Citat:
Ursprungligen postat av söderb
Tror inte på allt media säger, har jag någonsin påstått det eller är du ute på djupt vatten igen?
Du ger i alla fall intrycket utav det ofta i sättet som du uttrycker dig.
Citat:
Vilka punkter pratar du om? Har sett dig snacka om 2st frågor länge nu men har aldrig sett själva frågorna du vill ha svar på..
Dels var det frågan om hur, efter min förklaring om hur WTC 7 borde ha kollapsat, detta var möjligt utan att skapa 0 friktion med tanke på de faktorer jag nämnde i inlägget.
Dels var det angående alla de olika faktorerna bakom megabombsteorin av herr YiongKim som krävs för att den ska kunna testas logiskt då han påstår att flera specifika effekter utav den måste ha inträffat. Vet han effekterna utav denna megabomb och varför denna/dessa megabomber enbart kunnat existera (utan möjligheter för speciellt modifierade nanothermite sprängämnen eller smältämnen) så borde han kunna ge raka svar på dessa frågor, vilket han naturligtvis inte kunnat göra.
Citat:
Frittfall räkningen är väl räknad från toppen av byggnaden va? Om du placerar en uppblåst ballong under ett hus, lägger sedan på tyngd tills ballongen smäller. Kommer huset nu inte rasa i frittfall de första sekunderna? Jo. Så att huset faller fritt när en sektion ger vika är inte omöjligt. Sen undrar jag över siffrorna du använder, är detta påhittade är kan du styrka dem? (Vet att du ignorerat denna fråga tidigare men w/e) Sen är hy dynamisk kraft större än statisk så att bromseffekten blir så låg som 6% (vilket du kan läsa om i vederlagda teorier tråden) är inte heller konstigt. Lägg 5tegelstenar på ditt huvud. Fungerar, släpp nu dessa 1 och 1 från 10m. Släpp nu 5samtidigt från 10m. Vilken av gångerna orkar du hålla emot mest och vilken av gångerna kommer dit huvud följa med utan större motstånd?
Att byggnaden faller i frittfall hela vägen går inte att mäta pga av dammet och det faktum att man inte kan avgöra var "raslinjen" befinner sig och var den slutar. Att nu 6% av 10s finns där är inte omöjligt.
Okej alltså angående dessa 6 % som du påstår byggnaden bromsats. De första 2.5 sekunderna så faller byggnaden i mer eller mindre exakt lika snabbt som frifall. Ena stunden håller den, andra stunden inte. NIST från början hävdade att WTC 7 föll 40% snabbare än vad den faktiskt gjorde!!!! Säger inte detta dig någonting så är så blind som du gett mig intrycket av att du är hittills.
http://www.youtube.com/watch?v=V0GHVEKrhng
De ville alltså ge intrycket utav att byggnaden saktades upp naturligt i fallet men de kom inte undan med denna lögn. Jag tvivlar väldigt väldigt starkt på att ett sådant misstag skulle ha kunnat inträffa på en sådan enkel beräkning utav dessa fysiknissar.
Alltså dessa 6 % inträffar inte under de första 2.5 sekunderna av frifallet och då borde utan den minsta tvekan de bärande strukturer i hela byggnaden spelat in. Byggnaden borde märkbart ha bromsats in under dessa sekunder vilket den inte gjorde. Frågan handlar inte om huruvida byggnaden kunnat kollapsa, utan om det hade varit möjligt för byggnaden att kollapsa så snabbt som den gjorde utan någon form av CD. Att den skulle falla i frifall, trots 70 % intakt struktur + all annan bärande struktur. Det finner jag helt enkelt fullkomligt orimligt då denna struktur borde ha skapat klart märkbar friktion i fallet. Den kan inte bara gå upp i rök som att den inte fanns där. Det är det hela argumentet bygger på.
Citat:
En kemisk reaktion som sker vertikalt har inte förutsättningar att skära horisontellt tyvärr. Så hur skulle man kunna få denna reaktion att göra det? Du hävdar hichtech thermite som ingen hört talas om, det är ju ett sätt att ignorera de fakta vi har idag bara och inget annat. Att själva reaktionen kan smälta järn tvivlar jag inte på det minst, att den ska trotsa naturlagen känns mer motigt dock..
Jag säger inte att det inte är möjligt men varför måste nanothermiten ha kunnat kapa balkar horisontellt för att få byggnaden kollapsa utan friktion?
Det är taget direkt ur Jones rapport om den nanothermite som hittats i WTC dammet och inget annat.
Citat:
Nej man vet inte storlek på bomberna, men OM det var bomber, så MÅSTE de ha en viss styrka för att klara av att riva ett så stort hus. OM de nu har denna kraft MÅSTE de avge ljud, tryckvåg och avslag på seismiska läsningar vilket även det saknas.
Jo om de formats som bomber. Men då är frågan hur stora var varje bomb i sig. De kan också ha varit "smältbomber" som knappt ger ljud ifrån sig men som ändå 'kapar/allvarligt skadar' balkar så som jag förstått det. Detta tyder även denna filmen på
http://www.youtube.com/watch?v=_tBNpDOpq3A
och all rök i ground zero (i flera veckor efter raset) med extrema temperaturer uppmätta från rymden (thermal optics).
Citat:
Sqibsen är väl redan förklade för dig antar jag, om nu dessa plan rasar ner likt ringar på en centralstomme kommer de garanterat pressa ihop luften tills den måste lätta på trycket.
Som jag sagt tidigare borde trycket ha blivit störst våningen under den våning som kollapsar. Inte 20? våningar ner. Detta argument håller inte över huvud taget. Luft kan inte pressas ner 20 våningar för att spränga ett specifikt fönster där. Den ihoppressade luften skulle mer logiskt, om möjligt, krossa fönster under den fallande våningen över då lufttrycket skulle ha varit störst där. Därför tyder dessa många squibs man ser många många våningar under den fallande våningen på att CD utlöstes på dessa platser. Ingen lufttrycksteori håller här.
Citat:
Detta är inte heller något som stämmer med en CD, då detta sker innan huset rasar inte under tiden.
Du tror att det var ett "standard" controlled demolitions jobb eller vad??
Det var naturligtvis på en helt annan skala. Helt nya nanothermite CD som kan ha legat och smält under timmarna efter planen träffat, som utlöstes presis efter fallet på strategiskt och matematiskt uträknade platser för att byggnaden skall falla rakt ner och på uträknat sätt etc etc.
Citat:
(Eftersom detta skulle medföra stora risker för fel i rivningen om bomben inte hinner smälla). Varför skulle man riskera detta genom att trycka av dessa bomber 1sekund innan raset når dem?
Som sagt uppenbarligen så skulle de inte kunnat komma undan med lögnen om de gått tillväga enligt en traditionell C D. Det kräver klart större timing och exakta uträkningar men var allt planerat ser jag ingen anledning att tvivla på att detta var så det gick till. Vi vet heller inte exakt vilken effekt nanothermiten skulle haft.
Citat:
Ge mig dessa specifika frågor ska jag gärna försöka svara på dem.
Sen dessa siffror, 67.2, är dessa påhittade eller har någon av oss påstådd detta?
Jag var lite ironisk angående Kimyiongs patenterade megabombsteori.