2007-05-04, 13:25
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Menar du allvar eller är du ironisk? Jag har lite svårt att uppfatta sånt...

En kopp kaffe på att det var ironi.... På det här stället kan man aldrig vara säker men jag tyckte mig förstå att han inte var seriös.
Citera
2007-05-04, 13:34
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Kollade på denna video.
Den har titeln WTC Nuclear Demolition, och tycks vilja driva tesen att det var en eller flera nukleära explosioner som sänkte tornen samt WTC7.

Den idén var ny för mig....

/T

Det finns flera saker som talar emot nukleära explosioner (herrejösses, att ens skriva meningen...). Ett är att ingen förhöjd radioaktiv strålning uppmätts. Ett, att ingenting tyder på det, alls faktiskt. Ett annat hyggligt starkt skäl är att all forskning kring små kärnvapen, som skulle varit aktuella, var förbjuden i USA mellan, tror jag, 1993 och fram till 9 maj 2003.

/S
Citera
2007-05-04, 13:37
Bannlyst
tenor320. Tycker explosionerna som blivit inspelat på video och vittnena om flashes är lite mer intressant än namnet på videon är. och nej jag tror inte det var en "Nuclear demolition"
Citera
2007-05-04, 13:56
Bannlyst
Sen undrar jag fortfarande hur detta gick till: http://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/wtc_meteorite.wmv
Citera
2007-05-04, 14:03
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Det finns flera saker som talar emot nukleära explosioner (herrejösses, att ens skriva meningen...). Ett är att ingen förhöjd radioaktiv strålning uppmätts. Ett, att ingenting tyder på det, alls faktiskt. Ett annat hyggligt starkt skäl är att all forskning kring små kärnvapen, som skulle varit aktuella, var förbjuden i USA mellan, tror jag, 1993 och fram till 9 maj 2003.

/S

Men det förstår du väl att det var förbjudet bara för att militären skulle kunna utveckla det i hemlighet utan att någon störde!
Citera
2007-05-04, 14:08
Bannlyst
Tittar man (speciellt) på den högupplösande videon jag länkade till så är flashen före kollisionen med byggnaden. Visst kan det vara någon solglimt? eller något som kanske exploderade på planet, men det KAN också vara nåt annat. Det konstiga är att båda planen hade en flash precis före kollisionen med tornen.

Jag säger inte att ni har fel, däremot säger jag att man skall aldrig utesluta möjligheten till att det KAN ha varit något planerat och iscensatt, av någon. Tills man får en fullt bevisad motsats. Som det är nu så slängs det teorier här och var, ofta utan något egentligt bevis. Och det gör såna här diskussioner väldigt svåra. Det skulle vara så mycket lättare om någon sida hade oemostridliga helt klara bevis för sina åsikter.
Citera
2007-05-04, 14:17
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Tittar man (speciellt) på den högupplösande videon jag länkade till så är flashen före kollisionen med byggnaden. Visst kan det vara någon solglimt? eller något som kanske exploderade på planet, men det KAN också vara nåt annat. Det konstiga är att båda planen hade en flash precis före kollisionen med tornen.

Jag säger inte att ni har fel, däremot säger jag att man skall aldrig utesluta möjligheten till att det KAN ha varit något planerat och iscensatt, av någon. Tills man får en fullt bevisad motsats. Som det är nu så slängs det teorier här och var, ofta utan något egentligt bevis. Och det gör såna här diskussioner väldigt svåra. Det skulle vara så mycket lättare om någon sida hade oemostridliga helt klara bevis för sina åsikter.

