2007-10-20, 23:26
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Just det du nämner som bevis har ju påvisats. Dessutom så skulle byggnaderna tåla att en boeing 747 flög in i dem. jag kom även att tänka på de kapade järn/stålbalkarna. Jag har fått dessa fakta mer och mindre objektiva filmer men kommer inte ihåg namnen på dessa. Tyvärr så är jag inte heller tillräckligt intresserad för att hitta källor eller ens skriva mer i denna tråden, så akta dig för frustrationen.

Hur vore det om vi visade dig ett klipp på en brandman som säger att dom kapade stålbalkarna under uppröjningsarbetet? eller kanske bilder på när man kapar dom?
Citera
2007-10-21, 02:08
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Hur kommer det sig att personer i lobbyn brann när brandkåren kom till platsen? (kolla bröderna Naudets film 9/11)

Det fanns fler än en. Jag har själv varit i tornen ett par gånger. Det fanns flera stycken som gick från lobbyn hela vägen upp. Utöver det fanns det (minns inte exakt antal, SLOB har tidigare postat hisschema) expresshissar som gick från källaren hela vägen upp.

Ingen syre ingen eld. Har du en full bensindunk med litet hål så kan du slänga i en tändsticka och dunken kommer INTE exploder (nu rekommenderar jag inte att ni grå ut och provar det kids). Det är inte vätskan som brinner!

När ska du ha ett enda rätt i denna debatt egentligen? Du argumenterar som 10 åring ärligt talat!

Det fanns inte fler hissar som gick från lobbyn och upp. men ok, det var två hissar som gick upp, 2 från plaza och en från källaren:
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/plans/table.html
Jag ska hjälpa dig så att du hittar ritningarna eftersom du bevisligen behöver vägledning... Kolla spalten
Shuttle_FreightElevatorsRiser_PlotPlan
Och:
Zone1And2ShuttleElevatorsElevations

Så du menar verkligen att flygbränslet hamnade i lobbyn? Det är iofs en komplett spekulation från din sida, men ok - Ge mig en rimlig förklaring på hur det skulle gå till? Det handlar om 3 hissar som är på ca 2,5 x 3 m/st... det blir ca 20m2 av en total yta av ca 3969m2 per våning.... Menar du verkligen att stora delar av flygbränslet konsentrerade sig till denna ereal och sedan rann ner till lobbyn och antändes? Jag hoppas du inser hur idiotiskt det låter! Nå ja, jag märker att dina fantasier inte tar slut där. Vi fortsätter:

Citat:
Ingen syre ingen eld. Har du en full bensindunk med litet hål så kan du slänga i en tändsticka och dunken kommer INTE exploder (nu rekommenderar jag inte att ni grå ut och provar det kids). Det är inte vätskan som brinner!

En tio åring hade kunnat resonera så. ja... Men nu va det inte tornet som försvann in i planet utan tvärt om, ok ok ok, det förstår du, eller hur? Men vad har ditt exempel ned tändstickan in i dunken att göra med ett flygplan som kolliderar med en byggnad? Ett flygplan som kommer farande i xxx antal kilometer i timmen? Ta en dunk med bränsle och kasta in den i en fasad som liknar wtc i xxx anta km/tim. allvarligt! jag ska inte behöva förklara vad som händer och framförallt inte att syretillförseln blir obetydlig i en byggnad full av syre vid en sådan kollision! hade du varit tio år så hade jag förstått att du behöver en förklaring, men allvarlig, skärp dig... Det är knappast jag som gör bort mig här på forumet.

Jag förstår nu att du inte ser skillnad mellan rätt och fel, ditt senaste inlägg är ett överväldigande bevis av det... Ska man inte vara minst 18 för att skriva på FB? Jag rekommenderar slob eller annan moderator att kolla upp den här lilla fjanten som drar FB i smutsen.
Citera
2007-10-21, 02:14
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Hur vore det om vi visade dig ett klipp på en brandman som säger att dom kapade stålbalkarna under uppröjningsarbetet? eller kanske bilder på när man kapar dom?

