2009-06-10, 19:15
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lienno
ICTS - hade hand om säkerheten på samtliga flygplatser där dessa plan lyfte

Ja, och vad värre är så gjordes det tydligen en sista minuten ändring i The Patriot Act som gav de bolag som hade hand om säkerheten den 11 september immunitet, detta förhindrar domstolen från att begära ut övervakningsbilder från flygplatsen och från att begära vittnesmål från ICTS.
Citat:
Metals management - skeppade iväg och sålde stålet till Asien. Hade en judisk ledare; Alan D Ratner, som alltså tjänade pengar på att sälja bevismaterialet.

Inte så lite pengar heller, de köpte bevismaterialet för 70 dollar/ton och sålde till kineserna för 120 dollar/ton.
Citera
2009-06-10, 19:41
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Ah, nu är man nazist och vurmar för Hitler-Tyskland också, bra där. Knivskarp argumentation. Guilt by association, någon? Det är fan konstigt att detta inte ska gå att diskutera utan att man blir kallad lögnare nazist, foliehatt med mera.
Finns det någon som är villig att diskutera utan dessa jävla påhopp hela tiden?

Jag har tröttnat på att diskutera med dessa vakthundar.
En del är wannabees, dom som tror på husbonden och tror att dom är på rätt sida, en del är helt enkelt hjärntvättade.

http://theinfounderground.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=5367

Richard Gage höll ett föredrag för arkitekter som blev förvånade att dom aldrig sett klippet om hur WTC7 demolerades.

Det har aldrig visats på SVT. Varför?

Det beror på att alla som ser det och är sinnesnärvarande ser klart och tydligt att det är frågan om en klockren demolering [period].
Citera
2009-06-10, 19:50
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag har tröttnat på att diskutera med dessa vakthundar.
En del är wannabees, dom som tror på husbonden och tror att dom är på rätt sida, en del är helt enkelt hjärntvättade.

http://theinfounderground.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=5367

Richard Gage höll ett föredrag för arkitekter som blev förvånade att dom aldrig sett klippet om hur WTC7 demolerades.

Det har aldrig visats på SVT. Varför?

Det beror på att alla som ser det och är sinnesnärvarande ser klart och tydligt att det är frågan om en klockren demolering [period].

Och ÄNDÅ lyckas inte Gage leverera något som faktiskt skulle palla en riktigt peer review eller som inte skulle bli utskrattat i en domstol. Karln är ju en pajas.

För övrigt tror jag att SVT eftersträvar en viss verkshöjd på det de sänder, där har du nog förklaringen. Eller menar du att SVT helt plötsligt glatt skall svälja alla foliehattsteorier lika okritiskt som du gjort? jag menar, hur många gånger har du visat dig ha fel i dina påståenden så här långt sten?

Och jag förstår att du tröttnar... mycket jobbigare för foliehattar att lägga fram sina teorier här där folg faktiskt också frågar efter fakta. Vaken måste vara mycket bekvämare, där alla dunkar rygg.
Senast redigerad av Pad 2009-06-10 kl. 19:53.
Citera
2009-06-10, 20:06
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Och jag förstår att du tröttnar... mycket jobbigare för foliehattar att lägga fram sina teorier här där folg faktiskt också frågar efter fakta. Vaken måste vara mycket bekvämare, där alla dunkar rygg.

Att folk frågar efter fakta är jättebra och sunt. Att lägga fram sina teorier borde vara bra, men det är det inte, för man blir kallad nazist, lögnare och foliehatt när man gör det, varför är det så? Går du tillbaka och läser min frågeställning och efterföljande svar ser du att ingen kunde leverera, då övergår det i påhopp och personangrepp istället. Även fast Lienno kunde visa hur det jag skrev faktiskt stämde så fortsätter påhoppen, något är väldigt fel i denna del av Flashback.
Citera
2009-06-10, 20:23
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ah, nu är man nazist och vurmar för Hitler-Tyskland också, bra där. Knivskarp argumentation. Guilt by association, någon? Det är fan konstigt att detta inte ska gå att diskutera utan att man blir kallad lögnare nazist, foliehatt med mera.
Finns det någon som är villig att diskutera utan dessa jävla påhopp hela tiden?

Tja, nu var det inte dig jag vände mig mot, men motmedlet är väl kanske att inte börja upprätta insinuanta obestyrkta listor på påstådda judar med offentliga ämbeten. Det borde ju till och med en truther klara av, men icke.

Citat:
Guilt by association, någon?

