligt vill ta på sig ansvaret för att ha tagit beslutet att verkställa demoleringen. Detta scenario skulle isf förklara hur denna fråga hanterats från press och officiellt håll.

Men som sagt, "your guess is as good as mine".
Citera
2007-04-23, 19:19
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Katz
Iofs spelar det ingen roll om ngn kan fantisera ihop en för dig tillräckligt bra teori för hur sprängmedlen apterades för att bevisen för att de fanns där ska fortsätta existera eller inte.

Kan tänka mig hunratals scenarion. Ett scenario är ju att det gjorts efter 1993-bombningen och vetskapen om att det är ett högriskmål. Mao risken att det vid en ny terrorattack skulle behöva rivas kan ju föranlett att det apterats i förebyggande syfte. Betydligt säkrare än att låta det tippa eller att aptera i en försvagad byggnad.

Förm ingen som offentligt vill ta på sig ansvaret för att ha tagit beslutet att verkställa demoleringen. Detta scenario skulle isf förklara hur denna fråga hanterats från press och officiellt håll.

Men som sagt, "your guess is as good as mine".

Det var nog den första bombteorin som faktiskt har verklighetsanknytning som jag sett på det här forumet. All heder åt dig! Direkta bevis på att det skulle funnits bomber i byggnaden finns, mig veterligen inte, däremot en massa indicier som kan förklaras av att det var bomber i byggnaden (smält stål - höga temperaturer - termite, folk hörde explosioner - sa att det lät som bomber - bomber). Men, som sagt, inget som DIREKT pekar mot bomber och inget annat än bomber.
Citera
2007-04-23, 19:42
Medlem
Dr. Katzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det var nog den första bombteorin som faktiskt har verklighetsanknytning som jag sett på det här forumet. All heder åt dig! Direkta bevis på att det skulle funnits bomber i byggnaden finns, mig veterligen inte, däremot en massa indicier som kan förklaras av att det var bomber i byggnaden (smält stål - höga temperaturer - termite, folk hörde explosioner - sa att det lät som bomber - bomber). Men, som sagt, inget som DIREKT pekar mot bomber och inget annat än bomber.

Nä räknar man med att idag hitta en klassisk rund bomb med stubin i så är det nog kört. Däremot finns ju som sagt en mängd observationer, vittnen och studier som tillsammans pekar mot att gravitationen fick assistans. Från officiellt håll har det dock gjorts ganska klart att det inte (frivilligt) kommer ges befogenheter att ställa de frågor och få de beslut som krävs för att räta ut de frågetecken som finns. Dock så växer ju antalet människor som inte är så nöjda med svaren som givits så man vet ju aldrig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in