Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag har letat och hittar faktiskt inga uträkningar som omfattar Silversteins ekonomiska intressen i WTC från dig. Men du minns kanske vad du skrev då?
/S
Jag hjälper gärna till i detta fall...
Här finns det ett taskigt försök av en obildad person att räkna ut kostnaderna.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10851959&postcount=9005
Men snacket vårt Social-fall fört, att han menat WTC 7 är bara BS.
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
När Larry begärde 3.35 billion dollar i tax-exmpt Liberty Bonds för att finansiera Freedom Tower och hans andra byggnader i området, vilket han fick.
Detta utökades sedan till 4.6 billion dollar och kostanden för återuppbyggnaden av byggnaderna kostade 2,89 billion dollar.
Mina fetstilade ändelser, finns INGET som i det inlägget tyder på att han menat EN byggnad, allt pekar på alla byggnader som LS hade intresse i.
Det finns YTTERLIGARE en faktor som Social-fallet "glömt" förutom hyrorna som tydligen inte var så viktiga i hans "uträkning".
Larry Silverstein är / var INTE själv hyrsetagare / ägare av dessa hus. Det finns fler intressenter. Så uträkningen är redan kasserad som någon sorts bevisning för en konspiration.
Hade man verkligen haft en ärlig baktanke med detta hade man undersökt och funnit att även Westfield America är delägare i LS affärer.
Så dela all ev. vinst med hälften. Och vi börjar närma oss någon form av sanning.
Sen finns det i leasingkontraktet för WTC 1 o 2 att han är skyldig att betala 120 miljoner $ / år tills någon ny byggnad återuppförs på samma plats. Annars förlorar LS och Westfield America rätten att bygga på samma plats.
Men jag tror inte Social-fallet fattar något av detta, han är en "copy-pastare"
Likt dom seismiska kurvor jag fortfarande väntar svar på från Social-fallet så kommer detta att ignoreras tills han en dag försvinner med svansen mellan benan, som ALLA andra gjort av foliehattarna i denna tråd.