2008-06-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Tror du 9/11 är ett fotbollsbråk, nej, det finns helvete att betala.
Var det där ett svar till mig? Eller vem snackar du med?
Citera
2008-06-18, 08:06
Medlem
portnoys avatar
Hrm... anyhoooooo..

Nån som har mer koll på uppgifterna av det militära flygplan som åtminståne två personer såg flyga väldigt nära Pentagon bara någon minut efter kraschen?

Förmodligen ett C-130 (Herkules) http://www.airliners.net/photo/USA---Air/Lockheed-C-130H-Hercules/1249805/L/ .
Citera
2008-06-18, 10:22
Medlem
portnoys avatar
Enligt någon flygledare (?) så bad de tydligen en C130 som tidigare lyft från någon av flygplatserna/baserna att kolla den lågt flygande, inkommande 757an och följa efter (?).

Hursomhelst så kan man tycka att de borde gå ut med detta offentligt då den nästintill skrämde livet ur redan grovt chockade människor, som trodde det var ännu en attack på gång.
Citera
2008-06-18, 11:27
Medlem
portnoys avatar
Guldet under WTC

I källaren till WTC fanns speciella valv där guld lagrades.

http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/gold.html

Rapporter från olika källor berättar om guld värt ca 1 miljard dollar. Att det teoriseras om att attacken var en cover-up för att stjäla guldet tycker jag verkar löjligt.

Faktum kvarstår dock att det offentligt endast bärgats guld värt ca 200 miljoner dollar.

Kommentarer?
Citera
2008-06-18, 11:59
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Hrm... anyhoooooo..

Nån som har mer koll på uppgifterna av det militära flygplan som åtminståne två personer såg flyga väldigt nära Pentagon bara någon minut efter kraschen?

Förmodligen ett C-130 (Herkules) http://www.airliners.net/photo/USA---Air/Lockheed-C-130H-Hercules/1249805/L/ .

Försök få tag i BBC-dokumentären som gick senast 3 juni i år. Piloten intervjuas där.

Den finns kanske på såna dära hemliga sjörövarställen på nätet man hört talas om...
Citera
2008-06-18, 12:50
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Försök få tag i BBC-dokumentären som gick senast 3 juni i år. Piloten intervjuas där.

Den finns kanske på såna dära hemliga sjörövarställen på nätet man hört talas om...

Ah. tackar. skall kolla upp.

Edit: Tror jag hittade den utan att leva sjörövare!

http://video.google.com/videoplay?docid=-5701718923157809317&q=9%2F11%3A+The+Conspiracy+Fil es&ei=n-lYSPXdB4SEjwLUhJi2AQ
Senast redigerad av portnoy 2008-06-18 kl. 12:57.
Citera
2008-06-18, 13:46
Medlem
portnoys avatar
Intressant dokumentär..

Skrattretande när idioten Jim Fetzer sitter och ifrågasätter pilotens eget vittnesmål och börjar snacka om aerodynamik!!! Som att han skulle vara den mest kunnige på området!
Citera
2008-07-07, 19:57
Medlem
MickeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Jag minns faktiskt ingenting av vad jag hörde på radion och TV den elfte september 2001. Minns bara bilderna av planen som kraschade in i WTC och alla bilder på Bin Laden. Dels för att det var en chockernade händelse och mycket dels för att jag var på arbetet. Kommer även ihåg att Carl Bildt uttalade sig om Bin Laden, mer kan jag inte minnas. Jag har dock nu i efterhand kollat runt och bildat mig i ämnet.

Om det är konstaterat att det inte fanns några bilbomber så fanns det inga, solkklart. Har inga vidare frågor på den punkten.

Jag minns också hur Carl Bildt stod och pratade om Bin Laden. Jag har försökt hitta den sändningen, eller vilket sändning som helst från 11 september 2001 utan resultat. Nu snackar jag om svensk media.

Hur får jag tag på sändningen från svt och tv4 under 11 september? Har kollat öppet arkiv men finns ingenting alls där.
Citera
2008-07-07, 20:06
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
I källaren till WTC fanns speciella valv där guld lagrades.

http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/gold.html

Rapporter från olika källor berättar om guld värt ca 1 miljard dollar. Att det teoriseras om att attacken var en cover-up för att stjäla guldet tycker jag verkar löjligt.

Faktum kvarstår dock att det offentligt endast bärgats guld värt ca 200 miljoner dollar.

Kommentarer?

Tja, finns ju ett par olika scenarion för guldet.

1. Mängden guld som fanns där överdrevs kraftigt för av ägarna för att kunna få ut extra på försäkringen.

2. Mängden guld var inte mer än 200 miljoner dollar men felaktig rapportering och folihehattars desinformation har gett bilden av att det var en miljard det handlade om.

3. Det var verkligen guld för en miljard där nere och någon/några tog chansen vid uppröjningsarbetet och tog för sig ordentligt.

4. Det fanns guld för en miljard men större delen av gulden blandades ihop med annan metall/skrot och skeppades iväg för återvinning där någon/några förhoppningsvis blev rika på det.

5. 11 sept var en coverup för att dölja guldkuppen.

Personligen tror jag på en blandning mellan 1, 2 och kanske lite 4.
Citera
2008-07-07, 20:28
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeMan
Jag minns också hur Carl Bildt stod och pratade om Bin Laden. Jag har försökt hitta den sändningen, eller vilket sändning som helst från 11 september 2001 utan resultat. Nu snackar jag om svensk media.

Hur får jag tag på sändningen från svt och tv4 under 11 september? Har kollat öppet arkiv men finns ingenting alls där.
SVT:s sändningar den dagen var helt otroligt dåliga. Efter några timmar hade de en hel hoper folk i studion som visserligen var viktiga, Carl Bildt, Wilhelm Agrell (tror jag, han är alltid med på TV), någon hög militör osv osv. Men ingen hade något att säga förutom att man kommenterade vad de såg på CNN:s nyhetssändningar.
-Ja Carl Bildt, vad tror du om attackerna?
-Risken är ju att vi kommer att få se en stor förlust av människoliv.

och andra liknande högkvalificerade gissningar.
Men kan man inte knalla iväg till radiohuset och be att få titta på dem?
Citera
2008-07-07, 20:39
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
SVT:s sändningar den dagen var helt otroligt dåliga. Efter några timmar hade de en hel hoper folk i studion som visserligen var viktiga, Carl Bildt, Wilhelm Agrell (tror jag, han är alltid med på TV), någon hög militör osv osv. Men ingen hade något att säga förutom att man kommenterade vad de såg på CNN:s nyhetssändningar.
-Ja Carl Bildt, vad tror du om attackerna?
-Risken är ju att vi kommer att få se en stor förlust av människoliv.

och andra liknande högkvalificerade gissningar.
Men kan man inte knalla iväg till radiohuset och be att få titta på dem?

TV-huset menar du väl?

Ett alternativ är Arkivet för ljud och bild

Vet inte exakt vilka regler de har dock.
Citera
2008-07-07, 21:06
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
TV-huset menar du väl?

Ett alternativ är Arkivet för ljud och bild

Vet inte exakt vilka regler de har dock.
Det gläder mig att jag får dig att må lite bättre varje gång jag skriver fel
Ok, byggnaden där Sveriges Radio & Television har sitt arkiv. Där bör detta finnas arkiverat. Hoppas ingen sprang helt vilse tack vare min felaktiga benämning på kåken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in