Ouch. The.Irony.Hurts.
Citera
2009-06-10, 21:02
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Tja, nu var det inte dig jag vände mig mot,

Så jag faller inte under epitetet foliehatt då, vad har du för trevlig benämning på mig om man får fråga?

Citat:
men motmedlet är väl kanske att inte börja upprätta insinuanta

Nej för att insiunera något om någon annan är ju inte bra, särskilt inte mot andra forum-medlemmar kan tyckas.

Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Fick dessa foliehattar bestämma skulle judar inte få inneha statliga och kommunala befattningar. Vänta, visst var det något land i Europa som hade det så för inte så länge sen?

Ouch. The. Irony. It. Hurts

Citat:
obestyrkta listor på påstådda judar med offentliga ämbeten. Det borde ju till och med en truther klara av, men icke.

Om man nu har en teori om att judar var inblandade i terroristattentatet, och vill visa på hur detta skulle kunna vara möjligt genom att sammanställa en lista på judar med för genomförandets skull fördelaktiga poster och tjänster, så får man, enligt dig, inte göra det? Här på Flashback. I konspirationsavdelningen. I tråden om 9/11.
Citera
2009-06-10, 21:13
Medlem
Pads avatar
Citat:
Om man nu har en teori om att judar var inblandade i terroristattentatet, och vill visa på hur detta skulle kunna vara möjligt genom att sammanställa en lista på judar med för genomförandets skull fördelaktiga poster och tjänster, så får man, enligt dig, inte göra det? Här på Flashback. I konspirationsavdelningen. I tråden om 9/11.

Tja, det får man väl, men om man inte har lite konkreta belägg för att dessa individer agerade som medlemmar i "judeklubben" och inte som de individer de är så är resultatet fortfarande inget mer än en stor guilt-by-association, håller du inte med om det?

Särskilt nyfiken är jag på sista personen i Liennos lista, han skall alltså ha gått och dött första dagen på jobbet och detta tyder på att han är med i den hemliga klubben på exakt vilket sätt?
Citera
2009-06-10, 21:14
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag är ledsen men jag har inte läst Al manar.

Och ändå skriver du EXAKT samma sak som dom gör!!!! Är hela du en konspiration. Eller är det så att du gått på myten UTAN att tagit reda på fakta?
Det har ju aldrig en foliehatt gjort förr!

Citat:
Men de skriver väl ändå att det är i och kring tornen samt Pentagon? Eller du hävdar att det inte befann sig en enda israelisk jude i tornen trots att en dog. Varför ljuger du?

DU skriver att det skulle ha befunnit ca 4000 Israeliska judar kring tornen, exakt samma lögnaktiga påstående som Al manar skriver att Jerusalem post skriver.
Felet och det hela grund felet med detta är att Jerusalem post INTE skrivit detta.

5 st Israeler dog i 9/11 attackerna. Namn finns i tidigare inlägg.

Citat:
Du måste missat mitt tidigare svar angående detta så jag postar det igen, bara för din skull. Fast nu tror jag ju inte riktigt att du missade det utan försöker febrilt att döda diskussionen genom att tjaffsa om hur jag missade att skriva att några av de 4000 israeliska judarna också kan ha befunnit sig vid Pentagon. Eller ljög och felciterade som du väljer att kalla det.

Nej, varken du, jag, Jerusalem post eller Al manar VET hur måna Albaner, svenskar, turkar eller israeler som befann sig vart den 9/11, detta hävdar ingen här heller INTE ens Al manar, det DU och Al manar gjort är att ljuga om vad Jerusalem post skriver.
Rätta till detta och du skall se saken klarare.
Men din ryggrad ligger nog inte direkt i sträck här utan du försöker ducka och flytta målet hela tiden. jag går inte på detta.
Du skrev....

Citat:
Men om vi ska lämna skrönornas värld och se hur det verkligen gick till. Den 12 sept. skrev Jerusalem Post om hur Israels utrikesminister mottagit en lista på 4000 israeliska judar som tros ha befunnit sig i eller kring tornen, tusentals befaras vara döda.

Du kräks upp samma lögn som Al manar skrev.
Du CITERAR att Jerusalem post skrivit detta. Detta är en LÖGN. Du till och med målar upp det ytterligare med att du minsann skall visa oss sanningen, och så ljuger du rakt ut.

