2007-10-21, 12:18
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Så det var alltså 3 hissar som jag sa i mitt tidigare inlägg.. Men ok ok ok... Jag hade fel den gången... för länge sedan... - Men vad jag ser av ritningarna så gick de inte 6 & 7 från B4. de gick från våningen under plaza. (jag ser dåligt av ritningen) det står något med First co....? Men ok, det kanske bara var själva hissarna som gick dit, hisschakten kanske gick till B4... Men men, det är irrelevant eftersom, vad vi egentligen diskuterade den gången var OM eller HUR flygbränsle kunde ta sig ner till lobbyn och källaren? Så bevisa för mig att det var flygbränsle som flöt ner dit... Vetenskapligt, helst med bildbevis och ögonvittnen som bevittnade detta fenomen...
isf så måste jag även fråga dig slobb, om du tror pe flygbränsle+lobbyteorin? - Varför gick bränslet ner i lobbyn och inte till andra våningar, för hisschakten tog ju inte slut där som du själv har bevisat. Gjorde det fallade bränslett en HALT! Och vände ut i lobbyn i en 90 gradig sväng, och sedan antändes? Hur i hela världen ska du BEVISA att det var det som hände? De låter lite som Die Hard, men det är bara en film, det vet du va?

Här är ett antal vittnen som sett och kännt doften av jet bränsle i hisschakten.

http://representativepress.blogspot.com/2007_01_01_archive.html
Citera
2007-10-21, 12:19
Medlem
A-Band-Ands avatar
Herre gud Elgiganten. Du måste vara riktigt jävla frustrerad nu. Lugna ner dig pöjk...
Man kan inte vara mer motsägelsefull än vad du är...Hur förklarar du att golven rasade i hela stycken på varandra när du smtidigt påstår att underliggande golv blir pulver av den enorma kraften som 4000 ton golvhar, som dessutom skulle ha bestått av ett helt stycke? Hur ska du BEVISA att de föll i ett stycke? BEVISA Dit påstående. Eller så kan du göra som jag gör, villigt erkänna att jag spekulerar i bombteorier mm... Men du kan inte eftersom du har förlitat dig på NIST och framförallt hänvisat till dem och hävdat att det är bevis,,, Fröken har gjort det vid många tillfällen... Fröken har påstått att golven rasade i ett stycke på varandra Då måste fröken bevisa det...?

I Rest My Case.
Citera
2007-10-21, 12:21
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Det är klart att det innehåller spekulationer när man har till uppgift att reda ut bla HUR rasen startade. Det finns inga hårda bevis på temperaturer, skador i konstruktionen eller försvagat stål.... ALLT DET ÄR BARA SPEKULATIONER, och som jag sa så har jag ingen lust att studera bull som enbart går ut på spekulationer...

BEVISA exakt temperatur!
BEVISA Exakt vilka balkar va skadade!
BEVISA Exakt hur många golvbjälkar som hade skadats
BEVISA Exakt hur mycket flygbränse som fanns kvar efter att mestadels hade gått upp rök!
BEVISA exakt vilka skador kärnan hade!
BEVISA exakt hur mycket det brann.
BEVISA exakt hur hela golvet rasade i ett stycke!
BEVISA exakt hur golven losnade från kärnan i rasögonblicket!
BEVISA exakt hur full av skit du och NIST är.

Tills du har gjort det så är det ingenting annat än SPEKULATIONER från eran och NIST sida!

Tror du också på bränsle+lobbyn+antändesteorin? Eller är det det du kallar för BEVIS?
I Rest My Case.

Jag antar att dom gör en uppskattning om hur stora och omfattande skadorna var, bland annat med hjälp av bild bevis.

Och med hjälp av deras datamodeller lyckades dom få fram ett scenario som visade hur det kan ha gått till när WTC kollapsade.
Citera
2007-10-21, 12:25
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Här är ett antal vittnen som sett och kännt doften av jet bränsle i hisschakten.

http://representativepress.blogspot.com/2007_01_01_archive.html

Ok, vad jag inte förstår är, vad har det med NIST att göra, och vad är detta för typ av BEVIS? Om vi ska räkna vittnen, bloggar och vad andra hemgjorda hemsidor skriver och pressenterar så har du missuppfattat vad BEVIS är. Det var ett ovanligt dåligt knep som du just förskte med. Kom igen...
Citera
2007-10-21, 12:27
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Jag antar att dom gör en uppskattning om hur stora och omfattande skadorna var, bland annat med hjälp av bild bevis.

