2010-02-22, 22:20
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
Kan ge dig tre "grupper" där det rapporteras extremt lite/selektivt.

"Klimathotsbluffen"
Exempelvis Climate gate borde väl vara en solklar förstasida. De bluffarna som kommit fram tidigare lika så. Stora vetenskapsmän och forskare har genom åren kommit ut med skarpa rapporter som motbevisar IPCC så det bara skriker om det. Finns hur mycket som helst om denna bluff som skulle passa in på första sidor, men som i stället inte nämns.

Bilderberggruppen
När alla stora politiker och företagsmän träffas på ett ställe varje år för att ha ett hemligt möte bakom stängda dörrar, så borde väl detta också vara en solklar förstasida. Likaså när man får reda på vilka politiker som åker dit just det året.

11 september
Oavsett vad tidningen har för ståndpunkt i frågan så bör ju sanningsrörelsens framfart rapporteras i tidningarna. Lika så när nya vetenskapsmän, politiker, militärer, kändisar mm. går ut med sin ståndpunkt i frågan. Jag menar, oavsett om det är sant eller ej, så är det ju en extremt kontroversiell ståndpunkt att ha? WTC 7 skulle ha varit en solklar förstasida, någon/några dagar efter attacken. Detta mysterium borde ha följts upp av alla tidningar, men det nämndes knappt. Bara någon mini-notis i någon tidning. Pakistans "någonting-minister" gav 100 000 dollar till Muhammad Attah. Solklar förstasida. Inom 11-september finns det hur mycket som helst som ignoreras.

Svininfluensan-vaccin mm.
Här finns det ju hur mycket som helst. WHO ändrade definitionen. Journalist stämmer WHO. WHO fick privata donationer. Baxter skickade ut kontaminerade sprutor till 16 länder utan att någon sparkades. Barn har fått autism direkt efter vaccin-injektion mm.

Har inte tid att skriva mer just nu. Dessutom hamnar vi OT.
På grund av just detta, vill Jay Rockefeller bland hans andra rövkompisar att Internet ska försvinna:
http://www.youtube.com/watch?v=Ct9xzXUQLuY

Det finns bara internet för sådana här saker. Och de svinen gör allt de kan för att få bort sanningen. Obama föreslår internetkörkort. Säg hej då till privatliv.
Citera
2010-02-22, 22:38
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Detta är just vad killen gjorde i videon.
http://www.youtube.com/watch?v=n7iSD_cQDFU&feature=channel
Detta är en annan version där han inte lagt WTC1 i bakgrunden.

Ska bli intressant att se om den försvinner efter jag börjar använda den istället.

Och jag skiter i prestigefyllda utbilndingar. Efter att ha sett John Gross (NIST investigator) förväxla hastighet och acceleration under ett "förhör" litar jag endast på mig själv och folk som har riktig fysik bakom sina påståenden.
Men hur resonerar du nu?
Du skiter i utbildning (jag antar att du menar auktoriteter som Prof. Bazant m.fl.) men köper resultat från någon som lägger ut en video på Youtube?
Om du tänker dig tanken att jag hade lagt ut en Youtube-video som enda argument, vad hade DU skrivit då?
Återigen, du har ju möjligheten att genomföra räkningarna själv. Då behöver du inte lita på någon förutom Newton och dig själv.

Och nej, videon med WTC i bakgrunden finns också så du kan sova lugnt. CIA står inte och tittar dig över axeln.

Om vi nu återgår till ämnet:
på vilket sätt visar videon du länkar till att detta är ett resultat för fallet vi diskuterade (kolumnerna knäcks vid minsta extra belastning utöver det statiska och toppen plus det nya våningsplanet faller sedan fritt ner till nästa våningsplan)?

På Youtuben-sidan står det:
Citat:
This scenario depicts unimpeded free-fall of WTC 1. NO Structural Support NO Deformation of Materials NO Mass Loss NO Energy usage. (Only conservation of momentum is applied...