Rätta nu till din fadäs så kan du gå vidare.....
Citera
2009-06-10, 21:20
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Att folk frågar efter fakta är jättebra och sunt. Att lägga fram sina teorier borde vara bra, men det är det inte, för man blir kallad nazist, lögnare och foliehatt när man gör det, varför är det så?

Visa mig ETT inlägg där någon foliehatt / lögnare lagt in "SIN" teori.

Present utlovas om du lyckas.......
Citera
2009-06-10, 21:29
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Så jag faller inte under epitetet foliehatt då, vad har du för trevlig benämning på mig om man får fråga?

Är det mycket viktigt för dig att få en benämning?

Citat:
Nej för att insiunera något om någon annan är ju inte bra, särskilt inte mot andra forum-medlemmar kan tyckas.

Om man postar en lista på personer där man påstår att de har judisk bakgrund och insinuerar att bara det faktum att de är judiska innebär att de förmodligen konspirerat - då får man finna sig i att det uppfattas som att man bara generellt har fördomar mot judiska personer. Om man dessutom väljer ut personer som innehar offentliga ämbeten och antyder att de har en hemlig agenda - då får man finna sig i att det dras adekvata historiska jämförelser.

Lienno har inte styrkt att någon av dem skulle samarbeta med Israel. Därmed är det ren jävla antisemitism - av den mer korkade typen. Svårare än så är det inte.

Om du vill associera dig själv med den typen av argumentation är det såklart ditt eget val. Själv skulle jag, om jag inte ville helt förlora trovärdigheten, springa åt motsatt håll. Men du väljer ju självklart det själv. Därför:

Vad får DU ut av Liennos lista? Vilka FAKTA kan du styrka med vilka källor?

Citat:
Ouch. The. Irony. It. Hurts

Ahhh.... spegelleken. Slagkraftig.

Citat:

Var har jag skrivit att man inte får det? Du misstar "tillstånd att posta" med "rätt att slippa bli avfärdad som i bästa fall tokstolle, i värsta fall antisemit".
Senast redigerad av SLOB 2009-06-10 kl. 21:40.
Citera
2009-06-10, 21:32
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Särskilt nyfiken är jag på sista personen i Liennos lista, han skall alltså ha gått och dött första dagen på jobbet och detta tyder på att han är med i den hemliga klubben på exakt vilket sätt?

Typisk judisk förslagenhet. Allvarligt talat, jag brukar försöka hålla en lugn ton - men sådana här jävla listor är låga till och med för truthers. Jag blir så jävla trött på FUD, insinuationer och "kasta tillräckligt med skit så fastnar alltid nått". Särskilt korkad sådan.
Citera
2009-06-10, 21:35
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
5 st Israeler dog i 9/11 attackerna. Namn finns i tidigare inlägg.

Jag vet, saxat från mitt första inlägg.

Citat:
Hur många judar som dog vet jag inte, men det kan du säkert upplysa mig om CNN, vad jag däremot kommit fram till är att av 4000 israeliska judar på plats dog en vid tornen. Räknar jag ihop samtliga israeliska offer från tornen, Pentagon och de fyra planen kommer jag fram till fem israeliska judar. Fem för många naturligtvis men ändå en förbluffande låg siffra.

Citat:
Rätta nu till din fadäs så kan du gå vidare.....

Här rättar jag till min fadäs.

Citat:
Om du med fakta menar att några av dessa beräknat 4000 personerna också kan ha befunnit sig vid Pentagon så visst. Hur många israeliska judar tror du det jobbar på Pentagon? Hur många kan ha befunnit sig där? Vi kan räkna högt och säga att det var 1000 israeler vid Pentagon och det ändrar ändå inte mycket i sak för mitt inlägg. Pentagon blev också attackerat och dödstalen bland israelerna kvarstår.

Men den tog tydligen inte, så här gör jag det en gång till.

Citat:
Men de skriver väl ändå att det är i och kring tornen samt Pentagon? Eller du hävdar att det inte befann sig en enda israelisk jude i tornen trots att en dog. Varför ljuger du?

Tydligen är vissa alldeles extraordinärt klena till förståndet och förstår inte vad man skriver, så här kom det en tredje gång.

Citat:

Vilka påståenden visade sig vara falska, förutom de vi rett ut, nämligen att Odigos kontor inte låg i WTC utan fyra kvarter där ifrån och att några av de 4000 israeliska judarna kan ha befunnit sig vid Pentagon.

Men Elgiganten vill fortfarande inte förstå utan ber om en fjärde korrigering. Det är ungefär här jag ger upp. Hej svejs Elgigant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in