Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Snarare i takt med att Steven Jones och Dylan Avery fortsätter ljuga och förvränga för att tjäna pengar.
Men det erkänner jag. Energivapenteorin och fjärrstyrda passagerarflygplan var väl inte det första folk tänkte på.
Att säga att det beror på att regeringen uppfört sig konstigt är ett klassiskt konspirationstänkande. Oavsett vad regeringen (vi talar om den amerikanska?) gjort så hade ni ansett att det var "mystiskt".
Snälla nån Kim.
Kriget mot terrorismen, Guantanamo Bay Camp, Kriget mot Irak, Bush vittensmål, etc. Bara det räcker för att man skall tappa respekten för den regeringen. Och det är fler med mig som gjort det. Tycker du verkligen att den sortens politik är okej? Och allt som en följd av 9/11. Igen, jag hoppas verkligen att du inte tycker att USA's regerings agerande sen 11 Sep 2001 har varit helt okej, det skulle jag uppfatta som mycket underligt.
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Snarare att ni hoppas att en sådan undersökning skulle leda fram till något annat. Men du vet lika väl som jag att er oberoende undersökning är hitta-på från er sida. Ni vill ha en undersökning som bevisar att ni har rätt. Inget annat.
Då kvarstår delfrågan. Hur hittar du en helt oberoende människa? Hur "bevisar" man att någon är oberoende?
En ny grupp experter som inte står under amerikanska regeringen, gärna en grupp från Sverige, Spanien, England, Tyskland, Belgien, Frankrike, Brasilien, Canada, Ryssland, etc. Dvs en grupp internationella experter som har gott rykte och är helt oberoende från den amerikanska regeringen. Amerikanska regeringen får dock serva dem med allt de behöver för sin undersökning, inget skall undanhållas.
Sen skulle jag vilja se Bush upp i ett nytt vittnesmål där han vittnar själv, och under ed.