2007-06-05, 14:55
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Du glömmer att konspirationsteorierna växt lavinartat i takt med regeringens uppförande.
Snarare i takt med att Steven Jones och Dylan Avery fortsätter ljuga och förvränga för att tjäna pengar.
Men det erkänner jag. Energivapenteorin och fjärrstyrda passagerarflygplan var väl inte det första folk tänkte på.
Att säga att det beror på att regeringen uppfört sig konstigt är ett klassiskt konspirationstänkande. Oavsett vad regeringen (vi talar om den amerikanska?) gjort så hade ni ansett att det var "mystiskt".

Citat:
Självklart. Var undersökningen helt (bevisat) oberoende så skulle jag godta resultatet av vad de kom fram till. Däremed inte sagt att resultatet behövde vara det precis detsamma som det är nu, med denna utredningen.
Snarare att ni hoppas att en sådan undersökning skulle leda fram till något annat. Men du vet lika väl som jag att er oberoende undersökning är hitta-på från er sida. Ni vill ha en undersökning som bevisar att ni har rätt. Inget annat.

Då kvarstår delfrågan. Hur hittar du en helt oberoende människa? Hur "bevisar" man att någon är oberoende?
Citera
2007-06-05, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Snarare i takt med att Steven Jones och Dylan Avery fortsätter ljuga och förvränga för att tjäna pengar.
Men det erkänner jag. Energivapenteorin och fjärrstyrda passagerarflygplan var väl inte det första folk tänkte på.
Att säga att det beror på att regeringen uppfört sig konstigt är ett klassiskt konspirationstänkande. Oavsett vad regeringen (vi talar om den amerikanska?) gjort så hade ni ansett att det var "mystiskt".

Snälla nån Kim.

Kriget mot terrorismen, Guantanamo Bay Camp, Kriget mot Irak, Bush vittensmål, etc. Bara det räcker för att man skall tappa respekten för den regeringen. Och det är fler med mig som gjort det. Tycker du verkligen att den sortens politik är okej? Och allt som en följd av 9/11. Igen, jag hoppas verkligen att du inte tycker att USA's regerings agerande sen 11 Sep 2001 har varit helt okej, det skulle jag uppfatta som mycket underligt.

Citat:
Snarare att ni hoppas att en sådan undersökning skulle leda fram till något annat. Men du vet lika väl som jag att er oberoende undersökning är hitta-på från er sida. Ni vill ha en undersökning som bevisar att ni har rätt. Inget annat.

Då kvarstår delfrågan. Hur hittar du en helt oberoende människa? Hur "bevisar" man att någon är oberoende?

En ny grupp experter som inte står under amerikanska regeringen, gärna en grupp från Sverige, Spanien, England, Tyskland, Belgien, Frankrike, Brasilien, Canada, Ryssland, etc. Dvs en grupp internationella experter som har gott rykte och är helt oberoende från den amerikanska regeringen. Amerikanska regeringen får dock serva dem med allt de behöver för sin undersökning, inget skall undanhållas.

Sen skulle jag vilja se Bush upp i ett nytt vittnesmål där han vittnar själv, och under ed.
Citera
2007-06-05, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Mest påläst vet jag inte. Men visst. Shot! Vad vill du ta upp?

Det tycker jag att Jdon får göra när han loggar in sen eftersom det var hans länk och han som tog upp det, men jag är gärna med i diskussionen.

Citat:
Enligt Islam måste man i förväg varna sina motståndare innan anfall. UBL kritiserades av sina egna för att i förväg inte vara tillräckligt tydlig i just detta. Men han förvarnade faktiskt, och det är möjligt att USA inte tog detta på allvar. Men man ska även ha i beaktning att hot inkommer hela tiden.

Med andra ord, USA visste mycket väl om attacken?

Citat:
Det som jag tror ligger bakom är: USA missbedömning över anfallet i Irak. Bushs inrikespolitiska misstag (ekonomin är katastrofal). Bush blir syndabock och tacksamt mål att skylla allt elände på. LC har fått genomslagskraft bland unga förvirrade.

