Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Det vet jag att ni inte gör, eller åtminstone är det vad ni brukar påstå, helt säker kan jag dock inte vara

Där kan jag bara svara för mig själv. Mren visst, jag kan inte på bevisa att jag ogillar karln något enormt. Och han, liksom alla människor med makt, har naturligtvis hemligheter. Låt oss säga att jag är något pragmatisk i min inställning. Jag skulle bli besviken om han inte hade ett. Och nästa president kommer också att ha det. Och den därefter osv osv.
Citat:
På samma sätt som jag inte vill försvara eller bli associerad med hologram och mininukes, vill inte heller du försvara eller bli associerad med GWB. Har jag förstått dig korrekt rätt?
Korrekt.
Citat:
Men annars, vad säger du om CIA-agenternas auktoritet inom sina områden?
Intressant läsning. Om jag skall ge några egna funderingar utan att fusk (och titta på debunkingsidor vill säga) RObert MacGovern har på sit CV att han satt med i National Intelligence Estimates på 70-talet. Således ett bra jävla tag sedan och han är knappast "in the know" idag?
“It has long been clear that the Bush-Cheney administration cynically exploited the attacks of 9/11 to promote its imperial designs."
Japp, absolut. Det har jag hävdat många gånger.
Men där finns en sak att notera. Han, liksom många andra på sidan, pekar på administrationen.
...that the 9/11 attacks were themselves orchestrated by this administration.... En amerikansk presidentadministration består av rääääätt mycket folk. Således ett luddigt uttalande. Ingen är direkt utpekad? Och jag avskriver inte att attacken kan ha planerats av personer inom eller med kontakter inom, den amerikanska administrationen. Men jag är övertygad om att rasen och kapningarna skedde precis som den officiella versionen säger.
William Christison, nutcase.
… An airliner almost certainly did not hit The Pentagon. … Sorry. Vad övrigt han har att säga intresserar mig inte. Han kan fika med sina gelikar på nästa conspiracy con. Men han skall ha plus för att han skriver "almost certainly". Han är bara tveksam, eller hur skall vi tolka det?
Melvin Goodman.
Han rör sig också i gråzonen huruvida attacken planerades inom administrationen
...The final report is ultimately a coverup. I don't know how else to describe it....
Robert Baer.
Samma sak här.
Baer has repeatedly questioned whether al-Qaida could have accomplished 9/11 alone Måhända inte. Men han avsäger sig inte den officiella förklaringen till varför tornen rasade.
Robert David Steele.
*mmmbeeeep*
"I'm absolutely certain that WTC 7 was brought down by controlled demolition and that, as far as I'm concerned, means that this case has not been properly investigated. There's no way that building could have come down without controlled demolition."
Jodå Robert. Det finns det.
Överlag en hyfsat sansad samanställning. Tackar. Jag tar inte för otroligt att de här människorna har kunskap att uttala sig om frågan huruvida attacken skedde med någons goda samvete. Om du så vill är de auktoriter

Jag har inte heller förnekat möjligheten att GWB med omnejd visste vad som skulle komma att ske. Och jag kan inte se hur jag skulle kunna förneka möjligheten?
Och skulle jag på något sätt hålla med truthersarna så är det att man mycket väl kan försöka rota djupare i ansvarsfrågan och vad man egentligen visste.
Men jag är övertygad om att isåfall ytterst få människor inom adminstrationenvisste vad som skulle ske. Och då är det inte omöjligt att hålla sanningen bakom stängda dörrar. Så ja, där kan vi ha en konspiration. Det vill jag inte förneka.