Otvetydiga sanningar sysslar bara troende med. Har du lust att komma med en källa på att kamerorna var avstängda?
Citera
2007-05-04, 14:20
Bannlyst
hmm usa har alltid haft kärnvapen. fast håller inte alls med den teorin om 9-11. roligt att ingen säger nåt om brandmännen som såg "flashes" och explosionerna som finns på video, se om ni hittar nåt hoss propaganda PM som kan förklara det. John McCain har säkert ett svar
Citera
2007-05-04, 14:21
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
hmm usa har alltid haft kärnvapen?. fast håller inte alls med den teorin om 9-11. roligt att ingen säger nåt om brandmännen som såg "flashes" och explosionerna som finns på video, se om ni hittar nåt hoss propaganda PM som kan förklara det. John McCain har säkert ett svar

Har du inte förstått att folk har tröttnat på att svara dig eftersom det är som att tala med en vägg; du lyssnar inte alls på argument och häver bara ur dig samma sak gång på gång trots att du blir motbevisad. USA har inte alltid haft kärnvapen, bara sen början av 40-talet.
Citera
2007-05-04, 14:25
Medlem
GhostTraxs avatar
Dags för de paranoida al-qaida foliehattarna att söka hjälp.

http://georgewashington.blogspot.com/2007/05/psychiatrists-and-psychologists.html

Should people who question the government's version of the events of 9/11 have their heads examined?

Well, the following psychiatrists and psychologists have concluded that the official version of 9/11 is false. Moreover, many of these mental health experts have concluded that the government's account is so obviously false that people who believe the government's version are in psychological denial:

Psychiatrist Carol S. Wolman, MD

Psychiatrist E. Martin Schotz

Professor of Psychology at University of New Hampshire William Woodward

Professor of Psychology at University of Essex Philip Cozzolino

Professor of Psychology at Goddard College Catherine Lowther

Professor Emeritus of Psychology at California Institute of Integral Studies Ralph Metzner

Professor of Psychology at Rhodes University Mike Earl-Taylor

Retired Professor of Psychology at Oxford University Graham Harris

Ph.D. in Clinical Psychology from the University of Nebraska and licensed Psychologist Ronald Feintech

Ph.D. Clinical Neuropsychologist Richard Welser

Clinical psychologist, Ed.D., Harvard University Gwendolyn Atwood,

Psychology researcher, M.A., Psychology Victoria Ashley

Psychotherapist, M.S. Clinical Psychology, Greg Henricks

M.S. in educational psychology, Roy Holcombe

M.A. in Counseling Psychology Tova Gabrielle

There are literally thousands of other mental health professionals who have reached the same conclusions. So who is out of touch with reality: those who question 9/11 or those who believe the government's version without question?

Major Italian Network Aired Conclusive Evidence That WTC 7 Was Demolished.

http://www.youtube.com/watch?v=58h0LjdMry0
Citera
2007-05-04, 14:29
Bannlyst
har inte blivit motbevisat på nåt. det är inte jag här som inte förstår nist har en justerad modell som ändra värdena. du borde lära dig engelska. rigtigt patetiskt. hoppa av skolan om du går där för dit eget bästa eller stäng av tvn, vet inte var problemet sitter.

inte fåt nån förklaring på detta: http://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/wtc_meteorite.wmv

Och vad säger du att brandmännen som sa dom såg "flashes" inte såg det?. OK...

Och det finns videos med stora explosioner där brandmännen bekräftar efter åt att där just var en explosion (Alltså var ljuden inte inklippta, vilket det inte äns finns BEVIS på att dom skulle vara). sluta komma med dåliga ursäkter och läs historia, det är inte jag här som tror att usa inte skulle kunat attackera sig själva det är DU vilket visar hur lite du vet om historia och america. tyvärr lär man sig inte sånt i skolan för vi lever i en fascist värld.
Citera
2007-05-04, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Otvetydiga sanningar sysslar bara troende med. Har du lust att komma med en källa på att kamerorna var avstängda?

Har du sett dokumentären Loose Change 911?

Det finns en hel del intressanta saker med i dokumentären, som avstängningen av WTC tornens kameror, som annars alltid var påslagna, för nyhetssändningar odyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in