Japp ge mig länkarna till denna brandman som kapade exakt dom balkarna som vi dikuterar? Att man kapar balkar vid uppröjningsarbete fattar vilken idiot som helst. Så ge mig ett klipp där denna brandman påstår sig ha kapat exakt dom balkarna som vi diskuterar...
Citera
2007-10-21, 09:31
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
För att påminna dig så fanns det bara en hiss som gick från topp till tå och tillbaka... upp och ner, upp och ner

Det fanns två passagerarhissar (#6 och #7 som gick som gick från våning B4 upp till Windows of the World i WTC1 och utkiksplattformen i WTC2) genom hela tornen och en transporthiss (#50, som gick hela vägen ner till våning B6) (Sedan fanns det också en hiss som gick hela vägen upp till våning 78). Innalles tre hissar som i två olika schakt gick genom hela byggnaderna.

Du har tagit upp det tidigare, då du hävdade först att inga hissar alls gick genom hela tornen, sedan att inget nådde källaren.Såhär svarade jag då.

Finns en rätt lång artikel om hisschakten här.

/S
Citera
2007-10-21, 09:43
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Det fanns inte fler hissar som gick från lobbyn och upp. men ok, det var två hissar som gick upp, 2 från plaza och en från källaren:
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/plans/table.html
Jag ska hjälpa dig så att du hittar ritningarna eftersom du bevisligen behöver vägledning... Kolla spalten
Shuttle_FreightElevatorsRiser_PlotPlan
Och:
Zone1And2ShuttleElevatorsElevations
Jag låter SLOB reda ut detta. Han har tidigare redovisat tydligt exakt. Jag ville bara peka på att du hade fel, vilket.........du såklart hade.

Citat:
Så du menar verkligen att flygbränslet hamnade i lobbyn? Det är iofs en komplett spekulation från din sida, men ok - Ge mig en rimlig förklaring på hur det skulle gå till? Det handlar om 3 hissar som är på ca 2,5 x 3 m/st... det blir ca 20m2 av en total yta av ca 3969m2 per våning.... Menar du verkligen att stora delar av flygbränslet konsentrerade sig till denna ereal och sedan rann ner till lobbyn och antändes? Jag hoppas du inser hur idiotiskt det låter! Nå ja, jag märker att dina fantasier inte tar slut där. Vi fortsätter:
Jag bara konstaterar fakta. Människor brann i lobbyn!

Citat:
En tio åring hade kunnat resonera så. ja... Men nu va det inte tornet som försvann in i planet utan tvärt om, ok ok ok, det förstår du, eller hur? Men vad har ditt exempel ned tändstickan in i dunken att göra med ett flygplan som kolliderar med en byggnad? Ett flygplan som kommer farande i xxx antal kilometer i timmen? Ta en dunk med bränsle och kasta in den i en fasad som liknar wtc i xxx anta km/tim. allvarligt! jag ska inte behöva förklara vad som händer och framförallt inte att syretillförseln blir obetydlig i en byggnad full av syre vid en sådan kollision! hade du varit tio år så hade jag förstått att du behöver en förklaring, men allvarlig, skärp dig... Det är knappast jag som gör bort mig här på forumet.
Jo, det är du som ständigt gör bort dig här! Jag har fortfarande inte glömt att du hånade mig när jag berättade för dig att fasaden var bärande. Basic facts, men det är tydligen inte din starka sida!

Resten av ditt inlägg är också fullständigt infantilt! Hur kan du ens jämföra med att kasta en dunk in i väggen?

Citat:
Jag förstår nu att du inte ser skillnad mellan rätt och fel, ditt senaste inlägg är ett överväldigande bevis av det... Ska man inte vara minst 18 för att skriva på FB? Jag rekommenderar slob eller annan moderator att kolla upp den här lilla fjanten som drar FB i smutsen.
Jag hittar felaktigheter i din argumentation på daglig basis, något du inte har lyckats med. Om jag skulle råka vara under 18 så säger det mer om dig än mig. Ok lillebror?
Citera
2007-10-21, 10:14
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Japp ge mig länkarna till denna brandman som kapade exakt dom balkarna som vi dikuterar? Att man kapar balkar vid uppröjningsarbete fattar vilken idiot som helst. Så ge mig ett klipp där denna brandman påstår sig ha kapat exakt dom balkarna som vi diskuterar...

