2007-05-09, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Men då så vad väntar du på? Jag kan inte göra en sådan jämförelse så jag och troligtvis en hel del andra här vill säkert se resultatet av en ljudanalys av div påstådda explosioner i WTC tror du inte det?

Kommer med det lite senare idag.
Citera
2007-05-09, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Ja, men de bevis vi framfört nekar du ju till. Du ber om svar. Du får svar. Sedan anser du att svaren inte är tillförlitliga. Därför ville jag få veta vem du anser tillförlitlig.
Jag tycker jag har gett dig lösningen på den här konspirationsfrågan ett otal gånger:
Om det inte var explosioner som uppkom av orsaker som förklaras av att två flygplan just brände in i WTC. Vad var det då för explosioner vi hörde? Om det inte var naturliga orsaker bör det ha varit bomber?
Så långt ok?
För att det skall ha varit bomber måste de har apterats på plats. Fanns det realistiska möjligheter att aptera två hundravåningars skyskrapor utan att någon märkte något?

För mig är svaret uppenbart. Då det inte finns några som helst bevis för att det var möjligt,kan det inte ha varit bomber. Således är explosionerna vi hör resultatet av förödelsen efter flygplanen.
vilka slutsatser du drar av den frågeställningen är självklart din ensak. Men om du aldrig kan bevisa att bomberna kunde apteras så kan de troligtvis inte ha funnits där.

Där satte du huvudet på spiken. Du vill veta om det var terrorattentat. Något annat förefalller du vara ytterst ointresserad av att veta.

Edit:

Jag anser att de säkerligen hörde explosioner. Men då det inte kan ha varit bomber var det således något helt annat som kommer sig av effekterna av två stora flygplan som kraschat

1.Vi har redan svaret på den här konspirationsfrågan, fattade jag dig rätt?

2.Ni har framfört bevis på bevis utom rimligt tvivel, fattade jag rätt?

3.För DIG är svaret uppenbart?

Bekräfta med ett ja eller nej

Vi går vidare

>> Du vill veta om det var terrorattentat. Något annat förefalller du vara ytterst ointresserad av att veta. <<

Det är en gissning eller ett konstaterande?, om konstaterande, baserat på vad. Troligen en vild gissning från din sida. Men om konstaterande

Referens tack

>> Jag anser att de säkerligen hörde explosioner. Men då det inte kan ha varit bomber var det således något helt annat som kommer sig av effekterna av två stora flygplan som kraschat <<

Men du kan inte säga vad?

ja eller nej
Citera
2007-05-09, 11:24
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Kim

Kan jag få se de vetenskapliga bevisen som visar att det omöjligt kan ha varit utplacerade laddningar som exploderade? Då skingras allt tvivel på en gång när jag får svart på vitt. Hittills har vi ju mest gissat, nu vill jag gärna få klarhet i saken som visar mig mig att det verkligen var naturliga serier av explosioner som inträffade och att de kraftiga detonationerna före kollapsen bara var naturliga saker som exploderade. Toppen att man har svart på vitt på saken.
Det där är ett idiotiskt resonemang du tar till för att vända på en trängd situation. Och f.ö har du struntat i alla andra vetenskapliga bevis vi gett dig då du väljer att förlita dig på sunt förnuft. Så varför skulle jag ens bemöda mig om att försöka bevisa att något inte kunde inträffa? Hade du det minsta förståelse för logik och ventenskapligt resonemang skulle du inte ställa den frågan.
Så, nej. Jag tänker inte försöka bevisa att det var omöjligt. Däremot överlåter jag åt dig att själv fundera på hur troligt det var att det fanns bomber. Längre än så kan jag inte hjälpa dig.
Citera
2007-05-09, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Det där är ett idiotiskt resonemang du tar till för att vända på en trängd situation. Och f.ö har du struntat i alla andra vetenskapliga bevis vi gett dig då du väljer att förlita dig på sunt förnuft. Så varför skulle jag ens bemöda mig om att försöka bevisa att något inte kunde inträffa? Hade du det minsta förståelse för logik och ventenskapligt resonemang skulle du inte ställa den frågan.
Så, nej. Jag tänker inte försöka bevisa att det var omöjligt. Däremot överlåter jag åt dig att själv fundera på hur troligt det var att det fanns bomber. Längre än så kan jag inte hjälpa dig.

Sunt förnuft = Obestridliga bevis?

Ja eller nej
Citera
2007-05-09, 11:27
Bannlyst
Kim

Jag vill bara få dig att förstå att du gissar bara, jag också. Annars skulle det här vara klart nu, eller hur? Du utesluter allt som verkar "mindre tänkbart" och bara viftar bort det.

Det går jag inte med på, därav den här diskussionen.
Citera
2007-05-09, 11:30
Medlem
Xcore, jag måste bara fråga, vilka bevis skulle få dig att överge dina teorier? Finns det några sådana bevis?