Exakt vad betyder "NO Structural Support "?
Samtidigt står det "free fall" på flera ställen.
Jag vet inte vad de menar; frågan är hur en skeptiker som du plötsligt är så säker?

Om vi kollar länken på Youtube-sidan (http://femr2.ucoz.com/) ser vi:
Citat:
This [the simulator, min anm.] allows the user to quickly see the effect that changing various parameters has upon the collapse time.
These Parameters include:
  • Whether the Central Core and Exterior Walls pose any resistance to the collapse.
  • Whether crushing the concrete in The Floors requires any energy.
  • How much mass is ejected from the sides of the Tower.
Inte heller här får vi ett förtydligande. Notera att jag inte påstår att videon inte visar resultatet du hävdar. Min fråga är a) hur vet du det och b) varför litar du på just denna simulator när du förkastar experterna i NIST? Du har ju rimligen ingen aning om hur endera utfört sina beräkningar?

Vidare, Thaddeus, vill jag understryka att det är för mig fullt möjligt att fallet vi diskuterar skulle ge i princip samma falltid som "progressive gravitational-driven collapse" med intakta kolumner under "impact zone". Kom ihåg att den kinetiska energin är mer än en 10-potens högre än vad som krävs för att knäcka ett "kolumn-plan" redan vid kollapsens start. Detta betyder att kolumnerna bara kan bromsa accelerationen nedåt med några procent i början och sedan med ännu mindre.

Slutligen bör vi beakta implikationerna av vad du säger:
Om WTC skulle ha fallit på 11s om alla kolumnerna var på gränsen till kollaps, är det ett tecken på CD?
Nej, egentligen inte. Om man hade sprängt av kolumnerna i hela WTC1-2, så hade vi ju fått fritt fall med en falltid på 7-8s. Dessutom skulle scanriot i fråga kräva att ALLA kolumner kapats eller försvagats till gränsen på kollaps. Hur skulle man kunnat dölja det i ruinhögen?
Citera
2010-02-22, 22:43
Medlem
Kuvolskis avatar
dubbelpost
Senast redigerad av Kuvolski 2010-02-22 kl. 22:50.
Citera
2010-02-22, 22:43
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuvolski

Hur orkar du? Vi har gått igenom detta säkert sex gånger nu. Ditt inlägg löd väl ungefär; "Inga fysiska bevis i form av vittnen som hört eller sett explosioner, spår av sprängämnen har påträffats" Och detta är ju inte sant, därför är du alltså en lögnare som jag sade.. ta det bara.
Fantastiskt att du klagar över pesonliga påhopp som förefaller psykisk oförmögen att skriva ett inlägg utan minst ett.

Om vi nu "orkar vidare", kommer du någonsin att lägga fram ett av de bevis, t.e.x sprängämnen, som du menar gör mig till "lögnare"? Fem minuter med google kan du säker orka med.

Jag förstår att du är obenägen att göra det för substans och Kuvolski är som olja och vatten. Dessutom riskerar du ju att jag bemöter vad du skriver och granskar det du kallar bevis. Tyvärr kommer du inte undan att lägga fram bevisen för jag kommer att trycka frågan i ansiktet på dig långt mer än 6 gånger.
Citera
2010-02-22, 22:49
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Något som vore intressant är ju mer detaljer, är det väldigt ovanligt att stål säljes billigare? Vad var ens priset det året? Är det billigare om stålet har använts i säg 30år? Osv osv

Citat:
The Chinese firm Baosteel purchased 50,000 tons at a rate of $120 per ton, compared to an average price of $160 paid by local mills in the previous year.

Ja, och om det var billigare att snabbt frakta iväg det till Kina och Indien än andra alternativ osv.

Citat:
Om det sker sakta skulle man få en slags tippande effekt ja. Kolla på simlueringarna så får du ju en väldigt bra bild på vad som händer. Tänk även på att vi endast ser en utsida på de videos som finns, och att veta vad som hände inne är inget något kan veta till 100%, men som man kan se på de simuleringar som finns verkar det som det yttre skalet står kvar medans innuti rensas det, vilket är mycket logiskt då första raset antagligen börjar skapa oreda inne i huset.

