2007-05-04, 18:16
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Bulawayo. det var ett tag sen. Har du fåt filmen av mig från posten än när jag smyg filmar när dom sätter bomber i wtc?. Kim skulle oxå ha den men han hade inte råd

Jag har inte tillåtelse att tala om dylika saker. Skicka flaskpost i fortsättningen, så svarar jag på samma sätt
Citera
2007-05-04, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Ja, en tänkbar möjlighet är det. Men jag har fortfarande inte blivit klok på ifall du tycker att min förklaring av det är orimlig eller inte?

En sak har jag lärt mig, man bör aldrig utesluta nåt, alltså inte din förklaring heller.
Citera
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Det har spekulerats i det också faktiskt.

Sen som Malmoesoldier säger, man HAR hittat delar av människor och delar av byggnaden en bra bit bort, det måste funnits någon kraft som kunde flytta dem så pass långt, troligen någon explosion.

Hur ska du ha det nu; var det en implosion som fick byggnaden att falla platt fall där den stod eller en explosion som fick delar att spridas ut över ett stort område. Jag är inte ett dugg insatt i hur delar spred sig men jag tycker det känns ganska logiskt att saker och ting trycks ut på sidorna när en stor tyngd längs ovanpå det. Det är väldigt stora krafter vi har att göra med här...
Citera
Medlem
SLOBs avatar
Jag har letat, men inte hittat något tillfälle när therm*te använts i rivning av hus. Har någon annan lyckats bättre?

/S
Citera
2007-05-04, 18:19
Medlem
Majavas avatar
Citat:
En sak har jag lärt mig, man bör aldrig utesluta nåt, alltså inte din förklaring heller.

Tack, det var det jag ville veta. Då är den låsta våningen alltså inget bevis för att det fanns sprängladdningar i huset, utan en tänkbar förklaring till när de apterades. Jag tolkade det som att du ansåg att det var ett bevis för bomber. My bad.

Passar på att upprepa min fråga från tidigare: i nedanstående länk sägs att FEMA-rapporten har angivit en felaktig konstruktion av kärnan. Använder NIST samma konstruktion som FEMA eller den som beskrivs i länken? Om NIST använder samma som FEMA, har personen som skrivit länkad rapport fel?

http://algoxy.com/psych/9-11scenario.html
Citera
2007-05-04, 18:20
Bannlyst
Citat:
Hur ska du ha det nu; var det en implosion som fick byggnaden att falla platt fall där den stod eller en explosion som fick delar att spridas ut över ett stort område. Jag är inte ett dugg insatt i hur delar spred sig men jag tycker det känns ganska logiskt att saker och ting trycks ut på sidorna när en stor tyngd längs ovanpå det. Det är väldigt stora krafter vi har att göra med här...

Det är det, och det är en möjlighet, men samtidigt så kan det flyga splitter om man använder för kraftiga detonationer, och det har hänt ett flertal gånger då man imploderat byggnader som varit svårbedömda.
Citera
2007-05-04, 18:21
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:

Läste du inte mitt svar till dig?
http://www.flashback.org/showpost.php?p=7025219&postcount=335
Citera
2007-05-04, 18:23
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Här är en annan länk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Building_implosion

Vilken version tror du avses?

Vilken version tror du foliehatten menade då han skriver "implosion"?

Menar man termen building-implosion så skriver man building-implosion. Är man inte kunnig i ämnet så får man be om ursäkt och därifrån gå vidare.

Sen säger din länk en hel del om vad som verkligen BORDE ha hänt men som inte hände den 11/9 2001.

Building implosion is a term in use in the controlled demolition industry. It refers to strategically placing explosive material and timing its detonation so that a structure collapses on itself in a matter of seconds minimizing the physical damage to its immediate surroundings.

För det första, den beskrivningen av building-implosions beskriver inte hur husen kollapsade den 11/9 2001, den beskriver inte något luft-tomt hus på manhattan heller.
Snarare så beskriver den hur det INTE såg ut på manhatten den 11/9 2001.

Men som sagt foliehattarna vill gärna använda ordet implosion för att då håller deras idiotiska påstående om att husen faller i "frittfall". Vilket det är bevisat att dom INTE gör.
Och sedan INGEN av foliehattarna kan beskriva hur det skall gå till för att man skall få ett hus att falla i "frittfall" så tycker jag vi lägger ner den debatten. Det finns uträkningar och bevis för att "frittfall"-teorin är felaktig, vill någon motbevisa det så rekommenderar jag tråden "911 - Bevis och vederlagda teorier" som är klistrad här i forumet. Där får man lägga till inlägg om man lyckats bevisa sin tes. men det krävs naturligtvis bevis och helst uträkningar i detta fall som motbevisar det som redan står där. Men ingen skulle bli gladare än jag om någon motbevisar någonting som står där så vi kan lära oss något nytt.

Men att INGEN foliehatt har lyckats skrivit något där ser jag som ett bevis för att det är mycket tomma ord och stora vometeringar som läggs fram här i tråden.
Citera
2007-05-04, 18:24
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Det är det, och det är en möjlighet, men samtidigt så kan det flyga splitter om man använder för kraftiga detonationer, och det har hänt ett flertal gånger då man imploderat byggnader som varit svårbedömda.

Men den sannolikheten borde väl inte vara så stor ifall sprängingen av WTC skulle ske så diskret som möjligt? Då lär man väl gjort ALLT för att inte använda för kraftiga detonationer? Jag skulle gärna vilja veta mer om exakt hur bråte spreds och hur den officiella förklaringen är att det hamnade så långt bort. Jag är dåligt insatt i ämnet.
Citera
2007-05-04, 18:25
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Vad är det du efterfrågar av vakthundarna som du anser aldrig har hänt? Jag har misstagit mig MÅNGA gånger och erkännt det också. Kan även nämna att jag har varit foliehatt förut, tills jag började granska det hela lite närmare.

Det var mest detta jag tänkte på: Till skillnad ifrån Malmoe som redan inställt sig på att det är en konspiration.

vs

Den kompromisslösa aversionen mot allt vad heter konspirationer den 11:e September 2001 hos vakthundarna.
Citera
2007-05-04, 18:26
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Läste du inte mitt svar till dig?
http://www.flashback.org/showpost.php?p=7025219&postcount=335

Jo, och jag har redan haft den där diskussionen med jdon vilket du hade vetat om du hade läst lite längre bak i tråden. Men Xcore säger först att det var en byggnadsimplosion och sen en explosion, det är inkonsekvent. Om WTC föll med en explosion så delar for över ett stort område (om det var meningen alltså) så var det ingen byggnadsimplosion.
Citera
2007-05-04, 18:26
Bannlyst
Citat:
Tack, det var det jag ville veta. Då är den låsta våningen alltså inget bevis för att det fanns sprängladdningar i huset, utan en tänkbar förklaring till när de apterades. Jag tolkade det som att du ansåg att det var ett bevis för bomber. My bad.

Passar på att upprepa min fråga från tidigare: i nedanstående länk sägs att FEMA-rapporten har angivit en felaktig konstruktion av kärnan. Använder NIST samma konstruktion som FEMA eller den som beskrivs i länken? Om NIST använder samma som FEMA, har personen som skrivit länkad rapport fel?

http://algoxy.com/psych/9-11scenario.html

Jag skall ta en närmare titt sen, det var en hel del läsning på den sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in