2008-12-03, 11:16
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det händer något oväntat varje dag. En konspirationsteori som verkar vettig? Såklart visste de illvilliga fenierna om vad som skulle ske, allt blir så tydligt nu. Vättar, fyrklövrar, öl, regn och....... onda konspirationer!

Nå, för att vara en smula allvarlig är det enda alternativa scenario för 9/11 jag kan se med föreliggande bevisning det du nyss drog upp om förkunskap, Lars.
Hörru din lilla pissluffare, kan du inte förklara hur du kan använda ditt favorituttryck "sluta tramsa!" som svar på seriösa inlägg, samtidigt som du är den överlägset värsta tramsaren i tråden. Om jag finge bestämma skulle du få avsluta din karriär på FB med en KFK så snabbt det bara går. Du är totalt värdelös på alla sätt och vis.
Citera
2008-12-03, 11:21
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Okej, bevis för det?
Du som köper den officiella skrönan rakt av, kan inte du bevisa hur GWB kunde se det första planet på TV timmar innan filmen kom fram? När du ändå är igång kan du väl även bevisa att USA inte fick några varningar alls om de förestående attackerna, samt att "ingen hade tänkt tanken på flygplan som vapen". Det är ju vad de du litar på hävdar. Jag tänkte att du själv kunde leverera bevis för sådant du tror på, och i synnerhet när du kräver bevis av alla som inte delar din tro. Det vore kul att få se.
Citera
2008-12-03, 11:29
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Du som köper den officiella skrönan rakt av, kan inte du bevisa hur GWB kunde se det första planet på TV timmar innan filmen kom fram?

Såg planet på tv? Om du gör ett påstående så är det väl upp till dig att bevisa att det stämmer?

Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
När du ändå är igång kan du väl även bevisa att USA inte fick några varningar
alls om de förestående attackerna, samt att "ingen hade tänkt tanken på flygplan som vapen".

Att bevisa något negativt är extremt fruktlöst. Du kan inte bevisa för mig att enhörningar inte finns.

Att det fanns ett PM som indikerade att Bin Laden tänkte slå till mot USA vet vi däremot.
Citera
2008-12-03, 12:11
Medlem
Ursprungligen postat av tenor302
Citat:
Nej. Du syftar förmodligen på de s.k. "dome cameras" som ses på bilder från Pentagon.
Dessa domer innehåller en kamera och denna kan riktas i princip i valfri riktning nedåt (kamerorna var ju högt monterade),
men dom "filmar" inte i vidare vinkel än en vanlig kamera.
Dom kan ha varit fjärrstyrda med en s.k. "pan&tilt"- kontroll,
men vi vet inte:
- i vilken riktning stod dom när planet kom?
- fanns det någon inpelningsutrustning kopplad till dom?

Chansen att dessa kameror avkastat något bra tror jag är mycket liten...

De lär väl förmodligen ha varit inställda så att det täcker området runt pentagon. Tror knappast att man riktar dem innåt väggen. Så klart att de hade inspelningsutrustning. Det har man väl på de flesta övervakningskameror. De har ju tagit fast massor med brottslingar med kamerans hjälp på den tiden. Att de inte skulle ha inspelningsutrustning kopplad till pentagons kameror, verkar väldigt otroligt. De har ju redan vissat att de hade spelat in från den andra kameran.

Varför är chansen liten att de avkastat något bra? Den totala tystnad om dessa bilder från deras sida, gör det bara än mer uppenbart. Använd lite sunt förnuft.
Senast redigerad av Lienno 2008-12-03 kl. 12:14.
Citera
2008-12-03, 12:19
Medlem
Citat:
Såg planet på tv? Om du gör ett påstående så är det väl upp till dig att bevisa att det stämmer?

Så du visste inte ens om denna lögn, du som är så säker på att den officiella versionen stämmer? Ok. Titta dessutom på hans reaktion när han får reda på att ett plan flugit in i WTC. Ser han förvånad ut? Varför för ingen honom till säkerhet. Det är väl det första man gör vid sådana händelser. Varför lämnar de inte rummet omedelbart och börjar fundera över vad man ska göra?

Varför säger han att han såg första planet flyga in i WTC på TV?

http://www.youtube.com/watch?v=Sm73wOuPL60
Citera
2008-12-03, 12:24
Medlem
Så här bra svar på tal har han när någon pratar om att han vetat om det i förväg

http://www.youtube.com/watch?v=VCvqXXnxLZw&feature=related
Citera
2008-12-03, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Använd lite sunt förnuft.

