2008-01-08, 21:25
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Destroy the NWO
Du gjorde precis cherry picking och ignorera allt jag skrev. läs gärna allt annat jag skrivit med.
Nej, jag plockar inga russin ur kakan. Du har fortfarande inte förstått begreppet.

Citat:
911 var ett jobb från insidan, frågan är vilka som borde få fängelsestraff eller dödsstraff.

Ja, det blir ju genast sant när du skriver det sådär.
Citera
2008-01-08, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Hmm vilka bevis har du för det påståendet?

Jag vill ha rena bevis, inte din åsikt om hur saker borde sett ut eller gått till.

Du kan ju börja med att läsa dom här inläggen jag gjort.

http://www.flashback.org/showpost.php?p=9528390&postcount=7828

http://www.flashback.org/showpost.php?p=9529025&postcount=7830

http://www.flashback.org/showpost.php?p=9530542&postcount=7842

http://www.flashback.org/showpost.php?p=9530555&postcount=7843

http://www.flashback.org/showpost.php?p=9538047&postcount=7864
Citera
2008-01-08, 22:26
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Självklart, men givetvis använde Bush & co en plan som vilken amerikan som helst kunnat begära ut både före och efter 9/11.
Snacka om att dom ville åka fast.
Är det bara jag som är efter eller påstår du verkligen att bush c/o låg bakom det?

Citat:
Varför är det ett rätt starkt påstående i just den situatuionen?
för att han ser relativt lugn ut och kan använda andra uttryck så som" gå härrifrån! området är avspärrat" varför förvärra situationen och göra folket mer shockslagna med påhittad information ?
Citera
2008-01-08, 23:39
Medlem
Citat:
Jag skriver bara fakta. hur kan fakta vara fel?. du har inte pekat ut något som jag skrivit. gillar du att gnälla?.

vad har jag fel i ? precis inget.

När myndigheterna förstör bevis material så är det inget konstigt med det visst. det är du som drömmer. du kommer vakna snart nog, när folket tar över.

Det mesta du lagt fram eller länkat till, är ju påhitt lögner och avsiktligt felaktiga vinklingar, eller i bästa fall i oförstånd felaktiga tolkningar.

Du kan eller vill inte förstå det nu, men när du blivit äldre och mer livserfaren så brukar det klarna. Vi hoppas på det bästa för dig i det avseendet.

Dr Tinnitus
Citera
2008-01-08, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronabuddah
Är det bara jag som är efter eller påstår du verkligen att bush c/o låg bakom det?

Lärde du dig inte ordet "ironi" och vad det betyder i skolan, sov du då också eller...?

Dr Tinnitus
Citera
2008-01-08, 23:57
Medlem
Gronabuddahs avatar
Dr Tinnitus. jo men det där sög.. jag fattar fortfarande inte va han vill ha sagt
Citera
2008-01-08, 23:58
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=40

Som sagt var , klantigt av USA att inte ange araberna på någon lista då dom skyller på dom.

Visa gärna listorna utan araber

Åh... den gamla döda hästen. Jag tycker att det luktar fälla lång väg, men om man nu är så dum att man säger "undrar varför den här buren ligger här, jag går nog in..." så förtjänar man faktiskt att åka dit.

Jag är också VÄLDIGT nyfiken på de där passagerarlistorna utan araber.
Citera
2008-01-09, 07:07
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Du kanske missa länkarna jag skrev som visar att dom visste att attackerna skulle komma och att bevis material har blivit förstört och att folk från myndigheterna har klagat över att dom inte har fåt intervjua en del misstänka terrorister. och att america gör business med terrorister från saudiarabien, saudiarabien kan ha haft inblandning i 9-11.

Du är nog inte intresserad av sanningen för du pallar inte med den.
Du kanske missade vad jag skrev?

Citat:
Ursprungligen postat av plast
Fastnade lite snabbt för en mitt i. Mest pågrund av att den slutade med ...
Detta brukar i dessa kretsar vara ett dåligt omen.
Citera
2008-01-09, 07:42
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Mm, det var ett slag under bältet från min sida. Trots allt föreföll du, som du skriver själv, köra på ett seriöst resonemang just nu. Jag ska vara ärlig och säga att du har varit långt mer seriöst med mig än med de andra foliehattarna. Fan, jag kunde inte hålla mig, det var Majavas svar som triggade mig. Det är bara hans fel
Sorted. Då lägger vi det missförståndet bakom oss.

[/quote]Men ändå, så fort någon ny människa trillar in här och kallar alla k-teoretiker för lögnare, på basis av att de själva ser USA:s regering som barmhärtiga samariter, kommer jag inte vara tyst. Jag kan inte ens vara det om jag så ville.[/quote]
Jag är inte av uppfattningen att speciellt många av oss försvarar GWB för att vi älskar hans land och hans regering. Och jag tror inte du hittar ett enda inlägg där jag ens gör sken av att försvara GWB pga mina egna politiska åsikter?
Däremot får du gärna kalla mig för auktoritetstroende för det är jag i den här frågan. En expert som uttalar sig inom sitt eget expertisområde lyssnar jag mer på än en expert som uttala sig inom andra områden än sitt eget men ändå framställs som en auktoritet. Och truthersrörelsens envishet med att klippa och klistra i uttalanden gör att jag inte för en sekund kan utgå ifrån att de har något vettigt att säga. ...Looked like a missile.... är väl det mest lysande exempel på ett förvrängt uttalande som används som "bevis" av "er". Och ju mer man tittar desto mer sådana exempel finner man.

Edit: Och innan min eviga käpphäst, hur man apterade WTC, är besvarad kommer jag stå kvar på den här sidan planket med kopplet runt halsen och en tung, gjuten hatt på huvudet.
Citera
2008-01-09, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det mesta du lagt fram eller länkat till, är ju påhitt lögner och avsiktligt felaktiga vinklingar, eller i bästa fall i oförstånd felaktiga tolkningar.

