2007-05-07, 17:33
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Om en våning i WTC vägde 4000 ton och faller emot nästa kommer den då att hålla?

Om den inte gör det hur kommer våningen nedanför må då det kommer 8000 ton farande? Kommer accelerationen öka eller vara konstant?

Sen glömmer du mycket lämpligt att fasaden var en del av den bärande konstruktionen! Men det visste väl du som "byggnadsingenjör"?

Så OM Bush ville utföra en kontrollerad rivning av WTC så varför ser vi inte hundratals detonationer i fasaden?

Om översta våning väger 4000 ton. Lär resten av byggnade va gjord att klara om stålet böjjer sig eller att våningen tar emot våningen över. Nu blev det ett ras som ett korthus. Yngefär som huset vore gjort av sadelträ
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Det är det jag har problem med.

Vissa filmer så hörs bomber och i andra inga.

Det kanske var för långt ifrån, och för mycket andra ljud?

Det var ju ganska bra inzooming från kameran som filmade.
Citera
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Skriken från folk på banden är mycket närmare än smällarna på långt över 100 meters höjd. Smällarna av bomberna försvagas då de kommer inifrån byggnaden. Det är lite svårt att uppfatta smällarna från avstånd på filmen men de syns desto mer. Att huset börjar rasa med nedre del först om du anser det är inte heller konstigt. Det bör snarare styrka teorin då någon explosion kan ha utlösts därnere före. För hade allting exploderat där uppe vore inte chansen lika stor att tornen rämnade som dom gjorde.

Damm-puffar syns nog innan raset. Sådana framträder inte alltid så synbara i ett sånt läge. Det ser klart och tydligt ut som explosioner iallafall. Det kom ut många blodiga som varit i närheten av husen som kan ha hört smällen. Hur det ligger till med brandmännens närvaro vet jag inte men dock (varför skulle de ljuga om detta) med smällarna ??

Din fantasi faller pladask då fasaden var en del av den bärande delen, man måste spränga den också, så det skulle höras.

Åter igen, till dom otroooooligt snabba brandmännen, dom står inne i byggnaderna och hör dessa explosioner, hur han dom ut och överlevde?
ALL annan demolering är över på ca 15 sekunder.
Citera
2007-05-07, 17:34
Medlem
Såg att det pratades om flygplansvingar och World Trade Center-tornen förut, Xcore ifrågasatte sannolikheten i att vingarna inte föll av och menar, som jag tolkade det, att vingarna inte föll av på grund av missiler eller andra sprängmedel som exploderade när planet kraschade in i huset.

Som man ser rätt tydligt i den här filmen flög ju flygplansdelar och säkert annat igenom husen, ut på andra sidan.

http://youtube.com/watch?v=5fH7c8H6SNw&mode=related&search=

Sedan kan man ju titta på den här filmen,

http://www.youtube.com/watch?v=--_RGM4Abv8

Visserligen är det en helt annan situation, men man förstår ändå att när ett plan i hög hastighet flyger in i en vägg så förstörs rätt mycket. Det blev ju en rätt stor explosion när planen flög in i World Trade Center-tornen.

Det här klippet är rätt bra också,

Som jag förstår det så förstördes vingarna vid explosionen, eller så plöjde de igenom fasaden...Så som jag har förstått det var inte WTC-tornens fasader särskilt solida utan bestod av glas och aluminum.
Citera
Bannlyst
Citat:
Din fantasi faller pladask då fasaden var en del av den bärande delen, man måste spränga den också, så det skulle höras.

Åter igen, till dom otroooooligt snabba brandmännen, dom står inne i byggnaderna och hör dessa explosioner, hur han dom ut och överlevde?

Explosioner hördes inte bara när tornen föll.
Citera
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Det är det jag har problem med.

Vissa filmer så hörs bomber och i andra inga.
Det betyder inte att det både har hörts och inte har hörts. Man ser att de där smällarna hörs även om man inte hör dom. Ser du en explosion till exempel en kilometer bort förstår du att den hörs även om du inte hör den.
Citera
Medlem
Försöksdjurs avatar
Vad jag förstår så ifrån telefonsamtalen ombord så hotade terroristerna bland annat att spränga sig själva i luften. Så bomber på planet kan ha bidragit till en del av skadan.
Citera
2007-05-07, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Såg att det pratades om flygplansvingar och World Trade Center-tornen förut, Xcore ifrågasatte sannolikheten i att vingarna inte föll av och menar, som jag tolkade det, att vingarna inte föll av på grund av missiler eller andra sprängmedel som exploderade när planet kraschade in i huset.

Som man ser rätt tydligt i den här filmen flög ju flygplansdelar och säkert annat igenom husen, ut på andra sidan.

Sedan kan man ju titta på den här filmen,

http://www.youtube.com/watch?v=--_RGM4Abv8

Visserligen är det en helt annan situation, men man förstår ändå att när ett plan i hög hastighet flyger in i en vägg så förstörs rätt mycket. Det blev ju en rätt stor explosion när planen flög in i World Trade Center-tornen.

Det här klippet är rätt bra också,

Som jag förstår det så förstördes vingarna vid explosionen, eller så plöjde de igenom fasaden...Så som jag har förstått det var inte WTC-tornens fasader särskilt solida utan bestod av glas och aluminum.

Just det, INNE i tornen.
Citera
2007-05-07, 17:35
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Vad är det för snack. Ta något jämförbart istället.

Säger en som inte vet någonting om något....
Citera
2007-05-07, 17:36
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Det betyder inte att det både har hörts och inte har hörts. Man ser att de där smällarna hörs även om man inte hör dom. Ser du en explosion till exempel en kilometer bort förstår du att den hörs även om du inte hör den.

Absolut, nog för att ljudet kommer sen. Och i det här fallet handlade inte om 1 kilometer (tror jag) :P
Citera
2007-05-07, 17:36
Medlem
Billows avatar
Citat:

Vad har alla de brandmännen för orsak att ljuga om detta ?? Alla var inte inuti byggnaden. Dessutom överlevde folk som varit i byggnaden också. Många kom ut blodiga.
Citera
2007-05-07, 17:37
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
OM man rivde på vanligt sätt ja. Men vad säger att man gjorde det?

Med Thermite eller Thermate?

Det ena kan ge en effekt som kan liknas med att det ser ut som smällt metall.

Törs du inte svara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in