Och med hjälp av deras datamodeller lyckades dom få fram ett scenario som visade hur det kan ha gått till när WTC kollapsade.

En uppskatning ger aldrig en helhetsbild. Så....
Det har de inte lyckats med. Inte en total förklaring av varken händelseförlopp eller vad som orsakda rasen.

EDIT: OJ förlåt, de har naturligtvis gett en förklaring men de har aldrig kunnat BEVISA det. Så ska det vara, förlåt, mitt misstag.
Citera
2007-10-21, 12:35
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
En uppskatning ger aldrig en helhetsbild. Så....
Det har de inte lyckats med. Inte en total förklaring av varken händelseförlopp eller vad som orsakda rasen.

Orsaken till raset är ju bland annat att golvet säckade ihop så att den yttre fasaden drogs innåt!

EDIT: Dom har bild bevis på det ja.
Citera
2007-10-21, 12:37
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ok, vad jag inte förstår är, vad har det med NIST att göra, och vad är detta för typ av BEVIS? Om vi ska räkna vittnen, bloggar och vad andra hemgjorda hemsidor skriver och pressenterar så har du missuppfattat vad BEVIS är. Det var ett ovanligt dåligt knep som du just förskte med. Kom igen...

Du skrev "ögonvittnen som bevittnade detta fenomen" och jag postade en länk som presenterade ett gäng ögonvittnen.

Hur var det nu med dina bomb experter?
Citera
2007-10-21, 12:39
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Orsaken till raset är ju bland annat att golvet säckade ihop så att den yttre fasaden drogs innåt!

Du ser inte att golven golven säckade ihop i ett helt stycke? Du ser bara vad som händer vid fasaden.... Det är ca 63 meter till andra sidan. Vad hände där imellan? Och hur ska du bevis vad som hände där imellan? Spekulera?
Citera
2007-10-21, 12:41
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Du ser inte att golven golven säckade ihop i ett helt stycke? Du ser bara vad som händer vid fasaden.... Det är ca 63 meter till andra sidan. Vad hände där imellan? Och hur ska du bevis vad som hände där imellan? Spekulera?

Du argumenterar emot NISTs förklaring utan att själv läst den?

Och ta det där med golven med ElGiganten.

NIST har presenterat ett rimligt scenario över hur kollapsen skall ha startat. Hur går det för er förresten? Ja just ja...Steven Jones hittade ju svavel
Citera
2007-10-21, 12:42
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Du skrev "ögonvittnen som bevittnade detta fenomen" och jag postade en länk som presenterade ett gäng ögonvittnen.

Hur var det nu med dina bomb experter?

Jag kan skapa en blogg och skriv en massa bull där. Det går inte att betrakta det som ett bevis.

Du vet vilken bombexper som svarar spontant på vad 7:ans ras ser ut som. dum fråga.
Citera
2007-10-21, 12:44
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Du argumenterar emot NISTs förklaring utan att själv läst den?

Och ta det där med golven med ElGiganten.

NIST har presenterat ett rimligt scenario över hur kollapsen skall ha startat. Hur går det för er förresten? Ja just ja...Steven Jones hittade ju svavel

Ett rimligt senario kan alldrig betraktas som hårda bevis. Möjligtvis som spekulationer... Du har uppenbart inte förstått skillnaden...

Fortfarande...

Jag påstår inga bevis, enbart vad som är troligt genom spekulationer av händelseförloppet. Men du förstår inte denna upprepning, det finns väl inget mer jag kan göra med en hopplös människa som dig.. Jag kan bara tycka synd om dig och beklaga dina föräldrar. Stackare
Citera
2007-10-21, 12:49
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Jag kan skapa en blogg och skriv en massa bull där. Det går inte att betrakta det som ett bevis.

Du vet vilken bombexper som svarar spontant på vad 7:ans ras ser ut som. dum fråga.

Nej jag vet inte vilka bombexperter. Kan du presentera dom för mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in