När jag gör det (använder lite sunt förnuft) så kommer jag till följande slutsats.
Det finns många bra vittnesmål från trovärdiga personer som var på plats och såg planet flyga in i Pentagon.
Diskussioner om eventuella kameror är därför onödig.
Case closed.

Det du håller på med är trams, men av någon anledning så finner jag ett visst nöje i att argumentera med tramsare, eftersom det är så roande att se er göra bort er hela tiden!

/T
Citera
2008-12-03, 12:55
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Så här bra svar på tal har han när någon pratar om att han vetat om det i förväg

http://www.youtube.com/watch?v=VCvqXXnxLZw&feature=related

Fast det där handlade ju inte om hans uttalande om planet. Han får en fråga om han tycker att det är "hate speech" när Howard Dean påstår att GWB hade förkännedom om 911.

Jag skulle vilja, återigen, peka mot Occams Rakkniv. Vad är troligast
  1. GWB visste om attackerna och fick i hemlighet se första planet träffa WTC medan han väntade utanför klassrummet
  2. Han misstar när han tänker tillbaks på vad som hände 3 månader tidigare

Vilket verkar troligast? Och har du så höga tankar om GWB att du inte tror att han kan minnas fel alltså?
Senast redigerad av SLOB 2008-12-03 kl. 13:01.
Citera
2008-12-03, 13:06
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Så du visste inte ens om denna lögn, du som är så säker på att den officiella versionen stämmer? Ok. Titta dessutom på hans reaktion när han får reda på att ett plan flugit in i WTC. Ser han förvånad ut? Varför för ingen honom till säkerhet. Det är väl det första man gör vid sådana händelser. Varför lämnar de inte rummet omedelbart och börjar fundera över vad man ska göra?

Han sitter ju som ett levande frågetecken! Om han vetat om det här så skulle han ju däremot rest sig upp ur stolen och vänt sig mot kameran och sagt någonting välrepeterat och kraftfullt, eller hur?
Det faktum att han bara sitter där och ingen vet vad man ska göra talar ju FÖR att han och de andra inte hade en aning om vad som hände.
Citera
2008-12-03, 13:23
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Fast nu var det ju inte jag som påstod det, utan samme GWB som du antagligen litar på när du köper hela skrönan rakt av. Han kan inte bevisa det, för alla pålästa vet nämligen redan att han ljög. Frågan till dig blir då varför du lägger ned så mycket krut på att ifrågasätta diverse foliehattar, när du borde lägga ned den tiden på att ifrågasätta den störste lögnaren och tillika huvudmisstänkte?
Citat:
Att bevisa något negativt är extremt fruktlöst. Du kan inte bevisa för mig att enhörningar inte finns.

Att det fanns ett PM som indikerade att Bin Laden tänkte slå till mot USA vet vi däremot.
Okej, jag kanske misstar mig. Du kanske inte alls litar på GWB + kumpaner?
Citera
2008-12-03, 13:26
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Fast det där handlade ju inte om hans uttalande om planet. Han får en fråga om han tycker att det är "hate speech" när Howard Dean påstår att GWB hade förkännedom om 911.

Jag skulle vilja, återigen, peka mot Occams Rakkniv. Vad är troligast
  1. GWB visste om attackerna och fick i hemlighet se första planet träffa WTC medan han väntade utanför klassrummet
  2. Han misstar när han tänker tillbaks på vad som hände 3 månader tidigare

Vilket verkar troligast? Och har du så höga tankar om GWB att du inte tror att han kan minnas fel alltså?
Lägg till alternativ 3:
GWB visste om attackerna och fick veta att det första planet träffat målet, varpå han i vanlig ordning inte får rätt på orden och råkar försäga sig.

Alternativ 3 är helt klart bäst hittills
Citera
2008-12-03, 13:27
Medlem
Citat:
När jag gör det (använder lite sunt förnuft) så kommer jag till följande slutsats.
Det finns många bra vittnesmål från trovärdiga personer som var på plats och såg planet flyga in i Pentagon.
Diskussioner om eventuella kameror är därför onödig.
Case closed.

Lite suspekt att ca 5 av dessa vittnen är från USA today. Vad gjorde så många av dem där? Det är de som beskriver tydligast hur planet flög in i byggnaden. Problemet är att deras beskrivning inte stämmer med de andra vittnena. De såg planet på andra sidan bensinmacken. Detta står också i konflikt med lyktstolparna och flightpathvideon. Varför är disskutionen om kamerorna onödig?

Svara inte på ett inlägg gällande kameror om du tycker frågan är onödig, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in