2008-10-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Vad har detta med AJ och andra att göra? Källor ifrån Bush-administrationen är inte pålitliga. PUNKT

Du kan naturligtvis välja om du vill lita på "politisk tillverkad forskning", själv föredrar jag andra forskningsmotiv.

Du har fortfarande inte visat ett enda exempel på något fel. Bara att du påstår att de är felaktiga. Sen har du visat en länk där en organisation påstår att fakta har förvrängts, men inte visat något exempel.

Du litar mest på folie.
Citera
2008-10-28, 20:47
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Vad har detta med AJ och andra att göra? Källor ifrån Bush-administrationen är inte pålitliga. PUNKT
Är inte det uppenbart vad det har med saken att göra? Du skrev
Citat:
Eftersom Bush-administrationen både censurerat och manipulerat forskning och forskningsresultat kanske man inte ska tro på någon källa som har kopplingar till denna administration. NIST t.ex. hur starka band till Bush?

Att den första officiella rapporten inte ska tas som en sanning är självklart då Zelikov ingick i administrationen, men hur är det med de övriga? Koppling och det innebär att de kan ha manipulerat forskning och forskningresultat.
I det ena fallet, NIST, skall vi misstro vad de har att säga utan motbevis för vad de säger. Men i det andra fallet, t ex Loose Change, skall vi tro på vad det påstårt fastän det de säger motbevisats och beslagits med lögn gång på gång?
Jag ser ett uppenbart fel med det sättet att resonera. Det gör uppenbarligen inte du.

NIST kan inte kohandla med fysikens lagar bara för att GWB skulle ha sagt till dem! Jag vill gärna höra dina motargument för det påståendet.
Citera
2008-10-28, 20:49
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Har redan sagt att jag inte vet vilka kopplingar och om det ens finns kopplingar NIST/Bush. Maybe, who knows.
Citera
2008-10-28, 20:55
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Fast det kanske är ett vanligt fenomen här, att angripa och inte ta till sig av information? Allt för att behålla sin bild av verkligheten vid liv, kanske? Det här är information som jag anser viktig och har ingen större lust att hamna i den dualistsiska systemfällan rätt/fel, ond/god osv. Ta information och gör något med den istället. Tänka lite, är ett bra förslag.
Citera
2008-10-28, 20:57
Medlem
Citat:
Fast det kanske är ett vanligt fenomen här, att angripa och inte ta till sig av information? Allt för att behålla sin bild av verkligheten vid liv, kanske? Det här är information som jag anser viktig och har ingen större lust att hamna i den dualistsiska systemfällan rätt/fel, ond/god osv. Ta information och gör något med den istället. Tänka lite, är ett bra förslag.

Men du har ju inte kommit med någon information?

Jajamensan här kom psykologismörjan igång igen. Grattis.
Citera
2008-10-28, 21:00
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Men du har ju inte kommit med någon information?

Jajamensan här kom psykologismörjan igång igen. Grattis.

Jaha, och där kom mer angrepp. Visste du om detta så är det kanske ingen nyinformation, men du frågade själv efter länkar så jag trodde du inte visste.

Dessutom håller det inte riktigt att angripa Steven Jones och andra om man inte själv har riktigt rent mjöl i påsen. Alltså torde man även hos "debunkare" vara intresserad av information om källors tillförlitlighet på båda sidor.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-28 kl. 21:03.
Citera
2008-10-28, 21:01
Medlem
Citat:
Jaha, och där kom mer angrepp. Visste du om detta så är det kanske ingen nyinformation, men du frågade själv efter länkar så jag trodde du inte visste.

Ja frågade efter en länk. Jag tog även emot länken, jag tittade tom på innehållet och jag fann ingen som helst kritik av något kring 9/11. Men det gjorde tydligen du?
Citera
2008-10-28, 21:07
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Ja frågade efter en länk. Jag tog även emot länken, jag tittade tom på innehållet och jag fann ingen som helst kritik av något kring 9/11. Men det gjorde tydligen du?

