2009-01-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vic64
Förklara för mig hur fan de kunde brinna fortfarande efter 8 veckor???
Hur värmen kunde överstiga 2700 grader? då stål smällts??
varför togs bombhundarna bort 6 veckor innan 11/9 ????
Hur kunde lobbyn vara sönder bort blåsta fönster? när inte ens överiga fönsterna i WTC inte var det ????
Dessutom, har de kommit fram att chefen för bevaknings systemet var George Bush broder!! Nej gott folk de här är på nivå som vi aldrig kommer förstå!!

Allt detta är förklarat flertalet gånger i den här tråden, sök och du skall finna.

Så nej, det här är på nivå som DU aldrig kommer förstå.
Citera
2009-01-03, 17:12
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krilleboi
Ok ja gör såhär istället. Hoppas ni fbare kan säga emot AE911TRUTH då på dessa punkter.
(följer en lång lista med fler isflak att hoppa till)

Nejdu... Nu kommer du med tiotals ytterligare påståenden innan du orkat tröska igenom ens dina två egna första. Det är en vanlig truther-metodik, när isflaket under en upplevs ha tappat bärkraft.

Jag har svarat på ett av dina påståenden - Landmark -rivningen har ingen likhet alls med WTC1 och 2 rasen, tvärtom är det tydligt att en kontrollerad rivning sker nerifrån och upp, medan WTC1 och 2 rasade uppifrån och ner. Dessutom, om jag ville diskutera med Gere et al hos Arkitekter (och Gordon Freeman...) för 911-truth så hade jag såklart hållit till på deras forum, inte här.

Så vill du göra en poäng, gör det själv. Orkar du inte ens diskutera dina egna poänger, så låt bli att spamma forumet.
Senast redigerad av SLOB 2009-01-03 kl. 17:22.
Citera
2009-01-03, 17:16
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Förklara för mig hur fan de kunde brinna fortfarande efter 8 veckor???

Berätta vilken källa du har till att det var "8 veckor", och hur det "brann". Förklara för mig det märkliga med det och hur det hänger samman med en "kontrollerad rivning" - eller "Inside job" konspiration.

Citat:
Hur värmen kunde överstiga 2700 grader? då stål smällts??

Berätta, var gjorde den det?

Citat:
varför togs bombhundarna bort 6 veckor innan 11/9 ????

Är det sex veckor nu? Kan du berätta mer?

Citat:
Dessutom, har de kommit fram att chefen för bevaknings systemet var George Bush broder!! Nej gott folk de här är på nivå som vi aldrig kommer förstå!!

Var det, berätta mer? Vilken bror, vilken post och vilket "bevaknings system"?

Och som ett råd, var lite noggrann, det är inte första gången vi tröskar igenom det.
Senast redigerad av SLOB 2009-01-03 kl. 17:21.
Citera
2009-01-03, 17:25
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omanilo
Javisst, de snackade om det i dokumentären också, och somsagt järnet skulle vika sig lite med eld men inte tillräckligt för att tornen skulle kollapsa. Och varför hittade man smält järn precis efter att tornen kollapsat? Det tar ju somsagt LÅÅÅÅNG tid innan järnet smälter (med eld)
Har du någon som helst praktisk erfarenhet av metallsmide? Det har jag. Det krävdes inte speciellt mycket uppvärmning för att den åttondeklassare jag var då skulle kunna forma järnet ganska lätt.

Och borde inte det faktum att den andra byggnaden, som ju träffades längre ned, rasade före den första byggnaden, vara ganska talande? Vad tror du att Y antal förlorade stödbjälkar och X antal våningars tryck på dom gör? Bonnförnuft, känner du till vad det är?

Och hur mycket smält järn hittade man då?
Senast redigerad av Herr Lindholm 2009-01-03 kl. 17:29.
Citera
2009-01-03, 17:31
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Berätta vilken källa du har till att det var "8 veckor", och hur det "brann". Förklara för mig det märkliga med det och hur det hänger samman med en "kontrollerad rivning" - eller "Inside job" konspiration.

Berätta, var gjorde den det?

Är det sex veckor nu? Kan du berätta mer?

Var det, berätta mer? Vilken bror, vilken post och vilket "bevaknings system"?

Och som ett råd, var lite noggrann, det är inte första gången vi tröskar igenom det.

det brann inte efter 8, däremot så fanns det metallbitar som glödde fortfarande efter åtta veckor på oförklarligt höga temperaturer när man flög över med helikopter med ett speciellt vertkyg som markerade områdena med röda nyanser, från ljust till blodrött.
Citera
2009-01-03, 17:35
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
det brann inte efter 8, däremot så fanns det metallbitar som glödde fortfarande efter åtta veckor på oförklarligt höga temperaturer när man flög över med helikopter med ett speciellt vertkyg som markerade områdena med röda nyanser, från ljust till blodrött.
Oförklarligt höga temperaturer enligt vad och vad orsakade dem i såfall?

(Speciellt verkyg = infraröd kamera. )
Citera
2009-01-03, 17:38
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Nejdu... Nu kommer du med tiotals ytterligare påståenden innan du orkat tröska igenom ens dina två egna första. Det är en vanlig truther-metodik, när isflaket under en upplevs ha tappat bärkraft.

