2008-04-15, 20:35
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava

Om nu USA hade stora problem med ekonomin, tror du att de skulle lösas genom att sälja lite stål? Skulle förvåna mig om den inkomsten ens täckte en bråkdel av kostnaden som amerikanska staten åkte på när alla flygbolags aktier störtdök och flygtrafiken minskade drastiskt.

För att inte tala om den rätt omfattande turismen som minskade. För att inte tala om alla sjukvårdskostnader, skadestånd, pensioner till överlevande osv det kostade.

/S
Citera
2008-04-15, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Det här var ju nog det dummaste jag någonsin läst bland dina svador. Har du kollat på hur diverse börsindex världen över, amerikanska i synnerhet, reagerade på 9/11? Det var knappast någon köpfest på börsen de där dagarna.

Och tror du man kan täcka en landsomfattande "ekonomisk kris" genom att kränga av gammalt stål?

Det var inget påstående det var bara ett exempel på vad som kan ha legat bakom och jag stödjer dock inte den teorin.
Citera
2008-04-15, 20:39
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialbidraget
Det var inget påstående det var bara ett exempel på vad som kan ha legat bakom och jag stödjer dock inte den teorin.
Nähä du tog bara fram den som möjligt motiv men du tror inte på den? Spännande resonemang Herr-Jag är-inte-som-de-andra-foliehattarna
Kan vi komma fram till de pyroklastiska flödena och "Wtc-som-blev-till-grus" snart?
Citera
2008-04-15, 20:44
Medlem
Här är blixtarna jag talade om.

http://www.youtube.com/watch?v=BCQyxyV7Y4U&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=-i70gWoQj40&feature=related
Citera
2008-04-15, 20:46
Medlem
Explosionerna som inte fanns enligt vissa, kom med jämna mellanrum och hela köret: http://www.youtube.com/watch?v=8n-nT-luFIw&feature=related

Där har ni att det förekom flertalet explosioner och det hörds
Citera
2008-04-15, 20:47
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
För att inte tala om den rätt omfattande turismen som minskade. För att inte tala om alla sjukvårdskostnader, skadestånd, pensioner till överlevande osv det kostade.

/S
Det var tydligen populärt att cirka ett år efter estimera kostnaderna för hela kalaset. Här är en redogörelse från amerikanska myndigheterna jag hittade. Verkar intressant och skall nog rent av läsa den av eget, ickekonspiratoriskt, intresse:

www.comptroller.nyc.gov/bureaus/bud/reports/impact-9-11-year-later.pdf

Hoppas "oljan USA vill åt" täcker kostnaderna...
Citera
2008-04-15, 21:02
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Där har ni att det förekom flertalet explosioner och det hörds

Jo, fast ingen har alltså påstått att att det inte förekom explosioner. Det är rätt självklart, åtminstone för mig. Bland annat smällde flera bränsledepåer, transformatorstationer, dessutom lät en hel del av rasen när stål träffade asfalten som explosioner. Bomb och explosion är igen inte samma sak.

/S
Citera
2008-04-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jo, fast ingen har alltså påstått att att det inte förekom explosioner. Det är rätt självklart, åtminstone för mig. Bland annat smällde flera bränsledepåer, transformatorstationer, dessutom lät en hel del av rasen när stål träffade asfalten som explosioner. Bomb och explosion är igen inte samma sak.

/S

Men det kan ha varit bomber av något slag, det vet ingen av oss.
Citera
2008-04-15, 21:40
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Det kan också ha varit dvärg-kaniner som fes jävligt högt...

Kan du fatta att vi har antagligen gått igenom dessa påstående minnst 10gånger nu? Samma smörja varje gång.
Citera
2008-04-15, 21:58
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Hur överlevde dessa "bombvittnen" som befann sig inne i tornen?
Menar man att bomberna small och huset rasade 30 minuter senare?
Citera
2008-04-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Det kan också ha varit dvärg-kaniner som fes jävligt högt...

Kan du fatta att vi har antagligen gått igenom dessa påstående minnst 10gånger nu? Samma smörja varje gång.

Ja, det kunde även ha varit rosa elefanter som flög flygplanen
Citera
2008-04-15, 22:21
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Det kan ha varit sylt också, som av solvärmen expanderade och jäste. Det blir liksom fånigt och nu framträder åter the second mark of Woo, nämligen "Allt kan ha hänt, allt kan vara lika sant, vad som helst gäller" vilket ofta är den ena av vägar truthers tar när de inte har så mycket annat att komma med (den andra vägen är helt enkelt att hoppa vidare till nästa isflak och bara påstå något nytt)

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in