2008-10-28, 18:59
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Hej herr Alla-har-sin-egen-sanning, du kan inte peka på något speciellt som är förfalskat? Newton var kanske också med?

Ehum, det kom en rapport ifrån Union of Concerned Scientists för några år sen som bevisade att Bush-administrationen har manipulerat och censurerat forskning och forskningsresultat, kanske borde läsa den?

Även BBC tog upp detta, men tyvärr verkar tystanden ha varit total i Sverige angående detta.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-28 kl. 19:02.
Citera
2008-10-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Ehum, det kom en rapport ifrån Union of Concernde Scientists för några år sen som bevisada att Bush-administrationen har manipularet och censurerat forskning och froskningsresultat, kanske borde läsa?

Kanske det kanske, det är inte ofta jag ber om det. Men snälla.. En länk?
Ett påstående? Kan du med egna ord förklara vad som är fel?
Citera
2008-10-28, 19:06
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torden
Kanske det kanske, det är inte ofta jag ber om det. Men snälla.. En länk?
Ett påstående? Kan du med egna ord förklara vad som är fel?

Visste inte om det var okej att posta länkar, hittar heller ingen URL knapp?
Citera
2008-10-28, 19:16
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Här är några;

Citat:
There is a well established pattern of suppression and distortion of scientific findings by high-ranking Bush administration political appointees across numerous federal agencies. These actions have consequences for human health, public safety, and community well-being.

There is strong documentation of a wide-ranging effort to manipulate the government's scientific advisory system to prevent the appearance of advice that might run counter to the administration's political agenda.

There is evidence that the administration often imposes restrictions on what government scientists can say or write about "sensitive" topics.

http://www.ucsusa.org/scientific_integrity/abuses_of_science/reports-scientific-integrity.html

Sen några till;
http://www.nymedicin.com/news/2004/04/19/Politisk_paverkan_av_vetenskap_i_USA.html

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/6178213.stm
Citera
2008-10-28, 19:19
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Eftersom Bush-administrationen både censurerat och manipulerat forskning och forskningsresultat kanske man inte ska tro på någon källa som har kopplingar till denna administration. NIST t.ex. hur starka band till Bush?

Att den första officiella rapporten inte ska tas som en sanning är självklart då Zelikov ingick i administrationen, men hur är det med de övriga? Koppling och det innebär att de kan ha manipulerat forskning och forskningresultat.
Till skillnad från truthersrörelsen menar du?
*hrumm*looked like a missile*host*

Vet du vad. Angrip fakta istället för budbäraren.
Citera
2008-10-28, 19:24
Medlem
Citat:
Här är några;

http://www.ucsusa.org/scientific_integrity/abuses_of_science/reports-scientific-integrity.html

Sen några till;
http://www.nymedicin.com/news/2004/04/19/Politisk_paverkan_av_vetenskap_i_USA.html

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/6178213.stm

Att bara posta en länk är inte okej nej, du måste även tillföra någon argumentation (vilket du misslyckades med). Ingen av länkarna nämner 9/11 eller WTC, menar du att man förfalskat något specifikt?
Citera
2008-10-28, 19:24
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Faktan är att jag har svårt att lita på någon som tillhör samma administration som de som förljuger forskning. *HOST* HOST* Har du inte problem med det kanske?
Citera
2008-10-28, 19:26
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Faktan är att jag har svårt att lita på någon som tillhör samma administration som de som förljuger forskning. *HOST* HOST* Har du inte problem med det kanske?

NIST "tillhör" inte Bush-administrationen. Inte heller de forskare som deltog i utformandet av rapporten.
Citera
2008-10-28, 19:30
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Nej, det handlar inte om 911, men utan denna infromation så är det lite svårt att kunna förhålla sig till ämnet 911 utan att bli blåst. Jag säger inte att man blir det, men sannolikheten för att man blir det, ökar om man inte känner till vilka metoder denna regim använder sig utav.
Citera
2008-10-28, 19:31
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
NIST "tillhör" inte Bush-administrationen. Inte heller de forskare som deltog i utformandet av rapporten.

Jag sa inte det heller, jag frågade. Zelikov tillhörde dock Bush-administrationen.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-28 kl. 19:33.
Citera
2008-10-28, 20:00
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Aaah så istället för att studera faktan och försöka motbevisa den med egna och på så sätt bevisa din åsikt förkastar du källan. Ja så kan man också göra.

Jag har problem med att lita på Alex Jones, LC-gänget, Stephen Jones m fl för att de blivit beslagna med lögner gång på gång. Vad tycker du är fel med det? Skall jag lita på dem bara för att de inte gillar GWB? Fastän jag vet att de ljuger så de borde vara blåa i ansiktet? Pray tell.
Citera
2008-10-28, 20:40
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Aaah så istället för att studera faktan och försöka motbevisa den med egna och på så sätt bevisa din åsikt förkastar du källan. Ja så kan man också göra.

Jag har problem med att lita på Alex Jones, LC-gänget, Stephen Jones m fl för att de blivit beslagna med lögner gång på gång. Vad tycker du är fel med det? Skall jag lita på dem bara för att de inte gillar GWB? Fastän jag vet att de ljuger så de borde vara blåa i ansiktet? Pray tell.

Vad har detta med AJ och andra att göra? Källor ifrån Bush-administrationen är inte pålitliga. PUNKT

Du kan naturligtvis välja om du vill lita på "politisk tillverkad forskning", själv föredrar jag andra forskningsmotiv.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-10-28 kl. 20:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in