Du kan eller vill inte förstå det nu, men när du blivit äldre och mer livserfaren så brukar det klarna. Vi hoppas på det bästa för dig i det avseendet.

Dr Tinnitus

Jag kan bara se att jag har länkat till källor från myndigheterna själva. om du vill ge ett argument på vad du inte håller med dom om så gör det. antar att du inte kommer göra det för då kommer din världsbild falla.

Dom har äntligen hittat vem som ligger bakom 9-11 http://www.politopics.com/uploaded_images/Osama-713209.jpg
Citera
2008-01-09, 17:44
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Jag är inte av uppfattningen att speciellt många av oss försvarar GWB för att vi älskar hans land och hans regering. Och jag tror inte du hittar ett enda inlägg där jag ens gör sken av att försvara GWB pga mina egna politiska åsikter?
Däremot får du gärna kalla mig för auktoritetstroende för det är jag i den här frågan. En expert som uttalar sig inom sitt eget expertisområde lyssnar jag mer på än en expert som uttala sig inom andra områden än sitt eget men ändå framställs som en auktoritet. Och truthersrörelsens envishet med att klippa och klistra i uttalanden gör att jag inte för en sekund kan utgå ifrån att de har något vettigt att säga. ...Looked like a missile.... är väl det mest lysande exempel på ett förvrängt uttalande som används som "bevis" av "er". Och ju mer man tittar desto mer sådana exempel finner man.

Edit: Och innan min eviga käpphäst, hur man apterade WTC, är besvarad kommer jag stå kvar på den här sidan planket med kopplet runt halsen och en tung, gjuten hatt på huvudet.
Det vet jag att ni inte gör, eller åtminstone är det vad ni brukar påstå, helt säker kan jag dock inte vara

På samma sätt som jag inte vill försvara eller bli associerad med hologram och mininukes, vill inte heller du försvara eller bli associerad med GWB. Har jag förstått dig korrekt rätt?

Men annars, vad säger du om CIA-agenternas auktoritet inom sina områden?
Citera
2008-01-09, 19:33
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Det vet jag att ni inte gör, eller åtminstone är det vad ni brukar påstå, helt säker kan jag dock inte vara
Där kan jag bara svara för mig själv. Mren visst, jag kan inte på bevisa att jag ogillar karln något enormt. Och han, liksom alla människor med makt, har naturligtvis hemligheter. Låt oss säga att jag är något pragmatisk i min inställning. Jag skulle bli besviken om han inte hade ett. Och nästa president kommer också att ha det. Och den därefter osv osv.

Citat:
På samma sätt som jag inte vill försvara eller bli associerad med hologram och mininukes, vill inte heller du försvara eller bli associerad med GWB. Har jag förstått dig korrekt rätt?
Korrekt.

Citat:
Men annars, vad säger du om CIA-agenternas auktoritet inom sina områden?
Intressant läsning. Om jag skall ge några egna funderingar utan att fusk (och titta på debunkingsidor vill säga) RObert MacGovern har på sit CV att han satt med i National Intelligence Estimates på 70-talet. Således ett bra jävla tag sedan och han är knappast "in the know" idag?
“It has long been clear that the Bush-Cheney administration cynically exploited the attacks of 9/11 to promote its imperial designs."
Japp, absolut. Det har jag hävdat många gånger.
Men där finns en sak att notera. Han, liksom många andra på sidan, pekar på administrationen. ...that the 9/11 attacks were themselves orchestrated by this administration.... En amerikansk presidentadministration består av rääääätt mycket folk. Således ett luddigt uttalande. Ingen är direkt utpekad? Och jag avskriver inte att attacken kan ha planerats av personer inom eller med kontakter inom, den amerikanska administrationen. Men jag är övertygad om att rasen och kapningarna skedde precis som den officiella versionen säger.

William Christison, nutcase.
… An airliner almost certainly did not hit The Pentagon. … Sorry. Vad övrigt han har att säga intresserar mig inte. Han kan fika med sina gelikar på nästa conspiracy con. Men han skall ha plus för att han skriver "almost certainly". Han är bara tveksam, eller hur skall vi tolka det?

Melvin Goodman.
Han rör sig också i gråzonen huruvida attacken planerades inom administrationen
...The final report is ultimately a coverup. I don't know how else to describe it....

Robert Baer.
Samma sak här.
Baer has repeatedly questioned whether al-Qaida could have accomplished 9/11 alone Måhända inte. Men han avsäger sig inte den officiella förklaringen till varför tornen rasade.

Robert David Steele.
*mmmbeeeep*
"I'm absolutely certain that WTC 7 was brought down by controlled demolition and that, as far as I'm concerned, means that this case has not been properly investigated. There's no way that building could have come down without controlled demolition."
Jodå Robert. Det finns det.

Överlag en hyfsat sansad samanställning. Tackar. Jag tar inte för otroligt att de här människorna har kunskap att uttala sig om frågan huruvida attacken skedde med någons goda samvete. Om du så vill är de auktoriter Jag har inte heller förnekat möjligheten att GWB med omnejd visste vad som skulle komma att ske. Och jag kan inte se hur jag skulle kunna förneka möjligheten?

Och skulle jag på något sätt hålla med truthersarna så är det att man mycket väl kan försöka rota djupare i ansvarsfrågan och vad man egentligen visste.
Men jag är övertygad om att isåfall ytterst få människor inom adminstrationenvisste vad som skulle ske. Och då är det inte omöjligt att hålla sanningen bakom stängda dörrar. Så ja, där kan vi ha en konspiration. Det vill jag inte förneka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in