2010-02-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaddeus
Enligt videobevis+motiontracker program så är NIST rapporten felaktig. Det vill jag hävda är någonstans.
Absolut inte.
Det är ju den punkt på vilken du/ni stått och stampat forever.

Om det funnes substans i ditt påstående (vilket det alltså inte gör..) så skall det gå att nysta i den trådänden och t.ex. hitta lite konkret info om:
- Hur riggades WT7
- Med vad riggades WT7
- Av vem riggades WT7
- När riggades WT7

Men ingen har någonsin kommit någonvart längs det spåret, helt enkelt för att det inte finns!

Men, jag har tålamod, och skall vänta och se om ni någonsin kommer er ifrån den fläck ni står på..

/T
Citera
2010-02-07, 21:02
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Absolut inte.
Det är ju den punkt på vilken du/ni stått och stampat forever.

Om det funnes substans i ditt påstående (vilket det alltså inte gör..) så skall det gå att nysta i den trådänden och t.ex. hitta lite konkret info om:
- Hur riggades WT7
- Med vad riggades WT7
- Av vem riggades WT7
- När riggades WT7

Men ingen har någonsin kommit någonvart längs det spåret, helt enkelt för att det inte finns!

Men, jag har tålamod, och skall vänta och se om ni någonsin kommer er ifrån den fläck ni står på..

/T
Det är alltså bara denna del av mitt inlägg som du har en åsikt om?

Tror du att det kommer avklassificeras ett dokument om 30 år som avslöjar att USA fört befolkningen bakom ljuset?

Titta gärna på klippet också, om du vill veta hur media fungerar i USA.

http://www.youtube.com/watch?v=V0GHVEKrhng
Här visar David Chandler hur NIST förfalskat sin rapport.

Jag har själv kollat det här, det skulle vara underbart om du gjorde det samma innan du postar igen.
Citera
2010-02-07, 22:02
Medlem
Citat:
Det är alltså bara denna del av mitt inlägg som du har en åsikt om?

Tror du att det kommer avklassificeras ett dokument om 30 år som avslöjar att USA fört befolkningen bakom ljuset?

Titta gärna på klippet också, om du vill veta hur media fungerar i USA.

http://www.youtube.com/watch?v=V0GHVEKrhng
Här visar David Chandler hur NIST förfalskat sin rapport.

Jag har själv kollat det här, det skulle vara underbart om du gjorde det samma innan du postar igen.
Jag har sett den och många andra yt-videos.

Men som jag har sagt: Ni ställer upp en hypotes nämligen att WT7 sprängdes och därför föll i "fritt fall".
Men, ni har uppenbarligen inte en aning om vad ni skall göra för att bevisa (eller åtminstone komma en liten bit på väg...) denna hypotes.
Jag försöker ju hjälpa er genom att tipsa om några frågeställningar som skulle kunna utvecklas.

Ett modellförsök med lite stål från skroten vore ju också intressant att få ta del av.
Gör t.ex. så här:
Svetsa ihop ett stålskelett.
Låt det stå i en vedbrasa några timmar.
Fyra sedan av några välkontrollerade laddningar som klarat brasan, och får skelettet att kollapsa.

Då har ni kommit någonstans.
Men jag tror egentligen att ni trivs ganska bra på den fläck ni står på och tjatar.

/T
Citera
2010-02-07, 22:06
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Jag har sett den och många andra yt-videos.

Men som jag har sagt: Ni ställer upp en hypotes nämligen att WT7 sprängdes och därför föll i "fritt fall".
Men, ni har uppenbarligen inte en aning om vad ni skall göra för att bevisa (eller åtminstone komma en liten bit på väg...) denna hypotes.
Jag försöker ju hjälpa er genom att tipsa om några frågeställningar som skulle kunna utvecklas.