Tyvärr det finns det inte. Men då är vi överrens då? Stålbalkarna kapas under uppröjningsarbetet.
Citera
2007-10-21, 11:44
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag låter SLOB reda ut detta. Han har tidigare redovisat tydligt exakt. Jag ville bara peka på att du hade fel, vilket.........du såklart hade.

Jag bara konstaterar fakta. Människor brann i lobbyn!

Jo, det är du som ständigt gör bort dig här! Jag har fortfarande inte glömt att du hånade mig när jag berättade för dig att fasaden var bärande. Basic facts, men det är tydligen inte din starka sida!

Resten av ditt inlägg är också fullständigt infantilt! Hur kan du ens jämföra med att kasta en dunk in i väggen?

Jag hittar felaktigheter i din argumentation på daglig basis, något du inte har lyckats med. Om jag skulle råka vara under 18 så säger det mer om dig än mig. Ok lillebror?

Du är lustig du... Du ville peka på att jag hade fel FAST du själv INTE förstod vad vi talade om... Hur får du ihop det?

Bara för att folk brann i lobbyn så måste det då betyda att det var bränsle som hade runnit ner då eller?
Jag TROR - Altså jag SPEKULERAR nu... Att det isf va explosioner som antände denna människa/or... Fönster, inredning och undertak hade fåt sig rejäla stötar från något, Det har vi både klipp och vittnen på. Att trooooo att detta något skulle vara flygbränse som har runnit ner genom hisschakt och ner i lobbyn och sedan exploderat! - Är det mest långsökta bortförklaring som jag i min vildaste fantasi inte kunde föreställa mig skulle dyka upp i en diskusion! Varför just lobbun? varför inte 43:e våningen eller 3:våningen? Hisschakten tog ju inte slut i lobbyn? Tog bränslet en magisk vänding i lobbyn och sprutade ut där? Hur ska du bevisa att det var flygbränsle? Du kan omöjligt bevisa det, eller hur? Hur vore det om du svarade på frågorna så som jag gör med dina? Låt mig gissa, du har inget att komma med...? är det svårt att erkänna att du bara gissar och spekulerar?

Hur kan du jämföra med din tändsticksteori? Min jämförelse kommer från att ett föremål färdas in i en byggnad med bränsle ombord, om du tänker på jämförelsen så borde ett ljus gå upp för dig som är över 18.

Som jag sa tidigare så skiter jag fullständigt i vad folk tycker om mig, mitt utseende eller om jag gör bort mig. Jag lever inte i samma rädsla som du gör av att ständigt vara rädd för min omgivning och vad det ska tycka. Det är hjärntvätt att vara så rädd som du är... Du är så djupt programerad att du inte ser det självklara som utspelar sig mitt framför plytet på dig.

Att tro att man själv och andra inte får ha fel i sina argument för att vara trovärdig eller seriös är ochså ett programerat beteende, sorry att du är ett offer för denna hjärntvätt... Alla gör vi misstag ibland, ingen är perfekt...

OK, jag ber om ursäkt för den ömmande tån långt bak i tiden (lång synt, trång synt eller bara när synt?) Du får gärna TRO att det var flygbränsle som rann ner till lobbyn genom hisschakten och antände människor mm... OMG
Citera
2007-10-21, 11:48
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Bevisa att golven var sammanfogade med armering. Betongen var inte fäst i i fasaden och kärnan, fackverken och bjälkarna var det däremot. Fackverken och bjälkarna var inte ett golv, de bestod av flera element. Det har vi bevis på av bland annat dem bilderna som du länkade till.

Som jag sagt tidigare det spelar ingen roll om betong /armering en ligger i 1-10 lager, betongen gjöts i 12 delar eller 5109 delar, ligger dom på ett stycke golv så kommer HELA stycket att kollapsa.

