2007-05-06, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Varför är inte NIST/FEMA experter?
Och när ska du få in att jag tycker att era idéer om en konspiratorisk, ondskefull regering som styr över halva världen är löjlig?

Styr "myndigheterna" Sydneys universitet och KTH också?

Att USA leker världspolis är inget nytt. Det är nog fler än jag som tycker det.
Citera
2007-05-06, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Men snälla nån. Är det där ett försök till reträtt? Du säger att det är möjligt att det fanns bomber i WTC. Jag säger att det med samma resonemang är precis lika möjligt att det var fyllt med ost. Jag erkänner att ostteorin är löjlig, men den är inte omöjlig. Och om jag ber dig motbevisa att det inte var fyllt med ost så resonerar jag exakt så som du gör. Du vill att vi skall motbevisa att det inte fanns sprängmedel i kåken.

Fortfarande inte underligt att ingen demoleringsexpert vill ställa upp och skriva för Scholars for truth?
(Jag erkänner att jag inte läst varje inlägg på den sidan. Hittar någon någonting så är jag mer än villig att ändra mig.)

Edit: Det jag hittat hittills är en länk till en påhittad historia under "fiction:
http://www.rense.com/general73/confess.htm
Jättebra författare. Verkligen. Jag lovar.

Så då vet vi hur det gick till nu då?

Ost fanns säkert i byggnaden (ihop med kaffe och annat)

Det betvivlar jag inte, men fanns det annat också?

Sen är det ju förstås om ost kunde sänkt tornet.
Citera
2007-05-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Att USA leker världspolis är inget nytt. Det är nog fler än jag som tycker det.

Så ditt svar var positivt, du anser alltså att någon myndighet i USA styr över Sydneys universitet och KTH?
Citera
Bannlyst
Citat:
Jag tycker inte att dina punkter var särskilt vettiga. Du tug uppe en massa saker utan att förklara närmare eller ge någon källa. Nej, jag tror inte att det finns en världsomspännande maffia med syftet att lösa upp alla gränser och totalövervaka människor. Du har säkert läst om sådant på olika sidor och sett lite filmer. Men det betyder inte att det är sant, eller hur? Operation Northwoods och Gulf of Tonkin är ju 60-talsgrejer, förstår inte varför du drar upp det här. Som jag har förstått det är inte Al-Qaida en fast organisation utan mer ett rätt löst nätverk.

Så, vad tycker du om guantanamo bay camp?
Citera
Bannlyst
Citat:
Så ditt svar var positivt, du anser alltså att någon myndighet i USA styr över Sydneys universitet och KTH?

Om det kunde skulle de säkert göra det, räcker det som svar?
Citera
2007-05-06, 18:03
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Så, då var det bara luften som hindrade WTC tornens fall?

Med tanke på hur snabbt de föll trots enormt stort luftmotstånd?

Jag pratar inte om WTC nu, jag försöker få dig att förstå att det finns ingenting som heter fritt fall i luft. Är vi överens om det, ja eller nej?
Citera
2007-05-06, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Jag pratar inte om WTC nu, jag försöker få dig att förstå att det finns ingenting som heter fritt fall i luft. Är vi överens om det, ja eller nej?

Visst, men man säger så med vardagstal ibland, när jag sade fritt fall så var det givetvis införstått att jag menade att tornens fall bara hindrades av luftmotståndet.

Men skall man uttrycka sig rätt så kan man inte säga så, nej.

så, jag håller med.
Citera
2007-05-06, 18:08
Medlem
Citat:
Om det kunde skulle de säkert göra det, räcker det som svar?

Ja det tycker jag. Nu har du i princip klargjort att alla källor som motsäger din teori är styrda av USA. KTH, Sydneys universitet, Popular Mechanics, Metals and Minerals Society, etc.

Eftersom du har den inställningen kan vi ju avsluta diskussionen. Inget vi säger kan få dig att tänka om eftersom alla enligt dig är styrda av "myndigheter" i USA.

Guantanamo Bay Camp är så klart en mörk historia och någonting som borde avslutas.
Citera
2007-05-06, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ja det tycker jag. Nu har du i princip klargjort att alla källor som motsäger din teori är styrda av USA. KTH, Sydneys universitet, Popular Mechanics, Metals and Minerals Society, etc.

Eftersom du har den inställningen kan vi ju avsluta diskussionen. Inget vi säger kan få dig att tänka om eftersom alla enligt dig är styrda av "myndigheter" i USA.

Guantanamo Bay Camp är så klart en mörk historia och någonting som borde avslutas.

Har jag sagt det?

Det kan jag inte komma ihåg, kan du visa mig var?

Om jag vore det skulle jag nog inte kunna skriva nåt sånt här.
Citera
2007-05-06, 18:10
Medlem
Citat:
Stål ja.

En del stålbalkar kastades faktiskt UPPÅT under fallet.

http://www.plaguepuppy.net/public_html/video%20archive/

http://video.google.com/videosearch?q=wtc+collapse+upwards

Någon kommentar till det?

Var i stugan i helgen.
Jag hade ett spett och flyttade en sten.
Då hände något mycket mystiskt:
Jag tryckte spettet neråt, men stenen rörde sig tydligt uppåt!
Det måste ha varit ett inside job!

/T
Citera
2007-05-06, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Var i stugan i helgen.
Jag hade ett spett och flyttade en sten.
Då hände något mycket mystiskt:
Jag tryckte spettet neråt, men stenen rörde sig tydligt uppåt!
Det måste ha varit ett inside job!

/T

Och vad har det med WTC raset att göra?

Okey, jag förstår vad du vill säga.
Citera
2007-05-06, 18:14
Medlem
Citat:
Har jag sagt det?

Det tycker jag absolut att du har gjort. Inte rakt ut, men underförstått. Annars skulle du ju inte hålla på och dra upp saker som experter och tekniker inte ser som ett problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in