Är det inte intressant om källor är tillförlitliga? Kanske inte så bra då att själv angripa källor för bristande tillförlitlighet!?
Citera
2008-10-28, 21:12
Medlem
Citat:
Är det inte intressant om källor är tillförlitliga? Kanske inte så bra då att själv angripa källor för bristande tillförlitlighet!?

Det i sig är intressant, ja. Men att nån påstår att någon kanske förfalskat någon forskning men inte preciserar vad är inte särskilt relevant. Vems påstående litar du på då? Kan du hitta något exempel i NIST (t.ex.) som är felaktigt?

Om de har förfalskat forskningsresultat A som är helt irrelevant för 9/11 betyder det att all forskning kring 9/11 är falsk då?
Citera
2008-10-28, 21:18
Medlem
Hur förklarar man att en byggnad rasar i fritt fall hastighet (så gott som) p.g.a. brand. Lågorna var dessutom orange och det bra inte heller i hela byggnaderna (7:an brann väl inte alls vill jag minnas). En låga som är orange är ca 800 grader varm vilket mycket möjligt kan försvaga stål en smula, men inte få hela alltet att braka ihop med den hastighet som det gjorde. Jag tycker att bara det är väldigt konstig, men sen att det händer flera gånger på samma dag när det aldrig någonsin förut har hänt att någon byggnad med stålskelett har rasat p.g.a brand även fast det finns exempel som har varit värre utsatta och brunnit närmare ett dygn längre.

Jag hoppas att ni har förståelse för att jag inte orkar läsa över 900 sidor med inlägg.

Edit: Jag läste för övrigt att det var så konstigt att det skulle kunna ha tystats ner om det var ett insiderjobb. Nu är det ju så att det inte har nedtystats helt och dessutom så vet man ju hur det blir när folk går ut och berättar. Det var någon som jobbat på NASA eller något sådant som gick ut i media och berättade om vad de sysslade med. Det ända som hände var att han blev idiotförklarad och sedan hörde man inget mer om det. Tror ni att det skulle bli annorlunda i det här fallet?
Senast redigerad av Wo0ozle 2008-10-28 kl. 21:22.
Citera
2008-10-28, 21:21
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Lustigt, du menar att "rätt/fel" är ointressant i frågan om 9/11? Tolkar jag dig rätt om jag tror att du menar att det är ointressant om information och fakta är korrekt och sann. Huvudsaken är att den säger det som man vill höra?

Närsomhelst, anser du att NIST kan kohandla med fysikaliska lagar på GWB:S order? Frågan kvarstår.
Citera
2008-10-28, 21:28
Medlem
Pingehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Hur förklarar man att en byggnad rasar i fritt fall hastighet (så gott som) p.g.a. brand. Lågorna var dessutom orange och det bra inte heller i hela byggnaderna (7:an brann väl inte alls vill jag minnas). En låga som är orange är ca 800 grader varm vilket mycket möjligt kan försvaga stål en smula, men inte få hela alltet att braka ihop med den hastighet som det gjorde. Jag tycker att bara det är väldigt konstig, men sen att det händer flera gånger på samma dag när det aldrig någonsin förut har hänt att någon byggnad med stålskelett har rasat p.g.a brand även fast det finns exempel som har varit värre utsatta och brunnit närmare ett dygn längre.

Jag hoppas att ni har förståelse för att jag inte orkar läsa över 900 sidor med inlägg.

* NIST förklarar varför byggnaderna rasade
* Det behövde inte brinna i hela byggnaderna för att byggnaderna ska kollapsa
* Sjuan brann inte?! Det brann rätt rejält...
* Stål förlorar mycket av sin styrka vid hysat låga temperaturer. Du får även ha i åtanke att brandskyddsmedlet som fanns på stålet "revs bort" då planen krashade in i bygganderna.
* Blev några av de här andra bygganderna träffade av ett flygplan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in