2007-04-21, 18:42
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag lämnade en utförlig och KORREKT uträkning av raset på WTC.

Jag frågade dig om du kunde hitta några fel på dessa uträkningar som jag finner riktiga.

Du svarar med att bryta ut en del i texten.

Det är precis därför jag säger att du är dum i var och varannat inlägg som rör din betydelselösa person. Jag skrev klart och tydligt att jag inte hade kunskapen att se huruvida uträkningarna var korrekta eller ej. Sedan insinuerade jag att att du inte heller hade den kunskapen och avslutade med saxningen nedan i explicit syfte att ta reda på det. Naturligtvis har du inte det, för du föredrog återigen att hellre stå med byxorna nere istället för att visa upp hur kunnig du är. Att du på grundval av det skriver KORREKT uträkning visar verkligen att du är född bakom ladugården. Hur ska du liksom veta att något du inte alls förstår är korrekt? Därmed inte sagt att det skulle vara felaktigt. Jag kan mycket väl tänka mig att det inte finns något fel alls i det dokumentet, och jag bryr mig inte heller så mycket om det, men det jag ville veta var hur långt din din förståelse sträcker sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Hur tolkar du exv denna saxning ur dokumentet: "According to this hypothesis, one may estimate that C = 71 GN/m (due to unavailability of precise data, an approximate design of column cross sections had to be carried out for this purpose)" ?

Citat:
Jag frågar dig (och har fortfarande INTE fått svar) vet du vad C står för?

Märkligt att du inte säger ja eller nej på en sådan enkel fråga!

Men som sagts förr, en person som inte reagerar på ett räkne exempel då luftmotståndet inte är med räknat skall nog inte ta upp den uträkningen heller då man påstår att ett mynt faller lika snabbt från toppen av huset som raset skedde.
Svaret på din fråga går att läsa innantill i dokumentet, och är därför rätt ointressant för mig. Du däremot har ju fortfarande inte levererat vad du påstår dig kunna, så jag känner i sammanhanget att alla mina värdeutlåtanden gällande dig är KORREKTA och att du kan aldrig motbevisa mig på den punkten.

Ska vi släppa denna mongodiskussion någon gång eller vill du fortsätta tills du dör av ålder?
Citera
2007-04-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Denna beskrivning av brandförloppet är missledande.

För att förbränna ett antal ton bränsle krävs en ännu störe mängd (antal ton) av syre.
Detta kräver en förbränning som pågår i minst ett antal minuter beroende på lufttillförsel.

Det är omöjligt för 90% av bränslet att explodera i ett eldhav, det som exploderar är den bränsledimma som bildats och enbart i den omfattning som syretillgången i det aktuella utrymmet medger.

Bränslet fortsätter sedan att rinna även efter det antänts. Procesen att förånga bränslet sker i huvudsak närmast de flamzoner som bildas. Den stora mängden bränsle förblir flytande under större delen av brandförloppet. Det är just det som gör flytande bränslen farliga, elden sticker iväg så att säga.

Helt korrekt!

Jag gissar att du gått i skolan i vaket tillstånd, vilket inte folihattarnas skara verkar ha gjort...

Dr Tinnitus
Citera
2007-04-22, 01:44
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Hissdiagram över källaren. Lasthissen som gick till toppen i mitten:

http://i168.photobucket.com/albums/u194/SLOB_2007/elevators.jpg

Beskrivning från tillverkarna:

http://www.otis.com/otis150/section/1,2344,ARC3066_CLI1_RES1_SEC5,00.html

Det verkar också som om flera av de "lokala" hissarna hade schakt som gick genom större delar av byggnaden:

Dvs, bara för att hissen bara gick att åka mellan ett fåtal våningsplan, betydde inte att schaktet var begränsat till dessa.

/S

Här ska ni få ett väldigt bra exempel på en man som erkänner sina misstag, ni har en del att jobba på…
OK, mitt misstag det där med bottom to top…

Här ser ni sektionen & översikt av det lilla schaktet:
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/plans/doc/pac1TowerA/LA14_1.png

Och här ser ni ett schema som visar, bottom to the top:
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/plans/doc/pac1TowerA/LA23_1.png

Menar ni att stora delar av tryckvågen koncentrerades och färdades genom det schaktet? Det där lilla lilla schaktet?
Alltså,, WTC 1&2 var 63 x 63 meter brett… Hisschaktet var i runda tal ca 2,8m x 3,1 m.. Lite bredare än djupare… Menar ni verkligen att stora delar av trycket koncentrerades till det schaktet?

Vad menar ni när ni påstår att flygbränslet ”rann” ner i hisschakten mm? Menar ni att det rann en lång bit ner och sedan antände, som i sin tur skapade en explosion? Eller vad menar ni, och hur i all världen ska ni bevisa era påståenden? Så som trycket, mängden flugbränsle, vilken väg den tog, hur och vilken våning det rinnande flygbränslet antändes på mm… Och isf förklara för mig hur flugbränsle skapar en explosion om det rinner på golv, tak och väggar?