Ett modellförsök med lite stål från skroten vore ju också intressant att få ta del av.
Gör t.ex. så här:
Svetsa ihop ett stålskelett.
Låt det stå i en vedbrasa några timmar.
Fyra sedan av några välkontrollerade laddningar som klarat brasan, och får skelettet att kollapsa.

Då har ni kommit någonstans.
Men jag tror egentligen att ni trivs ganska bra på den fläck ni står på och tjatar.

/T
Förstår du inte vad du ser i videon? förloppet som det hände i verkligheten är annorlunda än hur NIST har återgivit det i sin rapport.
Citera
2010-02-07, 22:17
Medlem
Citat:
Förstår du inte vad du ser i videon? förloppet som det hände i verkligheten är annorlunda än hur NIST har återgivit det i sin rapport.
Jo, jag ser att Chandler påstår det.
Men, ni är ju oförmögna att göra något av det...

/T
Citera
2010-02-07, 22:25
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Jo, jag ser att Chandler påstår det.
Men, ni är ju oförmögna att göra något av det...

/T
Ja det krävs väl att man skriver det på sin knytnäve och sen slår den i ansiktet på er för att ni ska fatta.

Tror du inte dina ögon eller vad är problemet?
Citera
2010-02-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ja det krävs väl att man skriver det på sin knytnäve och sen slår den i ansiktet på er för att ni ska fatta.

Tror du inte dina ögon eller vad är problemet?
Jag vet inte om det finns något egentligt "problem".
Jag noterar bara att ni ställer upp ett påstående, men inte vet vad ni kan eller skall göra med det...

Ni försöker spela fia, men kommer aldrig ut på brädet...

/T
Citera
2010-02-07, 22:38
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Jag vet inte om det finns något egentligt "problem".
Jag noterar bara att ni ställer upp ett påstående, men inte vet vad ni kan eller skall göra med det...

Ni försöker spela fia, men kommer aldrig ut på brädet...

/T
Hittills så har ni alltid sagt vad det är som är fel med varje argument som framförts till er.

Hade du kunnat säga mer än att vi inte vet vad vi ska göra med infon?

Anser du att videon är förfalskad?
Citera
2010-02-07, 23:05
Medlem
Kuvolskis avatar
Citat:
Absolut, men sådant har ju också en tendens att läcka ut.
Grävande journalister hittar ett spår, och följer det.
Det finns alltid läckor, och/eller folk som vill prata.
Minns "deep throat" i Watergate-affären.

Om 9/11 var en konspiration så måste där ha varit mycket folk inblandat på olika nivåer.
Och då läcker det ut, men detta har ju inte skett i fråga om 9/11.

Ni kör med ert "fritt fall", men det leder ju ingenstans...

/T

Läser du sällan här eller blundar du?

Citat:
The 9/11 Commission now tells us that the official version of 9/11 was based on false testimony and documents and is almost entirely untrue. The details of this massive cover-up are carefully outlined in a book by John Farmer, who was the Senior Counsel for the 9/11 Commission.

Sen finns det många andra vittnesmål och det vet du förmodligen.
Citera
2010-02-07, 23:32
Medlem
Pads avatar
Citat:
Precis, så vitt du kan se. Hahaha, det är ju det här jag snackar om.

Så uppvisade du återigen bristande läsförståelse. Med "såvitt jag kan se" så menade jag DINA argument. Har du lagt fram något mer än en myriad av kopior av ditt frittfall-påstående? Måhända har jag missat det, och då har du en skön chans att knäppa mig på näsan. Men jag kan inte minnas att jag sett dig faktiskt lägga fram några belägg eller beräkningar alls.

Citat:
Jag har bett dig att kolla för dig själv Pad. Men du är för upptagen med att beundra alla dessa människors fina utbildningar, jobb och kläder.

Jag har redan kollat på ganska många videos, från alla möjliga olika håll. När får vi se någon slags bevis?

Citat:
Precis som jag sagt innan så har det hänt innan att en regering har fört sin befolkning bakom ljuset.

Och precis som jag sagt innan så är det inte något bevis för något.