Citat:
Om det skulle ha varit så att golvet rasade i ett helt stycke motsvarande 4000 ton så skulle nästa våning bromsa upp den kraftigt. och skulle 2 våningar träffa nästa och sen 3 träffa nästa osv... så skulle vi se en hel hög med våningsplan på marken efter kollapsen. Nu ser vi inte det och då kan man göra som NIST. INTE STÖDJA PANNKAKSTEORIN. Ditt dumma helvete. Hade du fattat det så hade du inte kommit med dessa idiotiska påståenden.

Där kom det fula ansiktet IGEN, behövs tydligen bara lite FAKTA så lockar man fram det... Fan va kul detta är... Och enkelt framför allt.

Jag har inte skrivit om pankasteorin det har DU gjort.

Om ett våningsplan ger vika och störtar mot nästa vånigsplan så kommer kraften att vara 30-60ggr större än sin egen vikt.

Visa mig EN enda skyskrapa som har dessa marginaler då man bygger den!
Borde vara en lätt uppgift för dig som är i branschen.

Citat:
Sen ska du BEVISA att golven rasade i ett helt stycke oavsett om de var konstruerade i ett helt stycke eller inte. MED ANDRA ORD SÅ SPEKULERAR OCH GISSAR DU BAR OM VAD SOM HÄNDE NÄR RASET STARTADE OCH OM SJÄLVA PROCESSEN. ditt dumma får!

Bhäää på dig med...

Läs NIST rapport så blir du upplyst.

Citat:
Uträkningarna bevisar inte ett piss om vad som verkligen hände eftersom byggnaderna går upp i mikroskopiskt damm, därför kunde man aldrig göra en undersökning av de skador som uppstod ac carken brand eller krash, uträkningarna är vilda spekulationer eftersom liknande händelser aldrig har hänt.

Du har ju inte läst dom och du kan ju inte förklara innehållet i dom.

Och BEVISLIGEN blir inte husen mikroskopiskt damm.

Tittar du inte på bilderna?
Dom kanske är så otäcka för dom visar saker som inte stämmer med dina fantasier!! Huga, vi kanske skulle sätta en 18 års gräns på bilderna från uppröjningsarbetet på GroundZero, det kanske skulle hjälpa dig en hel del.

Citat:
WTC har brunnit under 3 timmar över 6 våningar i ett tidigare tillfälle. Inga försvagningar i varken stål, fasad eller kärna. nu bran det i knapt en timma och det var inte x antal ton flygbränsle som brann eftersom den gick upp i rök innom 5 sekunder efter krashen.

Och som vanligt i en foliehatts lilla trångsynta värld utelämnar man fakta pga. OKUNSKAP och sitt fula ansikte.

Branden 1975 bekämpades av brandmän det gjorde INTE branden i 2001.
Som sagt att klä av en foliehatt är lika enkelt som at stjäla godis från barn... samma sak kanske.

Citat:
Du kan inte jämföra hammarslaget med WTC. Det är bara ologiskt. Om du menar att kraften av golven som rasar på varandra hade pulveriserat betongen så skulle ju vikten försvinna i samma ögonblick som det pulveriseras och då skulle ju nästa våning inte behöva stoppa mer än dammet från golven som rasat. Men jag förväntar mig inte att du kommer att förstå det motsägelsefulla i ditt påstående, Men ännu en gång så ska jag påminna dig om att NIST inte stödjer pannkaksteorin. Med andra ord så har du inget stöd för den teorin. Det är en myt.

Nu hamnar vi långt ner i basängen i foliehattarnas fysikaliska paradis.

Jag har frågat dig tidigare och du har fortfarande INTE svarat. Men jag tar det igen.

Om det är som DU påstår att ENDAST sprängmedel kan pulverisera betong så skulle vi se det största dammolnet INNAN tornen rasar.
Det gör vi inte nu, bevisligen.