Jag har svarat på ett av dina påståenden - Landmark -rivningen har ingen likhet alls med WTC1 och 2 rasen, tvärtom är det tydligt att en kontrollerad rivning sker nerifrån och upp, medan WTC1 och 2 rasade uppifrån och ner. Dessutom, om jag ville diskutera med Gere et al hos Arkitekter (och Gordon Freeman...) för 911-truth så hade jag såklart hållit till på deras forum, inte här.

Så vill du göra en poäng, gör det själv. Orkar du inte ens diskutera dina egna poänger, så låt bli att spamma forumet.

min första fråga: det är ju lite konstigt då att det är dokumenterat att WTC tornen är de första i världen som har kollapsat som de gjorde 9/11 på grund av brand. Och just den dagen kollapsar 3 st liksom..
En annan konstig grej (ENLIGT MIG) är att wtc 7 inte ens blev träffat av något flygplan, de hördes explosioner från byggnaden och den föll pladask till marken under några få sekunder, som om alla bjälkar eller va de nu är och golv är borttagna. Som i en controlled demolition.

de har absolut inte blivit besvarade,inga av dem andra heller, och kommer heller aldrig på det på flashback eller något annat internetforum förräns vi alla får reda på sanningen, vare sig "din" eller "min" sida "vinner". Eftersom det finns ett fåtal personer i världen som håller i svarslapparna om man säger så. Men jag har alltid tänkt att den sidan som säger att 9/11 katastrofen var en form av "insider job" alltid har varit snäppet före med bättre och mer bevis. Det är liksom 8 år gamla frågor vi bollar och ingen är ju besvarad. Det var inte Bush som tryckte på "detonate" knappen, men han visste ju helt klart om det.
Senast redigerad av krilleboi 2009-01-03 kl. 17:41.
Citera
2009-01-03, 17:41
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Oförklarligt höga temperaturer enligt vad och vad orsakade dem i såfall?

(Speciellt verkyg = infraröd kamera. )

Thermite sägs ha skapat de oförklarligt höga temperaturer som har gjort så att stålmassor glöder 8 veckor efter händelsen.
Citera
2009-01-03, 17:42
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
min första fråga: det är ju lite konstigt då att det är dokumenterat att WTC tornen är de första i världen som har kollapsat som de gjorde 9/11 på grund av brand. Och just den dagen kollapsar 3 st liksom..
En annan konstig grej (ENLIGT MIG) är att wtc 7 inte ens blev träffat av något flygplan, de hördes explosioner från byggnaden och den föll pladask till marken under några få sekunder, som om alla bjälkar eller va de nu är och golv är borttagna. Som i en controlled demolition.

de har absolut inte blivit besvarade,inga av dem andra häller, och kommer heller aldrig på det på flashback eller något annat internetforum förräns vi alla får reda på sanningen, vare sig "din" eller "min" sida "vinner". Eftersom det finns ett fåtal personer i världen som håller i svarslapparna om man säger så. Men jag har alltid tänkt att den sidan som säger att 9/11 katastrofen var en form av "insider job" alltid har varit snäppet före med bättre och mer bevis. Det är liksom 8 år gamla frågor vi bollar och ingen är ju besvarad. Det var inte Bush som tryckte på "detonate" knappen, men han visste ju helt klart om det.

NIST HAR FÖRKLARAT WTC7 KOLLAPSEN I SIN RAPPORT! Gaaaah!
Citera
2009-01-03, 17:44
Medlem
krillebois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
NIST HAR FÖRKLARAT WTC7 KOLLAPSEN I SIN RAPPORT! Gaaaah!

Du skulle inte kunna summera den rapporten lite kortfattat då jag är säker på att du är bättre på engelska än mig.
Citera
2009-01-03, 17:48
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Thermite sägs ha skapat de oförklarligt höga temperaturer som har gjort så att stålmassor glöder 8 veckor efter händelsen.
Hur? Thermite brinner ut direkt. Det ligger inte och pyr. Det kan omöjligt finnas kvar efter 8 veckor.
Hur varmt skulle det varit då för att vara normalt varmt?

Thermite orsakar alltså inga explosioner. Det är högst reaktivt och bränner ut sig själv ganska snabbt.
Enligt dig använde man alltså bomber för att rasera husen. Och thermite användes för att skapa en jättevarm rashög för att...avslöja konspirationen eller något??
Senast redigerad av KimNeilJung 2009-01-03 kl. 17:56.
Citera
2009-01-03, 17:54
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Du skulle inte kunna summera den rapporten lite kortfattat då jag är säker på att du är bättre på engelska än mig.
Du kan inte läsa den ändå vet du att de har fel?? Bra gjort. Har du fler sätt att göra bort dig på? Jag menar, just nu är du ett typexempel på en outbildad foliehatt som sett en lättuggad lögn och tror att de på en timme -med avbrott för reklam- är så pålästa att de omöjligt kan ha fel.

Ett vänligt tips. Ge upp. Du kommer bara tycka det är pinsamt när du inser att du blivit braklurad av några som bara vill ha sin plats i rampljuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in