Citat:
Så om du ska snacka förtroendekapital så kan du ju jämföra mig, som såvitt du vet inte har några anledningar till att ljuga, med USAs regering som BEKRÄFTAT ljög när de gav sig in i vietnamn kriget på falska grunder.

Eller du kanske inte ser längre än till de fina titlarna och arbetena?

Problemet för dig är i det här fallet att långt ifrån alla källor som stödjer den officiella versionen kommer från USA. Det brukar alltid sluta så här, när "sannings"rörelsen inte har något konkret att komma med i bevisväg så försöker man istället misstänkliggöra USA som nation och använder det sen som någon slags bevis.

Problemet är att det är skillnad på att ha förtroende för ett lands politiker och att ha förtroende för en stor grupp experter (som dessutom fått sina arbeten granskade av andra experter både från USA och de flesta andra delar av världen).
Citera
2010-02-08, 08:56
Medlem
Citat:
Hittills så har ni alltid sagt vad det är som är fel med varje argument som framförts till er.

Hade du kunnat säga mer än att vi inte vet vad vi ska göra med infon?

Anser du att videon är förfalskad?

Kanske inte medvetet, men det finns många möjliga förklaringer till att den ändå är felaktig, och inte har något värde som underlag för den sortens "vetenskap" som Chandler applicerar på den.
(Jag jobbar med digital video och tror mig ha kunskap mer än dom flesta om detta...)

Men, det resonemang som jag försöker föra (utan större framgång) är detta:

Låt oss t.v. anta att det är som du säger att WT7 faktiskt föll i fritt fall.
Låt oss vidare anta att detta (fritt fall) utgör bevis för kontrollerad demolering.

Då finns det ju ett fantastiskt uppslag för grävande undersökningar.
Är det någon som kommer någonstans med detta?
Svar: det verkar inte så....

För om det är så att en uppställd hypotes de facto inte går att utveckla i någon riktning, då finns det skäl att anta att det faktiskt är något fel på den uppställda hypotesen!

/T
Citera
2010-02-08, 13:45
Medlem
Thaddeuss avatar
Citat:
Kanske inte medvetet, men det finns många möjliga förklaringer till att den ändå är felaktig, och inte har något värde som underlag för den sortens "vetenskap" som Chandler applicerar på den.
(Jag jobbar med digital video och tror mig ha kunskap mer än dom flesta om detta...)

Men, det resonemang som jag försöker föra (utan större framgång) är detta:

Låt oss t.v. anta att det är som du säger att WT7 faktiskt föll i fritt fall.
Låt oss vidare anta att detta (fritt fall) utgör bevis för kontrollerad demolering.

Då finns det ju ett fantastiskt uppslag för grävande undersökningar.
Är det någon som kommer någonstans med detta?
Svar: det verkar inte så....

För om det är så att en uppställd hypotes de facto inte går att utveckla i någon riktning, då finns det skäl att anta att det faktiskt är något fel på den uppställda hypotesen!

/T
Och vad är det enligt din kunskap som säger att videon är felaktig? Om du nu har kunskap så borde du ju kunna testa för dig själv.

Sen finns det många olika vinklar som du kan testa ur. Här är några:
http://www.youtube.com/watch?v=Atbrn4k55lA

Anledningen till att det inte får några större effekter är att det stora antalet av befolkningen blir hänförda av fina titlar och organisationer.
Om hela min världsbild som jag byggt min liv runt faller i småbitar på grund av en liten video som visar en fysikalisk omöjlighet så trofan att jag griper efter allt som är välbekant och konfirmerar min ståndpunkt.

Sen den där videon på Stephen Colbert när han roastar bush rakt i ansiktet:
http://www.youtube.com/watch?v=BSE_saVX_2A

Den här sista rekommenderar jag dig att se. det är ingen propaganda, det är en ståuppkomiker som vågar stå upp mot den köpta massmedia i USA. Och gör det på deras eget nätverk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in