Längst ner till höger eller ovanför, ganska bra illustrerat.
http://www.nist.gov/public_affairs/releases/wtc_videos/wtc_videos.html

Jag kanske inte är den att uttala mig men dessa simuleringar ser ju värdelösa ut, är det dessa NIST vägrat ge ut in-datan ifrån? Penthousedelen faller ju absolut inte långt innan resten av huset gör det, menar du och dem att denna del gjorde ett stårt hål rakt ned i huset och sedan kollapsade det överallt på alla våningar och på alla delar av våningsplanen? Kanske inte spelar någon roll då det är en simulering, men varför ser huset ut som det gör i simuleringen och inte som i verkligheten?

Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Som sagt, materialet måste ta vägen någonstans. Det är mycket enklare att ta sönder något med mycket luft i än något som innehåller material rakt igenom. Ta en papperskorg som liknelse, det går oftast bra att packa ihop innehållet i en papperskorg rätt ordentligt, för det tenderar att vara mycket luft (folk brukar inte släng papper i fina välordnade högar). Gör vi det så får vi en mer solid klump i botten på papperskorgen, och DEN är mycket svår att göra mindre.

På samma sätt så måste allt material som utgjorde tornen bli av någonstans i samband med kollapsen. Givetvis kan enskilda prylar i den där högen (inventarier, betongblock osv.) gå sönder mer när det rasr ner ytterligare grejor från ovan, men de försvinner inte. De är bara mindre delar av samma sak. Så hur vi än vänder på det så kommer inte kollapsen sluta med att taket når marken, för då ligger det redan för mycket material i vägen.

Förstår du nu hur jag menar?

Du med dina papperskorgar och allt vad det är, dessa eviga, oväsentliga, alltid återkommande jämförelser. Kolla på denna bilden; http://911stories.googlepages.com/NTstairwell.jpg/NTstairwell-full.jpg

Är detta papperskorgen som du pratar om? Varför gick den inte sönder? Jag förstår givetvis att tornet inte skulle komprimera marken om pannkakseffekten stämmer men detta var enligt er 15 meter över marken och inte ser det ut att vara så kompakt och tätt så att det inte går att komprimeras ifall man jämför med allt annat som ska ha komprimerats. Vid slutet innan det ligger material som inte kan packas mer bör väll pannkakseffekten haft störst effekt?
Citera
2010-02-22, 22:51
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
För att du väljer att tolka det som du vill, snutteponken. Det hade du vetat om du verkligen läste vad som skrevs här men bara för att jag är snäll och jag vet att du kommer att gnälla annars så;

Detta är relevansen.

Jaha?
Så hur är det, är borttransporten ett tecken på "inside job" eller inte? I det här inlägget https://www.flashback.org/sp21597118 förefaller du mena att det inte i sig tyder på det, men vart vill du så fall komma?
Du gnäller över att bli missförstådd i vart och vartannat inlägg men det skulle inte bli fallet om du helt enkelt skrev vad du menar.
Citera
2010-02-22, 22:57
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Fantastiskt att du klagar över pesonliga påhopp som förefaller psykisk oförmögen att skriva ett inlägg utan minst ett.

Okej? Jag ljuger inte, det gör ju dock du.

Citat:
Om vi nu "orkar vidare", kommer du någonsin att lägga fram ett av de bevis, t.e.x sprängämnen, som du menar gör mig till "lögnare"? Fem minuter med google kan du säker orka med.

Hur skulle det vara om du kunde bemöta och se mer än vad du bara känner för och vill? Spår av sprängämnen säger sig bland annat Steven Jones och Niels Harritt;

Citat:
Niels Harrit and 8 other scientists found nano-thermite in the dust from the World Trade Center.
Det är alltså inte "Steven Jones" själv som är källa, som någon "vakthund" sade ett par sidor sedan, och de verkar ha hittat spår av sprängämnen. Vill du ha vittnen som hört explosioner också kanske eftersom du säger att dessa inte fanns?