Jag påstår att ett hammarslag på 1 ton kommer orskaka lika mycket skada som en sprängladdning som har kraften 1 ton.
Du säger att det inte är så jag frågade DIG varför.... Inget svar... som vanligt , men vad kan man förvänta sig av en person som måste läsa instruktionen till LEGO Duplo 10 ggr....
Citera
2007-10-21, 11:51
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ok... Så du håller inte med om att minst 80% av byggnaderna gick upp i mikroskopiskt damm? Vart är alla golvplan som pannkaksteorin påstår? om en pannkaksteori skulle vara möjlig så skulle ju vi se våningsplan nere på marken staplade på varandra. Det gör det inte av de foton som du länkade till och därför kan vi utesluta pannkaksteorin. Eller hur?

du får antingen söka i forumet eller helt enkelt gå tillbaka några sidor för att få svar på mina spekulationer utan bevis, om damm före raset... Jag orkar inte upprepa mig bara för att du inte är uppmärksam. Eller hur, det måste även du hålla med att det blir tjatigt. Så.... se tidigare inlägg så slipper vi upprepningar av dumma frågor.

Nu börjar du bli löjlig på allvar...

Du har ju sagt att HELA byggnaden blev till ett mikroskopiskt damm. Hur skall du ha det?

Fotona jag visade BEVISAR att inte en 80& av byggnaden blev till damm...

Hur gör du för att damm skall bli till fasader igen då det landar på GroundZero?????
Citera
2007-10-21, 11:57
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Varg nr?

Exakt, frågan "KAN" lyda hur som helst, vad får dig att utesluta frågan "vad hände" vilket vore den mest normala frågan i en händelse som 911. Men men, man kan helle inte uteslutta dina frågeställningar, men faktum kvarstår att det vittnades om FLERA enorma explosioner (mer än 2). Men som jag har sagt tidigare så spekulerar både du och jag bla eftersom du själv inte kan BEVISA frågorna som ställdes till vittnerna.

Jones försöker få uppmärksamhet för att det finns möjligheter att sprängämnen användes och vill därför ha en ny officiell undersökning. Har du verkligen missat det?

Varför skulle NIST undersöka om det fanns sprängämnen när NI säger att NIST uppgift gick ut på att undersöka hur raset startade och inte själva processen? Någon ljuger, jag vill se länken till citat:
"The fact sheet explains how NIST found no corroborating evidence for alternative hypotheses suggesting that the WTC towers were brought down by [b]controlled demolition using explosives"

Jag har ingen lust, tid eller ork att läsa igenom NIST, det erkänner jag villigt eftersom den mestadels består av spekulationer av temperaturer, skador i kärnan, och försvagat stål mm. den är helt enkelt inte trovärdig för mig. Man kan säga att stål försvagas vid en viss temperatur mm, men kan aldrig bevisa att det var det som hände i tornen och i 7:an. 7:an har de helt utelämnat dessutom, skandal...

Någon som tycker det är kul visar sällan tecken av frustration och ovårdat språk som du gör. Jag tror du ljuger när du säger att det är kul.

Du får mer än gärna tycka att jag gör bort mig på detta forum men faktum är att jag kan inte bry mig mindre om jag gör det eller inte. det spelar ingen roll så länge man har styrkan att stå för sina åsikter och inte behöva skrämas av rädsla för vad andra tycker. Det är bara ett programerat beteende som propagandan genom hela ditt liv har tutat i dig från dagis till vuxen ålder. Du är förmodligen så egoistisk att du enbart tänker på andra när du anmärker hur de ser ut. Patetiskt med hjärntvättade människor som inte kan tänka själv.

DU påstod att INGA undersökningar om sprängmedel var gjorda, DU hade FEL.

Sen till bedrövelsen för dig och dina fantasier.

Citat:
Jag har ingen lust, tid eller ork att läsa igenom NIST, det erkänner jag villigt eftersom den mestadels består av spekulationer av temperaturer, skador i kärnan, och försvagat stål mm. den är helt enkelt inte trovärdig för mig.

Du gör det såååå enkelt för oss...

DU har inte läst NIST men VET att den innehåller spekulationer....

End of story.

