2007-08-16, 18:58
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Ta socialservice som exempel. Han/hon anger att live-sändingarna manipulerats och att ett pixelplan klistras in ... sannolikt för att dölja nàgot annat som kraschar i WTC2 (förutom att förvilla alla tittare). Vad skall döljas? Ja, en kryssningsrobot, t.ex. som styrs ifràn det mystiska planet som kretsar ovanför Manhattan. En annan kryssningsrobot hade tidigare kraschats i WTC1 av samma plan. Det är ju en intressant hypotes. Mànga vittnen pà Manhattan meddelar ju ocksà just det - tornen träffades av missiler! Konspiratörerna för att förvilla sprider uppgifter om plan, amatörfilmer dyker upp, etc.

Det var ett förbannat tjat om den där socialservice. För ett tag sen postade jag en länk till en tråd på JREF där dom går igenom socialservice film. Då bad jag dig läsa den tråden, jag antar att du inte gjort det.
Citera
2007-08-16, 19:01
Medlem
portnoys avatar
Jag vill även rikta ett varmt och fullt ärligt tack till Heiwa. Utan dig hade denna tråden varit mer eller mindre död för tillfället!
Citera
2007-08-16, 19:19
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Men resten - 19 araber som lurar hela USA:s luftförsvar och som lärt sig flyga i simulatörer, etc. Làngsökt, sà att stinker om det.
Så du menar att en arab inte är kapabel att kapa ett flygplan? Det är knappst första gången i världshistorien!

Citat:
Det menar jag i syfte att hàlla diskussionen igàng och se om det leder till nya idéer. Googla runt litet och se var en jetmotorrotor och en hjul hittades vid WTC. Under byggnadsställningar vid olika hus! Kan tänka mig att de var utlagda villospàr att förstärka illusionen. Samma recept/metod överallt för att media kunde meddela rester funna. Som sedan snabbt borttransporterades och försvann utan identifikation.
Ett hjul landade framför en byggnadsställning, inte jetmotorerna! Vidare finns det viedoupptagningar som visar privatpersoner på plats. Är alla de köpta?

Sedan kunde jag inte heller motstå att skoja till det lite. Kan denna bild i framtiden användas som bevis för truthrörelsen. De verkar ha förkärlek till att manipulera till sin fördel.
http://img405.imageshack.us/img405/2730/gbqx4.jpg
Citera
2007-08-16, 19:27
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
T.ex. http://www.crashdehabsheim.net/images%20autres%20crashs/amsterdam%209.jpg , men det kanske är en av motorerna som trillade av före, och orsakade, kraschen? Men sannolikt hittade man även vingen och infästningen som brast pà själva olycksplatsen.

Jag ser ingen dokumentation där? På vilket sätt skiljer sig den där bilden från de bilder på motorer som finns från WTC1,2 och Pentagon?

Citat:
Mànga vittnen pà Manhattan meddelar ju ocksà just det - tornen träffades av missiler!

Du svarar ju regelbundet inte alls på krav som styrker dina påståenden, så jag vet inte varför jag bryr mig men:

Vilka då?

/S
Citera
2007-08-16, 19:50
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Men resten - 19 araber som lurar hela USA:s luftförsvar och som lärt sig flyga i simulatörer, etc. Làngsökt, sà att stinker om det.

Jag anser mig väl insatt i flygvärlden (då jag i nuet studerar inom området) och det var jag även då. Jag reagerade verkligen inte med att tycka att det var långsökt när det hände.
Citera
2007-08-16, 20:00
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ta socialservice som exempel. Han/hon anger att live-sändingarna manipulerats och att ett pixelplan klistras in ... sannolikt för att dölja nàgot annat som kraschar i WTC2 (förutom att förvilla alla tittare). Vad skall döljas? .
Ja om vi bortser från att Socialservice bevisligen ljuger så har du en poäng med hans film.
Citat:
Ja, en kryssningsrobot, t.ex. som styrs ifràn det mystiska planet som kretsar ovanför Manhattan. En annan kryssningsrobot hade tidigare kraschats i WTC1 av samma plan. Det är ju en intressant hypotes. .
Förutom att Socialworker ljuger så är det en intressant hypotes.
Citat:
Mànga vittnen pà Manhattan meddelar ju ocksà just det - tornen träffades av missiler! Konspiratörerna för att förvilla sprider uppgifter om plan, amatörfilmer dyker upp, etc.
Vilka vittnen? Har du några namn? Är de FLER än de som såg två plan krascha in i byggnaden? Och har du tagit påståendet från Socialworker så vill jag bara påminna dig om att han ljuger.

Ja om vi bortser från att Socialservice bevisligen ljuger så har du en poäng med hans film. Om vi tittar på det faktum att han ljuger så är hans film lika mycket värd som Törnrosa.