Citat:
Jag förstår att du är obenägen att göra det för substans och Kuvolski är som olja och vatten. Dessutom riskerar du ju att jag bemöter vad du skriver och granskar det du kallar bevis. Tyvärr kommer du inte undan att lägga fram bevisen för jag kommer att trycka frågan i ansiktet på dig långt mer än 6 gånger.

Nog om dig, nu behöver du heller inte fråga sex gånger till och jag hoppas att du kryper tillbaka under där du kom ifrån.
Citera
2010-02-22, 23:00
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Jaha?
Så hur är det, är borttransporten ett tecken på "inside job" eller inte? I det här inlägget https://www.flashback.org/sp21597118 förefaller du mena att det inte i sig tyder på det, men vart vill du så fall komma?
Du gnäller över att bli missförstådd i vart och vartannat inlägg men det skulle inte bli fallet om du helt enkelt skrev vad du menar.

Men kära nån..

Min poäng är i detta fallet att det hur som helst är jävligt klantigt gjort och dåligt skött, kan inte du besvara frågorna om 9/11 Kommissionärerna som vi hade i frågestunden ett antal sidor tillbaka? Eller är det bara du som får ifrågasätta andras tankar kring information?
Citera
2010-02-22, 23:02
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Men hur resonerar du nu?
Du skiter i utbildning (jag antar att du menar auktoriteter som Prof. Bazant m.fl.) men köper resultat från någon som lägger ut en video på Youtube?
Om du tänker dig tanken att jag hade lagt ut en Youtube-video som enda argument, vad hade DU skrivit då?
Återigen, du har ju möjligheten att genomföra räkningarna själv. Då behöver du inte lita på någon förutom Newton och dig själv.
jag ska göra det. Jag ska bortse från struktuellt motstånd och endast ta i beaktande vikten av varje våningsplan samt avståndet mellan varje våningsplan. Sen ska vi se vilken tid jag kommer fram till.
Citat:
Och nej, videon med WTC i bakgrunden finns också så du kan sova lugnt. CIA står inte och tittar dig över axeln.

Om vi nu återgår till ämnet:
på vilket sätt visar videon du länkar till att detta är ett resultat för fallet vi diskuterade (kolumnerna knäcks vid minsta extra belastning utöver det statiska och toppen plus det nya våningsplanet faller sedan fritt ner till nästa våningsplan)?

På Youtuben-sidan står det:

Exakt vad betyder "NO Structural Support "?
Samtidigt står det "free fall" på flera ställen.
Jag vet inte vad de menar; frågan är hur en skeptiker som du plötsligt är så säker?

Om vi kollar länken på Youtube-sidan (http://femr2.ucoz.com/) ser vi:

Inte heller här får vi ett förtydligande. Notera att jag inte påstår att videon inte visar resultatet du hävdar. Min fråga är a) hur vet du det och b) varför litar du på just denna simulator när du förkastar experterna i NIST? Du har ju rimligen ingen aning om hur endera utfört sina beräkningar?
No structual support innebär precis vad det står. Han har räknat på att det inte gick åt någon lägesenergi för att bryta loss delarna av byggnaden ifrån varandra. Denna simulering visar sina antaganden. Denna videon stämmer överrens med verkligheten. Därför litar jag på den.
Citat:
Vidare, Thaddeus, vill jag understryka att det är för mig fullt möjligt att fallet vi diskuterar skulle ge i princip samma falltid som "progressive gravitational-driven collapse" med intakta kolumner under "impact zone". Kom ihåg att den kinetiska energin är mer än en 10-potens högre än vad som krävs för att knäcka ett "kolumn-plan" redan vid kollapsens start. Detta betyder att kolumnerna bara kan bromsa accelerationen nedåt med några procent i början och sedan med ännu mindre.
Jaså du lägger in en brasklapp som är svår att bevisa? Här har vi vakthundens bästa försvarstaktik. Få debatten att spåra ur i spekulation.
Citat:
Slutligen bör vi beakta implikationerna av vad du säger:
Om WTC skulle ha fallit på 11s om alla kolumnerna var på gränsen till kollaps, är det ett tecken på CD?
Nej, egentligen inte. Om man hade sprängt av kolumnerna i hela WTC1-2, så hade vi ju fått fritt fall med en falltid på 7-8s. Dessutom skulle scanriot i fråga kräva att ALLA kolumner kapats eller försvagats till gränsen på kollaps. Hur skulle man kunnat dölja det i ruinhögen?
Men om man sprängt varje bärande del av byggnaden i takt med att rasmassorna kom ovanifrån då? Hade det tagit 7-8 sekunder? Det är just detta som är kärnan i mitt resonemang, något som du missar, avsiktligt eller ej.
Citera
2010-02-22, 23:08
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Flygplan har kapats. Tidigare när flygplan kapats så har man inte använt dem som vapen så ingen väntade sig något annat än en massa krav från kaparna.