Att debunka Band Aid är inte svårt, här har vi en oförmögen person som VET att NIST inte är att lita på men den obildade och oförmögne personen Band Aid har inte läst NIST rapport. Där flög trovärdigheten all världens väg.

Och Du Band Aid, hur var det med detta då??????

Citat:
Jag har inte påstått att de sprängdes

Citat:
Ja ja, nu vet vi att det var en kontrolerad demolering...

My life is sooooo Goood......
Citera
2007-10-21, 11:57
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Det fanns två passagerarhissar (#6 och #7 som gick som gick från våning B4 upp till Windows of the World i WTC1 och utkiksplattformen i WTC2) genom hela tornen och en transporthiss (#50, som gick hela vägen ner till våning B6) (Sedan fanns det också en hiss som gick hela vägen upp till våning 78). Innalles tre hissar som i två olika schakt gick genom hela byggnaderna.

Du har tagit upp det tidigare, då du hävdade först att inga hissar alls gick genom hela tornen, sedan att inget nådde källaren.Såhär svarade jag då.

Finns en rätt lång artikel om hisschakten här.

/S

Så det var alltså 3 hissar som jag sa i mitt tidigare inlägg.. Men ok ok ok... Jag hade fel den gången... för länge sedan... - Men vad jag ser av ritningarna så gick de inte 6 & 7 från B4. de gick från våningen under plaza. (jag ser dåligt av ritningen) det står något med First co....? Men ok, det kanske bara var själva hissarna som gick dit, hisschakten kanske gick till B4... Men men, det är irrelevant eftersom, vad vi egentligen diskuterade den gången var OM eller HUR flygbränsle kunde ta sig ner till lobbyn och källaren? Så bevisa för mig att det var flygbränsle som flöt ner dit... Vetenskapligt, helst med bildbevis och ögonvittnen som bevittnade detta fenomen...
isf så måste jag även fråga dig slobb, om du tror pe flygbränsle+lobbyteorin? - Varför gick bränslet ner i lobbyn och inte till andra våningar, för hisschakten tog ju inte slut där som du själv har bevisat. Gjorde det fallade bränslett en HALT! Och vände ut i lobbyn i en 90 gradig sväng, och sedan antändes? Hur i hela världen ska du BEVISA att det var det som hände? De låter lite som Die Hard, men det är bara en film, det vet du va?
Citera
2007-10-21, 12:12
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
DU påstod att INGA undersökningar om sprängmedel var gjorda, DU hade FEL.

Sen till bedrövelsen för dig och dina fantasier.

Du gör det såååå enkelt för oss...

DU har inte läst NIST men VET att den innehåller spekulationer....

End of story.

Att debunka Band Aid är inte svårt, här har vi en oförmögen person som VET att NIST inte är att lita på men den obildade och oförmögne personen Band Aid har inte läst NIST rapport. Där flög trovärdigheten all världens väg.

Och Du Band Aid, hur var det med detta då??????

My life is sooooo Goood......

Det är klart att det innehåller spekulationer när man har till uppgift att reda ut bla HUR rasen startade. Det finns inga hårda bevis på temperaturer, skador i konstruktionen eller försvagat stål.... ALLT DET ÄR BARA SPEKULATIONER, och som jag sa så har jag ingen lust att studera bull som enbart går ut på spekulationer...

BEVISA exakt temperatur!
BEVISA Exakt vilka balkar va skadade!
BEVISA Exakt hur många golvbjälkar som hade skadats
BEVISA Exakt hur mycket flygbränse som fanns kvar efter att mestadels hade gått upp rök!
BEVISA exakt vilka skador kärnan hade!
BEVISA exakt hur mycket det brann.
BEVISA exakt hur hela golvet rasade i ett stycke!
BEVISA exakt hur golven losnade från kärnan i rasögonblicket!
BEVISA exakt hur full av skit du och NIST är.

Tills du har gjort det så är det ingenting annat än SPEKULATIONER från eran och NIST sida!

Tror du också på bränsle+lobbyn+antändesteorin? Eller är det det du kallar för BEVIS?
I Rest My Case.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in