Citat:
Ursprungligen postat av Pingeh
Du har inte haft en tanke på att kanske först läsa igenom tråden lite noggranare? Det finns trots allt diskussioner om vart endå ämne du tar upp, och i alla fall har det resulterat i att foliehattarna försvinner spårlöst. I alla fall...
Citat:
1. Och vad är det direkta kopplingen mellan 11 september-attackerna och oljan? Jag tror personligen att USA är intresserade av oljetillgångarna i mellanöstern, men visa gärna en direkt koppling mellan attackerna och oljan.
11 september va riggad av USA själva och skulden lades på Al-Qaida för att USA skulle ha en anledning till att gå in. Hade dom inte haft en anledning så hade det blivit problem med världsdomstolen, FN och allt va det finns.
Citat:
2. Nu är jag inte särskilt påläst, men skedde inte detta för länge sedan? Sen förstår jag inte vad Saddam Hussein har med 11 september att göra, men du kanske har en teori som fungerar där? Isf visa gärna den.
Har inte påstått att Sadda Hussein har något att göra med 11 september. Men däremot så har USA gett stora summor pengar och massvis med vapen till både Saddam och Usama. USA vill antagligen rensa undan bevis på att dom stödjer terrorister och även komma åt oljan. USA var i Irak och militärtrupper var beordrade att bevaka diverse oljefält, varför var dom det?
Citat:
3. Nej WTC var inte byggt för att inte kunna rasa. Därimot byggdes byggnaden för ca 50 år sedan(?) och då utalade sig, om jag minns rätt, en ansvarig för byggandet om att byggnaden skulle klara av en flygkrash. Dock var detta för rätt länge sedan, och planet som krashade den 11 september hade högre hastighet och hade en annan konstruktion. Sen tycks inte någon foliehatt fatta att vi inte tror på att flygkrashen ensam orsakade kollapsen, utan det var i kombination med bränslet som brann i extremt höga temperaturer som fick WTC att till slut rasa.
Om du inte visste så är det folk i USA:s regering m.m som har gjort dokumentären för att rentvå sig själva. WTC var byggt så att det
inte skulle kunna rasa! Det rasade inte heller efter flygplanen men strax innan byggnaderna rasade så hördes två stycken explosioner längst nere i byggnaderna och eld och rök for utåt och sedan rasade byggnaderna.
Citat:
4. Och du har naturligtvis källor för att USA krashade två flygplan i WTC? Och källor som infowars och prisonplanet och allt vad de heter är inte värdefulla källor, jag hoppas du förstår det.
Finns bla olika dokumentärer som bevisar att USA gjort detta själv. Men har du källor på att USA verkligen inte gjorde det själva? Då vill jag inte ha det från USAs regering då dom säger allt för att rentvå sig själva.
Citat:
5. Här är jag för opåläst för att svara, så någon insatt får gärna förklara att det inte rörde sig om bomber
Det handlade om bomber och vittnen har själva sagt att dom har sett två explosioner och även hört två explosioner innan byggnaderna rasade ihop.
På videon syns dock inget flygplan.
Citat:
7. Inte sant. Visst, det syns inte ifall det verkligen är ett flygplan, men det är trots det inte bara en explosion man ser. Man ser även ett vit föremål som krashar in i pentagon.
På videon ser man inget flygplan utan bara en explosion.
Från en dokumentärfilm som just handlar om 9/11
Samma som ovan
Citat:
EDIT: Detta är det första inlägg jag skriver i denna debatten och jag hoppas folk kan rätta mig på de punkter jag kanske helt är ute och yrar.
Du är helt ute och yrar