2007-10-31, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeytronic
Ja, Heiwas uträkningar är korrekta men samtidigt helt irrelevanta. Snarast är det väl exempel på en typisk halmgubbe. Heiwa visar att de (av honom påstådda) temperaturerna på över 1000 C inte kan bero på att lägesenergi omvandlats till termisk energi under fallet. Men detta är det ju heller INGEN som påstått vad jag kan minnas! Det är dessutom självklart för alla med någorlunda fysikkunskaper och förhoppningsvis även för folk utan fysikkunskaper men med en smula sunt förnuft.

Alla räcker upp en hand som trodde att om man släpper något från ett par hundra meters höjd så stiger temperaturen med över 1000 grader när det slår i marken! Ingen?

Du har rätt och fel! När 1 kg faller fràn 400 meters höjd till marken (i vaccum) omvandlas 4000 Joule potentiell energi till kinetisk energi, dvs 1 kg accelererar till hög hastighet, tills 1 kg slàr i marken och stannar, dà den kinetiska energin omvandlas till värme! Som motsvarar 6° C temperaturökning hos 1 kg stàl. Vad kan det annars bli? Blir det mera, som observerats vid Ground Zero, är det magik i farten. Kalla mig gärna halmgubbe men vilken nobelpristagare i fysik som helst hàller nog med mig. Sorry.

Sà varför uppstod hetta >1000°C i rasmassorna som det tog 100 dagar att släcka? Torvbrand? Det làter som jultomten, igen! Kom igen, foliehattar. Använd hjärnan om ni har nàn!
Citera
2007-10-31, 18:48
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Du har rätt och fel! När 1 kg faller fràn 400 meters höjd till marken (i vaccum) omvandlas 4000 Joule potentiell energi till kinetisk energi, dvs 1 kg accelererar till hög hastighet, tills 1 kg slàr i marken och stannar, dà den kinetiska energin omvandlas till värme! Som motsvarar 6° C temperaturökning hos 1 kg stàl. Vad kan det annars bli? Blir det mera, som observerats vid Ground Zero, är det magik i farten. Kalla mig gärna halmgubbe men vilken nobelpristagare i fysik som helst hàller nog med mig. Sorry.

Sà varför uppstod hetta >1000°C i rasmassorna som det tog 100 dagar att släcka? Torvbrand? Det làter som jultomten, igen! Kom igen, foliehattar. Använd hjärnan om ni har nàn!

Men snälla! Visa mig någon som påstår att stålet värmdes upp pga av energi omvandlingen!

Torvbranden var bara ett exempel på hur vanligt det är att det finns höga temperaturer kvar efter en brand.
Citera
2007-10-31, 18:48
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Fràgan var om tyngdlagen upphävdes när tornet föll! Varför flyger bitar uppàt?

Har du någon film på det?
Citera
2007-10-31, 19:00
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:

Tycker bilden av sprängningen är utmärkt. Klart det inte är CD! Det är betydligt kraftigare grejor. Varför inte en mini-nuke?
Då innebär det att du nu äntligen erkänner att du hade fel under alla dina försök att försvara therm*te/CD-hypotesen?

Fråga 2: Varför har Judy Woods fel?
Citera
2007-10-31, 19:28
Medlem
Citat:

En enkel hävstångseffekt behöver ju inte innebära att tyngdlagen upphävs. (tvärtom)
Borde väl du veta som är en så framstående fysiker?

/T
Citera
2007-10-31, 19:53
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Eller vad säger du SLOB?

Jag säger att du återigen bytt "teori", utan att redovisa på vilka grunder. Vilket i min bok visar tydligt att du egentligen inte står på så mycket när du väljer vad du för stunden ska tro på.

/S
Citera
2007-11-01, 08:58
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Nej nu duckar du igen....

Du påstod detta:

Citat:
Och alla 100+ betonggolv puveriserades. All betong i väggar och tak pulveriserades.

Eftersom detta du säger är en LÖGN så är inte dina beräkningar riktiga eller relevanta i detta fall.

Ingen har ju påstått mer än DU att temperaturen som uppmättes EFTER raset skulle har kommit från själva raset.

Mår du bättre själv av att hitta på orsaker till att din redan sänkta teori skall hålla?

Ingen normal person skulle komma på att räkna på hur många sprängladdningar det skulle gå åt för att sänka tornen WTC 1 o 2. För det finns ingen relevans i dessa uträkningar. Och INGEN vettig person med sitt fulla FRISKA sinne skulle yttra något så idiotiskt.
Citera
2007-11-08, 14:34
Medlem
Tycker det är konstigt att Saddam Husseins hot om byte till oljehandel i Euro istället för Dollar inte tagits upp. Att hela den amerikanska ekonomin skulle gått i krasch tycker jag själv är ett av de största "bevisen" till varför USA själva skulle ha anlagt ett terrordåd, som i sin tur ledde till ett krig för att få kontroll över oljan igen.
Citera
2007-11-08, 14:48
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Tycker det är konstigt att Saddam Husseins hot om byte till oljehandel i Euro istället för Dollar inte tagits upp. Att hela den amerikanska ekonomin skulle gått i krasch tycker jag själv är ett av de största "bevisen" till varför USA själva skulle ha anlagt ett terrordåd, som i sin tur ledde till ett krig för att få kontroll över oljan igen.

Verkar de ha kontroll över ekonomi,olja,krig ?!? Ganska kass teori eftersom den inte har fungerat. Fast det kanske är Al-Quida som står bakom alla kassa lån som bla hotar att rasera delar av den amerikanska ekonomin, vem vet?
Citera
2007-11-08, 18:40
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets

Frågan är då om man väljer att fejka terrorister, varför man inte valde att fejka irakiska terrorister i så fall. Då hade man sluppit sitta och ljuga om WMD i FN, till exempel, och "Coalition of the Willing" hade förmodligen haft världsamfundets stöd.

/S
Citera
2007-11-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Frågan är då om man väljer att fejka terrorister, varför man inte valde att fejka irakiska terrorister i så fall. Då hade man sluppit sitta och ljuga om WMD i FN, till exempel, och "Coalition of the Willing" hade förmodligen haft världsamfundets stöd.

/S
http://www.flashback.org/showpost.php?p=8798827&postcount=7088
Citera
2007-11-08, 19:55
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drasut
http://www.flashback.org/showpost.php?p=8798827&postcount=7088

I så fall borde ju kaparna rimligtvis ha kommit från Irak, Iran, Saudi-Arabien och Afghanistan. Framförallt då kanske Iran och Irak. Inte Egypten, Förenade Arabemiraten, Libanon och Saudi-Arabien - fyra länder, varav åtminstone tre hitills inte ens kommit på fråga för invasion, sex år efter 911. Libanon producerar heller vad jag vet ingen olja.

/S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in