Bush regeringen har inte precis gjort sig känd för sin fina politik om man uttrycker det så.
Citera
2007-06-05, 15:20
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Att de fått varningar innan råder det inget tvivel om. Hur man sedan tog åt sig varningarna är en annan sak. Togs de på allvar? Vad gjordes? Hade man övertro på sin egen suveränitet, dvs. trodde man att man var osårbar? Förmodligen fanns samma fördomsfulla bild mot dessa islamister som Powerboy har; att de var okapabla, förutsägbara och primitiva.
Citera
2007-06-05, 15:25
Bannlyst
Citat:
Att de fått varningar innan råder det inget tvivel om. Hur man sedan tog åt sig varningarna är en annan sak. Togs de på allvar? Vad gjordes? Hade man övertro på sin egen suveränitet, dvs. trodde man att man var osårbar? Förmodligen fanns samma fördomsfulla bild mot dessa islamister som Powerboy har; att de var okapabla, förutsägbara och primitiva.

Jag läste om att de hade fått tydliga varningar av en man som uppsökte en av USA's ambassader, men de valde att ignorera honom och varningen kom aldrig vidare.

Det finns mer saker som talar för att regeringen hade förhandsinformation om det som komma skulle. Militära övningar, samtal mellan vissa personer.

Se här.............

Citat:
ADVANCED KNOWLEGE OF ATTACKS

On the point of concern that some U.S. officials knew about the coming attacks in advance, one aspect of many that has been focused on is the multiple military exercises planned and ongoing during the time frame around 9/11.

According to reports, many U.S. military aircraft and air defense assets were dispersed from their normal bases and redirected from their normal duties to participate in these exercises.

Some of the exercises reportedly involved hijacked jets, and air traffic controllers and other officials experienced confusion about the real hijacked aircraft and the simulations planned in the training exercises.

Although this may have just been an unfortunate coincidence, some skeptics of the official story have pointed out this circumstance.

The North American Aerospace Defense Command (NORAD) audio tapes of military air defense officials’ communications on 9/11, released this week and the subject of a detailed article in VANITY FAIR magazine, do show the confusion of that day by NORAD, air defense and air traffic control personnel.

Also this week, news reports revealed that the 9/11 Commission considered testimony from Pentagon and government aviation officials given to the commission about the air defense activities on 9/11 to be false. Commissioners considered requesting legal action from the Department of Justice because of the inaccurate testimony.

Reports that FBI and U.S. military officials, as well as friendly foreign intelligence agencies, were detecting elements of the planned attacks and trying to report warnings to U.S. Government officials, with no apparent result, have also triggered concerns.

In addition, reports have circulated that foreign intelligence agents may have had the hijackers under surveillance during the run-up to the attacks.

Again, whether these are indications of officials “allowing” the 9/11 attacks to occur certainly have not been proven, but raise suspicions among many.

http://www.americanchronicle.com/articles/viewArticle.asp?articleID=12137

En del av det här var intressant också...........

http://www.buzzflash.com/perspectives/911bush.html
Citera
2007-06-05, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
..vilket påminner mig om det klassiska toalettklottret "20 miljon flies can't be wrong, Eat shit!".

Men det finns verkligen många källor som är tveksamma till den officiella versionen.
Problemet är bara att dessa mest refererar till varandra, och om/när man ändå lyckas nå en verklig källa så är den inte tillförlitlig.

Folk i de flesta fria länder har en tendens att ifrågasätta överheten offentligt.
Det ligger på något sätt i sakens natur.
I många fall har ju "whistleblowers" också visat sig ha rätt.
Men i fallet 9/11 så är det ju ingen som kommit med något substantiellt.
Det finns ännu inga verifierbara fakta som något sätt stöder konspirationsteorierna.
Det finns ett "megaton" med Youtube-klipp, och lika många web-siter, som talar om "bevis", men som man brukar säga "tomma tunnor bullrar mest..."

/T

Och du ifrågasätter inte Bush regeringen, jag menar "överheten" det minsta förstår jag?
Citera
2007-06-05, 15:55
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Hade du läst "The 9/11 comission report" så hade du vetat att ett flertal myndigheter hade rapporter om en förestående attack.

