2007-05-11, 20:59
Bannlyst
Cyborg. om du tänker efter, vad tror du jag menar med att den inte kommer i närheten av skada, vad tror du jag menar?. att det är långt ifrån innan den tappar sin STYRKA och kollapsar. som jag SAGT 1000 gånger. 1,100C på stål i 3-4 timmar räcker inte för stålet ska bli ALLVARLIGT SKADAT och KOLLAPSA. det blir SKADAT klart som fan men inte så det kollapsar låångt ifrån.
Citera
2007-05-11, 21:00
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Annars rasar alla ens argument ihop som ett korthus och man framstår inte som värst trovärdig ens om man skulle råka ta fram trovärdiga uppgifter.

Exakt!

Och vi har ju en tapper skara som redan simmar i det träsket... sten.b, powerboy, GhostTrax, mankan, malmoesoldier... ja, du fattar.
Citera
2007-05-11, 21:02
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg-A1
OK, en länk till: http://www.concretecentre.com/main.asp?page=1095

Här gavs en bra beskrivning. Ja tydligen hade stålet gett med sig. Dock är en sak viktig att poängtera. Under WTC gav inte bara stålet med sig. Mängder av smält stål hittades också.
Citera
2007-05-11, 21:03
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Kända anhängare av Konspirations teorin.

Tidigare FBI-agenterna Mike Ruppert och Wayne Madsen, båda numera författare, USA:s egen kommunikationsminister Norman Mineta (se förhöret med honom på min blogg - förstå vad det är han menar, det är så farligt att den officiella video-upptagningen har "försvunnit" - men vi har C-SPAN-sändningen!), den tidigare tyske försvarsministern (under tiden Väst och Östtyskland återförenades, så han fick djup insikt i båda sidors hemliga säkerhetsstänsters arbete)

Andreas von Bülow - som har skrivit en bok om saken, man kan se honom dels i den Holländska dokumentären från min blogg och dels från hans anförande inför ett Finskt seminarium den 11 september 2005, som kan laddas ned från http://www.saunalahti.fi/wtc2001/2005tilaisuus.htm. En engelsk parlamentsledamot som lämnade den nuvarande regeringen p g a dess kriminella agerande, Michael Meacher.
Presidentkandidaten Ralph Nader, Michael Badnarik, David Cobb, Catherine Austin Fitts (medlem av den första Bush administrationen), Pentagon avslöjaren Daniel Ellsberg, pensionerade CIA-analytikern Ray McGovern, tidigare amerikanske ambassadören till Irak Edward L. Peck, affärsmänniskor som Paul Hawken och Karl Schwarz, VD för Patmos Nanotechnologies, journalisterna Ronnie Dugger och den erkände undersökande reportern Kelly Patricia O'Meara,

bestsellerförfattaren John Gray, 18 eminenta professorer, historiker och teologer, kongresskvinnan från Georgia (i fem omgångar) Cynthia McKinney och många många andra, se http://911truth.org/article.php?story=20041026093059633 ("Respected Leaders and Families Launch 9/11 Truth Statement Demanding Deeper Investigation into the Events of 9/11")
Vidare Rober McIlvaine - far till ett av offren och medlem av September 11th Families for Peaceful Tomorrows, Marilyn Rosenthal - moder till ett av offren, professor vid U. of Michigan, EXPERT PÅ FÖRVARNINGAR om 9/11, Robert Baer - författare till Sleeping with the Devil and See No Evil, tidigare vid CIA, Nafeez Ahmed - författare till The War on Truth, Director, Institute for Policy Research & Development, Jumana Musa - Amnesty International, Melvin Goodman - Fellow, Center for International Policy, tidigare vid CIA, John Newman, Ph.D. - professor vid University of West Virginia, tidigare NSA (National Security Agency) analytiker, Paul Thompson - författare till The Terror Timeline, Elaine Cassel - författare till The War on Civil Liberties, juridisk expert, William Michaels - författare till No Greater Threat, Lauretta Napoleoni - författare till Terror Incorporated:

Tracing the Dollars Behind the Terror Networks, Anne Norton - författare till Leo Strauss and the Politics of American Empire, Mary Rose Oaker - President, American-Arab Anti-Discrimination Committee, juridisk expert, Peter Dale Scott, Ph.D. - professor UC Berkeley, författare till Drugs, Oil and War, tidigare Kanadensisk diplomat, Murray Weiss - författare till The Man Who Warned America om FBI agenten John O'Neill som dog den 11 september 2001, på första dan på nya jobbet som säkerhetsansvarig för WTC.