Jag kan inte minnas att jag har haft fel i annat… det är bara ni som vrider och tolkar det så... Men det är ganska lätt att förutspå… Hur det kommer att låta efter detta inlägg…
Citera
2007-04-22, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Här ska ni få ett väldigt bra exempel på en man som erkänner sina misstag, ni har en del att jobba på…

Här ser ni sektionen & översikt av det lilla schaktet:
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/plans/doc/pac1TowerA/LA14_1.png

Och här ser ni ett schema som visar, bottom to the top:
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/plans/doc/pac1TowerA/LA23_1.png

Menar ni att stora delar av tryckvågen koncentrerades och färdades genom det schaktet? Det där lilla lilla schaktet?
Alltså,, WTC 1&2 var 63 x 63 meter brett… Hisschaktet var i runda tal ca 2,8m x 3,1 m.. Lite bredare än djupare… Menar ni verkligen att stora delar av trycket koncentrerades till det schaktet?

Vad menar ni när ni påstår att flygbränslet ”rann” ner i hisschakten mm? Menar ni att det rann en lång bit ner och sedan antände, som i sin tur skapade en explosion? Eller vad menar ni, och hur i all världen ska ni bevisa era påståenden? Så som trycket, mängden flugbränsle, vilken väg den tog, hur och vilken våning det rinnande flygbränslet antändes på mm… Och isf förklara för mig hur flugbränsle skapar en explosion om det rinner på golv, tak och väggar?

Jag kan inte minnas att jag har haft fel i annat… det är bara ni som vrider och tolkar det så... Men det är ganska lätt att förutspå… Hur det kommer att låta efter detta inlägg…

Først ett kors i taket, du ær nog den første foliehatten att erkænna at du haft fel i nåt. Ser vi ett genombrott eller ær det ett spel før gallerierna?

Nåvæl, bensin diesel eller annan brænbar vætska som rinner inne på ett golv eller i ett hissshakt kan givetvis skapa en explosion, nær det væl antænds, då sker ju en hastig expansion av upphettade brandgaser vilka skapar en tryckvåg då de sprider sig. Hur stark denna tryckvåg ær beror på utrymme m.m. Och det gjorde det ju givetvis æven i WTC. Dæremot ær det omøjligt att ange exakt hur mycket som tog fyr direkt vid kraschen, eller hur mycket som klarade sig oførbrænt efter det och hur længe, samt vart det tog vægen exakt. Helt enkelt før att det ær alldeles før många oøverskådliga påverkande faktorer som kan ha påverkat. Vad vi vet ær dock att en massa brænsle kom in i tornen och spred sig vilket gjorde att brænderna blev både utspridda och allvarliga. Æven om en stor del av brænslet tog eld utanfør tornen så var den totala mængden så stor att det som ændå hamnade inne i tornen var stora mængder det med.

Dr Tinnitus
Citera
2007-04-22, 17:31
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det är precis därför jag säger att du är dum i var och varannat inlägg som rör din betydelselösa person. Jag skrev klart och tydligt att jag inte hade kunskapen att se huruvida uträkningarna var korrekta eller ej. Sedan insinuerade jag att att du inte heller hade den kunskapen och avslutade med saxningen nedan i explicit syfte att ta reda på det. Naturligtvis har du inte det, för du föredrog återigen att hellre stå med byxorna nere istället för att visa upp hur kunnig du är. Att du på grundval av det skriver KORREKT uträkning visar verkligen att du är född bakom ladugården. Hur ska du liksom veta att något du inte alls förstår är korrekt? Därmed inte sagt att det skulle vara felaktigt. Jag kan mycket väl tänka mig att det inte finns något fel alls i det dokumentet, och jag bryr mig inte heller så mycket om det, men det jag ville veta var hur långt din din förståelse sträcker sig.

Svaret på din fråga går att läsa innantill i dokumentet, och är därför rätt ointressant för mig. Du däremot har ju fortfarande inte levererat vad du påstår dig kunna, så jag känner i sammanhanget att alla mina värdeutlåtanden gällande dig är KORREKTA och att du kan aldrig motbevisa mig på den punkten.

Ska vi släppa denna mongodiskussion någon gång eller vill du fortsätta tills du dör av ålder?

Mongo biten står du själv för då du inte ens vet vad du klistrar in i tråden. Rent debatt-sabotage.

Jo jag VET vad C står för, visste det ca 20 år innan den rapporten också.

Så åter igen. Eftersom du inte vet att C står för, så blir det lite humor då du klistrar in en formel som skall visa på styvheten i huset, då jag och Tennsoldaten hade en diskussion om frittfall och en enkrona.

Detta visar på att som du själv sagt inte vet något om detta och att du inte VILL lära dig något heller.
Detta är rent sabotage och du bör hellre fortsätta att skriva i dina andra trådar på FB som du verkar kunna MYCKET bättre.
Citera
2007-04-22, 17:50
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And

Det finns kanske hopp för mänskligheten i alla fall. Min respekt för dig ökade drastiskt. Bara så du vet.