Citat:
Jag har föreslagit ett annat, enklare alternativ, för att hàlla igàng konspirationsdiskussionen. Tornen (och pentagon) sprängs inte av missiler (for komplicerat!) (som ser ut som plan) utan med installerade laddningar pà resp. vàningsplan, men resten är samma; manipulerade live-sändningar, pixelplan, amatörfilmer, CD, etc. Skall man senare rasa tornen med CD, är det ju enkelt att placera nàgra extra laddningar för att simulera plankrascher. .
Jag har föreslagit eldsprutande drakar samt att tornen faktiskt står kvar. Jag fick alla de inläggen raderade samt en tillsägelse. Är det för att SLOB är en foliehatt och jag är utsatt för en konspiration? Nej, det är för att det var just trams och inget annat. Lika mycket anser jag att din teori är värd.
Att du tycker det är enklare att muta tusentals människor samt fejka flygplanskrascher är ditt problem. Men sluta påstå att din teori är "enklare".

Citat:
Anledningen till att vi diskuterar alternativ är att vi inte tror pà förslaget om de 19 araberna och deras fickknivar och att hela USA:s flygförsvar sov pà sina arbetsplatser (även om det senare ju vore möjligt ).
Anledningen till att ni vägrar tro på det är för att ni förfasar er över en värld som är okontrollerbar. Som Portnoy skrev i JFK-tråden, fritt citerat. En konspiratör förnekar turens makt.

Citat:
Eftersom det finns flera alternativ hur alternativa terrorister dödade 3000 personer, mm, anser jag kravet pà ny utredning berättigat. Och det tycker tydligen millioner amerikaner ocksà.
Nej det finns inga alternativ. Ni baserar fortfarande era ideér på lögner, missförstånd och ointresse för att fördjupa er i riktiga fakta. Det finns miljoner amerikaner som tror på den officiella versionen också. Din poäng är således?
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Jag vill även rikta ett varmt och fullt ärligt tack till Heiwa. Utan dig hade denna tråden varit mer eller mindre död för tillfället!
Word!
Citera
2007-08-16, 21:17
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:

Jag har föreslagit ett annat, enklare alternativ, för att hàlla igàng konspirationsdiskussionen. Tornen (och pentagon) sprängs inte av missiler (for komplicerat!) (som ser ut som plan) utan med installerade laddningar pà resp. vàningsplan, men resten är samma; manipulerade live-sändningar, pixelplan, amatörfilmer, CD, etc. Skall man senare rasa tornen med CD, är det ju enkelt att placera nàgra extra laddningar för att simulera plankrascher.

Och vad vore ännu enklare?
Citera
2007-08-16, 23:29
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Det kanske finns en uppsjö av bilder men FBI har inte lyckats visa en enda dokumenterad vrakdel pà gräsmattan fràn AA77 eller ens ett plan. Bilderna visar mest delar fràn Pentagon som spriddes pà gräsmattan, pga explosionen (eller explosionerna).
Jamen fö h-e. Titta på bilderna och sluta bete dig som en byfåne med huvudet i sanden. T.o.m. en halvidiot ser väl att detta inte kommer från Pentagon:
http://911research.wtc7.net/essays/pentagon/docs/skin_firetruck.jpg

Du kan väl åtminstone dra till med att bilden är förfalskad? Läser du någonsin något som läggs i motbevis mot dina förutfattade meningar? Jag drar slutsatsen att svaret är nej.
Citera
2007-08-17, 00:25
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jamen fö h-e. Titta på bilderna och sluta bete dig som en byfåne med huvudet i sanden. T.o.m. en halvidiot ser väl att detta inte kommer från Pentagon:
http://911research.wtc7.net/essays/pentagon/docs/skin_firetruck.jpg

Du kan väl åtminstone dra till med att bilden är förfalskad? Läser du någonsin något som läggs i motbevis mot dina förutfattade meningar? Jag drar slutsatsen att svaret är nej.
Det går inte att länka direkt till bilden. Heiwa får helt enkelt själv rulla ner till bilden med namn skin_firetruck här.
http://911research.wtc7.net/essays/pentagon/docs/
Citera
2007-08-17, 00:42
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plast_i_gräset
Det går inte att länka direkt till bilden. Heiwa får helt enkelt själv rulla ner till bilden med namn skin_firetruck här.
http://911research.wtc7.net/essays/pentagon/docs/

Testa att kopiera länken och klistra in i adressfältet...den vägen fungerar
Citera
2007-08-17, 01:09
Medlem
Ja jisses!
Jag är ganska säker på att det är en konspiration men vilka ideer folk kommer med, helt absurda.
Citera
2007-08-17, 03:47
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Testa att kopiera länken och klistra in i adressfältet...den vägen fungerar

Jaja. Jag hjälpte iaf Heiwa om han inte hade tänkt på det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in