Tidigare när odentifierade eller plan som inte har svarat har kommit in i USAs luftrum så har det skickats upp militärflygplan, jag kan inte detaljer men jag tror att Arthur Dent kan hjälpa oss om han är i närheten.

Vad anser du om bla. detta SMA;

Du får gärna läsa vidare och kommentera ytterligare;

http://911research.wtc7.net/disinfo/alibis/cheney.html

Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Men, vore det inte mer lurt om samtliga rasmassor tagits om hand av de amerikanska myndigheterna? Jag menar, om jag ville dölja mitt krutstänkta (ni förstår) stål hade jag ju inte sålt iväg det till någon som potentiellt skulle vara intresserad av att avslöja mig. Fast det så klart, köparna var väl köpta de också

Man hade alltså smält ned det, sedan skeppade man iväg det.. tror du om det skulle vara nano-thermite i stålet att man då skulle sett det efter detta?
Senast redigerad av Kuvolski 2010-02-22 kl. 23:13.
Citera
2010-02-22, 23:21
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ja, jag är inte kvalificerad att skriva om WTC7 om jag inte läst NIST-rapporten.. förstår jag dig rätt? Nej du har ju aldrig fel, det var mitt fel.
Kuvolski, tjänstgörande logiker.
Var har jag sagt att du inte kan eller bör skriva om WTC7 om du inte läst NIST?
Se upp, det kan bli en Kuvolski-lögn.

För att underlätta din läsförståelse bjuder jag på en repetition med korrigerad stavning:
Citat:
3) eftersom du tidigare skrev att du tvivlade på att jag läst NIST-rapporten så gjorde jag misstaget att anta att du faktiskt läste relevant information i ett ämne du skriver dussintals inlägg i.
Felet är givetvis mitt.
Den intressanta frågan är väl snarast hur du tyckte dig kunna skriva att du tvivlar på att jag läst en del av en NISTs rapport om WTC7 om du inte läst den själv?
https://www.flashback.org/sp21495395

Du är ju inte så noga med att ta reda på fakta innan du delar ut epitet och anklagelser, men i det här fallet hade du kunnat undvika dumstrut om du kollat vad jag skrev och vad jag påstod mig ha läst. Jag har läst de delar som var relevanta till Thaddeus inlägg om falltiden för WTC7. Dessutom läste jag sektion 3.1-3.3 med dess delar om simulering av sprängningarna och hur dessa omöjligen kunde genomförts eftersom ljudvågen skulle nått uppskattningsvis 130-140 dB på ett avstånd av 1 km.
Vad gäller resten av rapporten delar jag den okunskap som du tycker om att simma omkring i.
Citera
2010-02-22, 23:22
Medlem
Citat:
Tidigare när odentifierade eller plan som inte har svarat har kommit in i USAs luftrum så har det skickats upp militärflygplan, jag kan inte detaljer men jag tror att Arthur Dent kan hjälpa oss om han är i närheten.

Vad anser du om bla. detta SMA;

första frågan som dök upp är om samma policy gäller om planen startar inom USA luftrum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in