Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
SLOB. Man kan placera bomber och thermite tillsammans.
Man kan placera dildos och konservativa kristna tillsammans också, men det var inte det som var min poäng:
Förklara för mig konstruktionen av denna bomb med thermite som gjorde klippet som du visade på bilden och förklara hur det hänger ihop med hur tornen föll.
/S
Citat:
Ursprungligen postat av malmosoldier
Erik. Tar dig inte seriöst längre om du påstår vad dom kom fram till inte var att dom inte hitta att golvet inte kollapsa, och att elden var för svag. Skämtar du eller är du seriös på fullt allvar?.
För det första: Dina bevis hänger på två saker: Ett, att golven måste kollapsa (vad exakt innebär det?) och att elden måste vara ummm. stark.
Det första är ett non-sequitor, beroende på exakt vad du menar med kollapsa. NIST avfärdar pancake-teorin - om det är den du avser.
Det andra baserar du uteslutande på färganalysen som NIST gjorde. Den utfördes alltså på ett för litet sample för att dra några slutsatser, vilket NIST också säger.
Bortsett från detta, har du läst mina citat än? Jag är ingen byggnadsingenjör men så vitt jag kan bedöma visade bägge på att de hittat forensiska bevis för högre temperaturer i åtminstone tre sample.
Deras simuleringar (tex i fig 6.36) visar på betydligt högre temperaturer. Vad jag begriper visar även något så enkelt som bilderna på tornen samma sak. Frånvaro av bevis är inte bevis på frånvaro:
http://en.wikipedia.org/wiki/Argument_from_ignorance
Citat:
Ursprungligen postat av malmosoldier
Försöksdjur. Telefonsamtalen var FAKE
Och ett nytt påstående. Herreduminje.
/S