Förvisso intressant att läsa vilka som tror på teorierna, men bevisar det att det var en konspiration?
Citera
2007-05-11, 21:04
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Cyborg. om du tänker efter, vad tror du jag menar med att den inte kommer i närheten av skada, vad tror du jag menar?. att det är långt ifrån innan den tappar sin STYRKA och kollapsar. som jag SAGT 1000 gånger. 1,100C på stål i 3-4 timmar räcker inte för stålet ska bli ALLVARLIGT SKADAT och KOLLAPSA. det blir SKADAT klart som fan men inte så det kollapsar låångt ifrån.
Nu har jag försökt leta upp länken genom att kopiera text från ditt inlägg, men jag hittar inte. Nu får du ge mig länken dit. Sedan vill jag för hundrade gången ha en länk där det påstås att allt stål skickades till Kina UTAN att det granskades innan!
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Förvisso intressant att läsa vilka som tror på teorierna, men vad bevisar det att dom tror det var en konspiration?
Bra fråga. Svaren har haglat från vår sida och finns att läsa på http://blog.lege.net/bortom_varje_rimligt_tvivel/
Citera
Medlem
Citat:

Kan du något alls om konstruktion och hållfasthet? Ditt senaste inlägg tyder inte på det. Om en stålkonstruktion kollapsar vid uppvärmning eller inte beror så klart på två saker: hur mycket svagare stålet blir vid uppvärmning, och hur stora säkerhetsmarginaler som konstruktionen är byggd med. Elementärt. Länken jag gav visar att vanligt byggnadsstål tappar 60% av sin hållfasthet vid 600C, och >95% vid 1000...
Citera
2007-05-11, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Exakt!

Och vi har ju en tapper skara som redan simmar i det träsket... sten.b, powerboy, GhostTrax, mankan, malmoesoldier... ja, du fattar.

Det där med skyskrapan i Madrid var verkligen svart på vitt, det accepterar jag direkt. Saker som inte är lika svart på vitt lyssnar jag på, och viftar inte bort dem, men jag köper dem inte helt och håller förrän jag ser helt klara bevis för att så är fallet.

Tänk på det när jag ställer mig undrande till något, jag förkastar det inte, men jag vill gärna se fullt ut att det verkligen är på det viset innan jag kan ta det helt till mig.

Citera
2007-05-11, 21:06
Medlem
Citat:
Cyborg, jag sa skriv inget om du inte vet något om madrid, kolla under vilken tid det kollapsa. ta reda på fakta om madrid. folk e bra på att skriva saker utan veta något om vad dom skriver om. shit

Du skrev att ingen stålbyggnad kollapsat pga. brand. Jag visade motsatsen. Du hade fel.
Citera
2007-05-11, 21:07
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Det där med skyskrapan i Madrid var verkligen svart på vitt, det accepterar jag direkt. Saker som inte är lika svart på vitt lyssnar jag på, och viftar inte bort dem, men jag köper dem inte helt och håller förrän jag ser helt klara bevis för att så är fallet.

Tänk på det när jag ställer mig undrande till något, jag förkastar det inte, men jag vill gärna se fullt ut att det verkligen är på det viset innan jag kan ta det helt till mig.

Att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise. Bra inställning.
Citera
2007-05-11, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise. Bra inställning.

Man tackar.
Citera
2007-05-11, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg-A1
Du skrev att ingen stålbyggnad kollapsat pga. brand. Jag visade motsatsen. Du hade fel.

Det beror på hur man ser på det, stålet rasade men inte byggnaden, väl?

Det första stål som rasat kanske? Byggnaden stod kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in