Men det är väl roligare och kritisera USA än att ta reda på fakta.

Du "öppen"?? Möjligtvis då det gäller vilken storlek på foliehatten du skall ha.

Läs på innan du slår ner dina kletiga barn fingrar på tangenterna. Lite mognad och kunskap skulle inte skada i ditt fall.
Citera
2007-06-05, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Hade du läst "The 9/11 comission report" så hade du vetat att ett flertal myndigheter hade rapporter om en förestående attack.

Men det är väl roligare och kritisera USA än att ta reda på fakta.

Du "öppen"?? Möjligtvis då det gäller vilken storlek på foliehatten du skall ha.

Läs på innan du slår ner dina kletiga barn fingrar på tangenterna. Lite mognad och kunskap skulle inte skada i ditt fall.

Och varför gjorde man inget trots varningarna?

Eller gjorde man?

(fast inte offentligt förstås)
Citera
2007-06-05, 16:24
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Eller gjorde man?

Det borde du veta som "läst allt".....

Den dagen du läst något så kommer du få respekt som debattör, ditt barnsliga i frågasättande är löjligt och visar bara på hur otroligt okunnig och lättlurad du är.

Vet inte hur många gånger jag och andra sagt att det handlar inte om USA och Bush i denna tråd, läs på vad tråden heter. Kan du inte förklara eller bevisa något så föreslår jag att du tar dina uppkräkningar till det politiska trådarna.

Men det blir ju lätt så att du "halkar" in på detta då du inte bevisat ett enda i denna tråd, du sitter som en 4 åring och säger hela tiden "var för då" upprepningar och upprapningar. Jag är inte ett dugg intresserad av politik i denna tråd, för det handlar inte om detta här. Lär dig det.
Citera
2007-06-05, 16:28
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Eller gjorde man?

Av samma anledning Chamberlain förhandlade med Hitler istället för att sätta en kula i pannan på honom. Något av följande är sant:
1. Chamberlain var i hemlighet högt uppsatt nazist som närde ett starkt judehat.
2. Skit händer. Han gjorde en felbedömning som visade sig vara ödesdiger.
Citera
2007-06-05, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Det borde du veta som "läst allt".....

Den dagen du läst något så kommer du få respekt som debattör, ditt barnsliga i frågasättande är löjligt och visar bara på hur otroligt okunnig och lättlurad du är.

Vet inte hur många gånger jag och andra sagt att det handlar inte om USA och Bush i denna tråd, läs på vad tråden heter. Kan du inte förklara eller bevisa något så föreslår jag att du tar dina uppkräkningar till det politiska trådarna.

Men det blir ju lätt så att du "halkar" in på detta då du inte bevisat ett enda i denna tråd, du sitter som en 4 åring och säger hela tiden "var för då" upprepningar och upprapningar. Jag är inte ett dugg intresserad av politik i denna tråd, för det handlar inte om detta här. Lär dig det.

Låt oss säga så här, jag tror knappast att regeringen ställer sig upp och säger sanningen på den punkten i första taget med tanke på att Bush vägrade att gå upp själv och vittna, han ville inte ens vittna under ed. Så, vart läser jag om det? Är inte det problemet för de flesta andra som haft liknande tankar också tror du? Infon man försöker få fram är inte medgiven av regeringen, inte än i alla fall. Däremot kan man läsa om vissa indikationer, som jag postade förut.
Citera
2007-06-05, 16:48
Bannlyst
Citat:
Av samma anledning Chamberlain förhandlade med Hitler istället för att sätta en kula i pannan på honom. Något av följande är sant:
1. Chamberlain var i hemlighet högt uppsatt nazist som närde ett starkt judehat.
2. Skit händer. Han gjorde en felbedömning som visade sig vara ödesdiger.

Det var en ganska vag jämförelse eftersom det handlar om två helt olika saker, eller hur? Chamberlain var mån om freden och försökte blidka Hitler, som ändå gjorde som han ville sen. (jag är betydligt mer påläst på andra världskriget)

Vi kanske kan fortsätta den här diskussionen på "Allt övrigt om 911" om någon är pigg på att fortsätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in