Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Här är en annan länk:
http://en.wikipedia.org/wiki/Building_implosion
Vilken version tror du avses?
Vilken version tror du foliehatten menade då han skriver
"implosion"?
Menar man termen building-implosion så skriver man building-implosion. Är man inte kunnig i ämnet så får man be om ursäkt och därifrån gå vidare.
Sen säger din länk en hel del om vad som verkligen BORDE ha hänt men som inte hände den 11/9 2001.
Building implosion is a term in use in the controlled demolition industry. It refers to strategically placing explosive material and timing its detonation so that a structure collapses on itself in a matter of seconds minimizing the physical damage to its immediate surroundings.
För det första, den beskrivningen av building-implosions beskriver inte hur husen kollapsade den 11/9 2001, den beskriver inte något luft-tomt hus på manhattan heller.
Snarare så beskriver den hur det INTE såg ut på manhatten den 11/9 2001.
Men som sagt foliehattarna vill gärna använda ordet implosion för att då håller deras idiotiska påstående om att husen faller i "frittfall". Vilket det är bevisat att dom INTE gör.
Och sedan INGEN av foliehattarna kan beskriva hur det skall gå till för att man skall få ett hus att falla i "frittfall" så tycker jag vi lägger ner den debatten. Det finns uträkningar och bevis för att "frittfall"-teorin är felaktig, vill någon motbevisa det så rekommenderar jag tråden "911 - Bevis och vederlagda teorier" som är klistrad här i forumet. Där får man lägga till inlägg om man lyckats bevisa sin tes. men det krävs naturligtvis bevis och helst uträkningar i detta fall som motbevisar det som redan står där. Men ingen skulle bli gladare än jag om någon motbevisar någonting som står där så vi kan lära oss något nytt.
Men att INGEN foliehatt har lyckats skrivit något där ser jag som ett bevis för att det är mycket tomma ord och stora vometeringar som läggs fram här i tråden.