Och anser du att alla händelser måste bevisas på varje sätt? Måste vi som tror att det var C-P som sköt Palme bevisa till 100 % att det absolut inte kan ha varit någon annan?
Citera
2007-05-09, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Måste bara fråga, finns det någon som funderat på hur mycket bomber och hur många meter kabel det hade behövs för att ta ned WTC genom en planerad detonation? Såg på Discovery förut där man demolerade ett större höghus och där gick det åt kilometervis med kabel...

Om man gjorde på traditionellt sätt vill säga, WTC kan ju ha varit ett specialjobb, men du har haft med den möjligheten också?
Citera
2007-05-09, 11:31
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Kim

Jag vill bara få dig att förstå att du gissar bara, jag också. Annars skulle det här vara klart nu, eller hur? Du utesluter allt som verkar "mindre tänkbart" och bara viftar bort det.

Det går jag inte med på, därav den här diskussionen.

Men det är väl alla överens om att vi gissar. Bara det att vissa försöker göra kvalificerade gissningar som bygger på kända fakta medan andra baserar sina gissningar på lösa antaganden och sk. sunt förnuft.
Citera
2007-05-09, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Xcore, jag måste bara fråga, vilka bevis skulle få dig att överge dina teorier? Finns det några sådana bevis?

Och anser du att alla händelser måste bevisas på varje sätt? Måste vi som tror att det var C-P som sköt Palme bevisa till 100 % att det absolut inte kan ha varit någon annan?

1.Det kan inte bevisas, än i alla fall.

2.Vittnesuppgifter strider i många fall med den officiella rapporten

3.Varför inte?

Jag säger inte att det var ett regeringsjobb, har jag aldrig gjort nån gång så här långt, men jag är öppen för att det KAN ha varit så också. Det är inte ni, och det är skillnaden mellan er och mig.

En del tror 100% att det var konspiration, det tror inte jag, men jag är lika beredd på att det KAN ha varit det.

Det officiella vet vi, nu skall allt annat fram det också nnan jag bestämmer mig.

Fair?
Citera
2007-05-09, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Men det är väl alla överens om att vi gissar. Bara det att vissa försöker göra kvalificerade gissningar som bygger på kända fakta medan andra baserar sina gissningar på lösa antaganden och sk. sunt förnuft.

Varför hävdar ni bevis, fakta då?
Citera
2007-05-09, 11:36
Medlem
Citat:
1.Det kan inte bevisas, än i alla fall.

2.Vittnesuppgifter strider i många fall med den officiella rapporten

3.Varför inte?

Jag säger inte att det var ett regeringsjobb, har jag aldrig gjort nån gång så här långt, men jag är öppen för att det KAN ha varit så också. Det är inte ni, och det är skillnaden mellan er och mig.

En del tror 100% att det var konspiration, det tror inte jag, men jag är lika beredd på att det KAN ha varit det.

Det officiella vet vi, nu skall allt annat fram det också nnan jag bestämmer mig.

Fair?

Så egentligen är det ju ingen idé att vi diskuterar för inget bevis kan ju få dig att tänka om?

Ja 100-procentig bevisning är ju optimalt men det är nog svårt att få i de flesta fall, och speciellt din lite omvända bevisning där du ibland vill att vi ska bevisa att det inte var bomber. Ungefär som om en kristen ber mig bevisa att gud inte finns, det går liksom inte
Citera
2007-05-09, 11:37
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Om jag lägger ut t.e.x. http://www.youtube.com/watch?v=58h0LjdMry0&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2E911blo gger%2Ecom%2Fnode%2F8267
från italiensk TV så är den inte manipulerad för att den ligger på youtube.

Som sagt,

Jowenko vet inte vilken byggnad det rör sig om då han gör sitt uttalande.

BBC har sin naturliga förklaring, där griper man efter ett halmstrå, faktiskt.

Kvinnan som vittnar talar först om att brandmännen sa come down eller brought down. Sedan är hon helt säker på brought down - the building was going to be brought down.

Nåväl, egentligen är det inte så intressant av den enkla anledningen att jag knappast tror att brandmännen avslöjar sin delaktighet i en konspiration för alla de möter på gatan. Det verkar lagom idiotiskt. Det rör sig snarare om vilka värderingar vi lägger i orden.

Seden en liten kommentar till Xcores tidigare inlägg om vittnesuppgifter. Jag kan säga dig att ALLA hade en idé över vad som hände den dagen. Jag har pratat med flera stycken som var på plats och så allt på nära håll. Alla hade en idé över vad som hänt. Många var övertygade om att det var explosioner enbart, andra nämnde små sportflygplan (som även aftonbladet rapporterade om). En TV- kanal vittnade om att det inte alls var ett flygplan som träffade WTC 2. De flesta jag känner som var på plats promenerade hem där de bodde på upper west. Efter det att andra tornet rasat började bilden klarna lite, men fortfarande var inte alla överens om att det var flygplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in