2010-05-27, 20:05
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag kommer återkomma varje gång en auktoritet vågar uttala sig i frågan.
Nu får hundgården ta över som vanligt.

För er seriösa rekommenderar intervjun.

Du har alltså egentligen inget att säga utan ville bara som vanligt nöja dig med att hit-and-run posta en länk?

Du är helt enkelt för slö för "sanningen".
Citera
2010-05-27, 20:06
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Skraj för att det fortfarande sker en mobilisering? Snart övertygar du bara dig själv.

Nej, så länge trutherrörelsen består av personer som är lika slöa som sten.b så är jag inte särskilt orolig.
Citera
2010-05-27, 20:18
Medlem
Citat:
Jag har läst många av hans artiklar och det inte för inte han är ansedd som en av de största auktoriteterna ända sen vietnamkriget.
Du menar väl att bl.a BBC saknar omdöme emedan du vet bättre.
Löjligt.
Han är (bl.a.) mytoman. Ni matchar varandra fint!

/T
Citera
2010-05-27, 20:34
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Han är (bl.a.) mytoman. Ni matchar varandra fint!

/T
Kan du sluta med skitsnacket och lägga fram något konkret för oss som inte känner till Alan Hart lika väl som du hävdar att du gör. Han suger uppenbarligen iaf inte judekuk. Är det möjligen det som gör dig lite gramse på honom?
Citera
2010-05-27, 21:50
Medlem
Citat:
Du menar väl att bl.a BBC saknar omdöme emedan du vet bättre.
Löjligt.

Att ha varit anställd/haft uppdrag vid BCC innebär ju inte alltid någon kvalitetsstämpel.
David Icke var ju anställd till -88....

/T
Citera
2010-05-27, 21:53
Medlem
SLOBs avatar
Jag trodde BBC var en del av konspirationen. Med förrapporterandet av WTC7-raset och hela hit-piecen från Conspiracy files och allt.
Citera
2010-05-27, 22:31
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Att ha varit anställd/haft uppdrag vid BCC innebär ju inte alltid någon kvalitetsstämpel.
David Icke var ju anställd till -88....

/T

Skämtar du?
Icke var sportreporter. Hart har varit mellanösternexpert sen slutet av 60-talet men det gör väl ingen skillnad för dig.
Citera
2010-05-27, 22:34
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag trodde BBC var en del av konspirationen. Med förrapporterandet av WTC7-raset och hela hit-piecen från Conspiracy files och allt.

Visst har BBC blivit korrupt efter sådana som Alan Hart har slutat.
Citera
2010-06-16, 13:06
Bannlyst
Jag tror att orsaken till att många är "övertygade" om att det är muslimska terrorister (al qaida) som är orsaken till vad som hände är den att de tänker "USAs regering skulle ALDRIG göra så mot sitt eget land." Hade det som hände i NY hänt i ex. Ryssland, Iran eller Nord Korea med följden att det land som drabbats skyllde på någon och att det senare togs fram "bevis" på att de själv orsakade detta, så hade nog många genast tänkt "men det är klart de har gjort det själv bara för att få en orsak att starta krig. Det vet man ju hur de styrande i de länderna håller på." Men nu när det är USA som har drabbats så tvivlar många på att det är folk inom USAs maktsfärer som ligger bakom. Eftersom de styrande (politiker, affärsmän och banker till vilka USA är skyldig pengar) i USA är alltför godhjärtade och inte alls makt- och pengagalna nog för att göra något sådant.

Jag menar inte att USAs maktsfär har ordnat med detta själv, precis som många säger att Eisenhower lät placera en stor flottenhet i Pearl Harbour bara för att locka Japanerna till att starta krig med USA, men jag säger inte heller att de inte ligger bakom det. Vad många kunniga inom byggnadskonstruktion och annat har sagt och vad andra analyser som gjorts visar talar nog till ännu USAs nackdel. Om man även tänker på hur USA under historiens gång har gått fram för att öka sin ekonomi och makt genom att ta död på politiker och ordna med statskupper i Mellan- och Sydamerika och i Asien, så finns det ännu lite mer som pekar på dem.

De riktiga bevisen kommer nog fram så småningom, men vi får nog vänta en hel del till dess.
Senast redigerad av pethom 2010-06-16 kl. 13:19. Anledning: gyx päiv
Citera
2010-06-16, 13:54
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Jag tror att orsaken till att många är "övertygade" om att det är muslimska terrorister (al qaida) som är orsaken till vad som hände är den att de tänker "USAs regering skulle ALDRIG göra så mot sitt eget land."

Inte jag. Jag nöjer mig med att titta på det material som finns tillgängligt.
Citera
2010-06-19, 15:22
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Jag tror att orsaken till att många är "övertygade" om att det är muslimska terrorister (al qaida) som är orsaken till vad som hände är den att de tänker "USAs regering skulle ALDRIG göra så mot sitt eget land." Hade det som hände i NY hänt i ex. Ryssland, Iran eller Nord Korea med följden att det land som drabbats skyllde på någon och att det senare togs fram "bevis" på att de själv orsakade detta, så hade nog många genast tänkt "men det är klart de har gjort det själv bara för att få en orsak att starta krig. Det vet man ju hur de styrande i de länderna håller på." Men nu när det är USA som har drabbats så tvivlar många på att det är folk inom USAs maktsfärer som ligger bakom. Eftersom de styrande (politiker, affärsmän och banker till vilka USA är skyldig pengar) i USA är alltför godhjärtade och inte alls makt- och pengagalna nog för att göra något sådant.
Det finns ju inga bevis för att USA gjort detta själv heller, om det finns bevis så borde ni se till så det blir en ny utredning, en oberoende sådan istället för att sitta och tjata om att det finns bevis.

Citat:
Jag menar inte att USAs maktsfär har ordnat med detta själv, precis som många säger att Eisenhower lät placera en stor flottenhet i Pearl Harbour bara för att locka Japanerna till att starta krig med USA, men jag säger inte heller att de inte ligger bakom det. Vad många kunniga inom byggnadskonstruktion och annat har sagt och vad andra analyser som gjorts visar talar nog till ännu USAs nackdel. Om man även tänker på hur USA under historiens gång har gått fram för att öka sin ekonomi och makt genom att ta död på politiker och ordna med statskupper i Mellan- och Sydamerika och i Asien, så finns det ännu lite mer som pekar på dem.

De riktiga bevisen kommer nog fram så småningom, men vi får nog vänta en hel del till dess.

Ja det är riktigt att historien inte är till USAs favör, men vad bevisar det egentligen, bara för att man en gång gjort saker så är man ju inte dömd att upprepa dom hela tiden, det är enligt mig fortfarande 50-50 chans iså fall.

Själv tittar jag på det material som finns tillgängligt och gör min egen bedömning
Citera
2010-07-13, 02:17
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Mycket lustigt, min gode herre.

Citat:
On January 20, 1887, the United States Senate allowed the Navy to lease Pearl Harbor as a naval base
http://en.wikipedia.org/wiki/Pearl_harbour

Pearl hade varit en viktig hamn sedan dess. Inga skepp skickades dit som lockbete 1941, och framförallt inte av den gode Dwight:

http://en.wikipedia.org/wiki/Eisenhower

Tänk i två sekunder innan du postar..........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in