Däremot är det inte så svårt att hitta exempel på när "vakthundar" medgett att de misstagit sig om något. Bara att bläddra i den här tråden, finns gott om exempel.
Citera
2007-04-22, 18:32
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Men du Majava, jag rekommenderar att du både läser och tänker igenom det jag postat ang just detta. Att du får det till ett enda vittne lär väl bero på vad SLOB skrev, men sedan svarade jag på hans inlägg och lade till information om Williams kollega Felipe som blivit svårt brännskadad i källaren efter det som W kallade explosion. Om du får det till att ingenting alls hände nere i källaren så vet jag inte riktigt vad jag ska tro om din förmåga att ta till dig skriven text. För du menar väl ändå inte att han skulle blivit brännskadad av ljudvågorna?

Jag har sagt att jag inte sett något bevis för någon bomb i källaren. Våran diskussion handlade om bomber, inte om alla tänkbara scenarier. Det jag sa, och vidhåller, är att det som skadade Felipe lika gärna kan vara relaterat till branden 84 våningar upp.

Citat:
Det som är mongo med frågan är att du verkar förvänta dig ett seriöst och uttömmande svar på den. Om jag här och nu kunde presentera bevis för när-var-hur det skulle ha ägt rum så måste du förstå att det redan rör sig om offentlig information. Jag vet att det inte går att få fram bevis för precis allting som har hänt på den här planeten, och i frånvaro av bevis så får vi istället gå på indicier. Är du av åsikten att det som inte går att bevisa är hallucinationer, galenskaper och lögner?

Jag är av den åsikten att ingenting är säkert förrän det är bevisat. DU presenterar en teori, då är det upp till dig att lägga fram belägg för den. Det duger inte bara att säga att du tror att det är på ett visst sätt.

Citat:
Nja, vi har återigen även den brännskadade Felipe att ta ställning till. Vilka slags bevis är det skulle kunna acceptera i dagsläget? Det är ju lite svårt att göra en brottsplatsundersökning på nämnda ställe nuförtiden.

Han blev brännskadad. Är det bevis på en bomb?

Citat:
Annars är det skönt att du reducerar honom till en enkel attention whore.

Det gör jag inte. Jag sa att han inte är ensam om att bli intervjuad när fakta till NIST samlades in, och bara för att han inte nämns betyder inte det att han censurerades.

Citat:
Killen hade jobbat på sitt ställe i 20 år, räddade livet på flera människor under 11/9, hyllades som hjälte och fick motta medaljer och hedersbetygelser av George Bush i vita huset. Räcker inte det som uppmärksamhet? Av vilken anledning ville han sedan rasera det ryktet hos en mängd människor genom att polisanmäla regeringen för att vara organiserade brottslingar?

Jadu, det vete gudarna. Det jag skulle vilja veta är anledningen till att han tror sig kunna mer om bomber och explosioner än experter inom området.

Citat:
Avslutningsvis skulle jag vilja be dig att sluta upp med att ge mig och andra meddebattörer order här i tråden. Du har ingen pondus att backa upp dina order med

Mer pondus än vad du har när du kallar andra människor idioter och CP. Vill du diskutera med mig får du hålla dig på en vettig nivå och inte hålla på och tramsa.
Citera
2007-04-22, 23:40
Medlem
Är det någon som hört/läst någon relevant anledning till varför NIST inte släppt datormodellen som man baserar hela sin teori på?
Citera
2007-04-23, 00:02
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Är det någon som hört/läst någon relevant anledning till varför NIST inte släppt datormodellen som man baserar hela sin teori på?

Faktiskt ingen aning.

Hittade dock dessa som iaf jag inte sett förut.
http://wtc.nist.gov/media/broll_anim_links.htm

Sedan kan man alltid diskutera innebörden av dom.
Citera
2007-04-23, 16:34
Medlem
Död o återfödds avatar
Vet John Kerry nånting som inte vi vet om WTC 7-kollapsen?

http://www.prisonplanet.com/articles/april2007/230407building7.htm

Citera
2007-04-23, 16:52
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Vet John Kerry nånting som inte vi vet om WTC 7-kollapsen?

http://www.prisonplanet.com/articles/april2007/230407building7.htm

Vet Dylan Avery nånting som inte vi vet om John Kerry?

http://z10.invisionfree.com/Loose_Change_Forum/index.php?showtopic=7987&st=150

Citat:
I agree with JTGOB. Kerry was simply stammering and said what he could to sound like he knew what they were talking about.

My .02

Citera
2007-04-23, 17:31
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Vet Dylan Avery nånting som inte vi vet om John Kerry?

http://z10.invisionfree.com/Loose_Change_Forum/index.php?showtopic=7987&st=150

Det hela finns ute på Google Video nu!!

Döm själva: (4 min)

http://video.google.com/videoplay?docid=3647068005704679221

(John Kerry och hans fru svarar på frågor om WTC 7-kollapsen i Austin, Texas, den 22 april 2007...)

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in