2007-10-11, 18:29
Medlem
SLOBs avatar
Uteslutande länkpost raderad

Boba Fett får en tillsägelse för att på kort tid ha postat två uteslutande länkposter, med mellanliggande radering och påpekande.

Jag skrev till och med en post om vad som gäller.

/S
Citera
2007-10-12, 00:51
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Jag har inte riktigt följt utvecklingen i truthers-rörelsen de senaste månaderna.
Vad diskuterar man just för tillfället? Det börjar ta längre och längre tid mellan utspelen.

Edit.
Svenska.
Citera
2007-10-12, 09:17
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag är inte säker på vad du syftar på med "såna saker".
Om du menar tyngdkraften så är jag mycket erfaren.

Om du avser "ologisk logik" så verkar "han" mera erfaren.

/T
Billig argumentation du kör med. Jag menar såklart arkitektur, stålkonstruktioner, controled demolition osv.
Citera
2007-10-12, 09:26
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Så om Fernando Alonso (Världsmästare i Formula 1) skulle säga att den nya Volvo C30 är lika snabb som hans Mclaren F1 runt Monza banan skulle du tro han då?
Jag tror du själv inser att den liknelsen inte håller.

Citat:
Richard Gage är en idiot, han påstår ju att det är vanligt förekommande med smält stål vid kontrollerade rivningar av hus.
Thermite skall vara orsaken. Att folk ännu idag inte har fattat det orimliga och det obevisade Thermite användandet. Hur jävla dum får man bli?
Han påstår väl snarare att det förekommer smält stål vid användade av thermite, vilket ju säger sig självt. Att det inte är bevisat är väl uppenbart, men varför skulle det vara orimligt? Förklara tex. de snett avkapade balkarna vid ground zero.. sen har ju Nasa visat att det förekom mycket höga temperaturer vid ground zero i dagar efter 9/11. Kom gärna med lite belägg istället för "hur jävla dum får man bli?".

Citat:
Sen säger han att huset faller i "free fall", vilket är fel.

Jubel idioten Gage säger ju att man "To bring the penthouse down U have to cut the interior a fraction prior the exterior."

Då kanske det är läge att titta på denna video igen.

http://www.youtube.com/watch?v=G86yuunRBIw

Gage (idiot) påstår att han har vittnen som hört explosioner...

Vad säger vittnet i videon då?

Citat från video.

Daryl: " it´s sounds like a clap of thunder"

Thunder betyder åska. Om nu det skulle vara ett insider jobb från Bush varje gång någon hör åskan så ger ni nog Bush mer "cred" än han förtjänar!!!!!
Så husen faller inte i "free fall"? Förklara. Sen tar du bara upp ett av vittnena av nån anledning. Förmodligen för att det är lättare att argumentera så..
Citera
2007-10-12, 10:06
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Så husen faller inte i "free fall"? Förklara. Sen tar du bara upp ett av vittnena av nån anledning. Förmodligen för att det är lättare att argumentera så..
Om du ska fortsätta diskutera med Elgiganten är det lika bra att du lär dig nu att han är rätt kinkig med definitionerna av ord. Om vi kollar wikipedia lite snabbt på fritt fall så kan vi se två olika versioner av fritt fall, den vetenskapliga och den som används i vanligt språkbruk. Elgiganten definierar fritt fall vetenskapligt korrekt och kommer således inte att acceptera att ordet fritt fall används i 911-sammanhanget eftersom husen de facto inte föll i vakuum.
Citera
2007-10-12, 10:30
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Jubel idioten Gage säger ju att man "To bring the penthouse down U have to cut the interior a fraction prior the exterior."

Då kanske det är läge att titta på denna video igen.

http://www.youtube.com/watch?v=G86yuunRBIw
Finns det någon som vet vem den anonyme youtube-användaren boloboffin egentligen är och varför vi skall ta hans slutsats så pass seriöst?

Citat:
Gage (idiot) påstår att han har vittnen som hört explosioner...

Vad säger vittnet i videon då?

Citat från video.

Daryl: " it´s sounds like a clap of thunder"

Thunder betyder åska. Om nu det skulle vara ett insider jobb från Bush varje gång någon hör åskan så ger ni nog Bush mer "cred" än han förtjänar!!!!!
Om vi antar att det var snabbt smällande sprängladdningar som hördes är väl associationen till åska inte särskilt långsökt. Nu har jag å andra sidan hört ljudet från de fallande tornen och även det går att associera till åska. Jag vet inte exakt vad vittnet hörde, men jag anser inte att vi bör tolka utsagan om åskliknande ljud bokstavligt som just åska. Om du tycker annorlunda kan du väl motivera varför?
Citera
2007-10-12, 11:52
Medlem
Citat:
Billig argumentation du kör med. Jag menar såklart arkitektur, stålkonstruktioner, controled demolition osv.

Ok, vi talar alltså om mannen Richard Gage som säger sig ha varit arkitekt i 20 år.

Boba Fett är tydligen imponerad av honom, och som jag uppfattar Boba så är det faktum att Gage är arkitekt ett starkt skäl att ta honom som expert på 9/11.

Jag är inte imponerad, eftersom jag ser en man som helt enkelt inte kan föra ett logiskt resonemang.

Gage radar upp ett antal karaktäristiska egenskaper för CD, bland dom:
Enormous dust clouds
Symmetrical collapse

Sedan drar han den fullkomligt halsbrytande slutsatsen att om ifall något annat uppvisar dessa karaktäristiska egenskaper så är det också ett tecken på CD.
Och då faller ju Gage i en av dom enklaste logiska fallgroparna som finns.
("Alla kor är vegetarianer. Alltså är alla vegetarianer kor")

Faktum är ju att:
Hus som rasar eller rivs (oavsett anledning) drar upp stora dammoln
Hus som rasar tenderar att falla rakt ner, eftersom tyngdkraften drar åt det hållet

Jag kan inte komma till någon annan slutsats än att karln är dum i huvét!

Inte så konstigt med det.
Hälften av alla arkitekter är ju dummare än medelarkitekten.
Och en liten grupp av dom är riktigt ointelligenta.
Men det hindrar dom ju inte att lägga sina alster på Youtube, som vi kunnat konstatera många gånger.

Om en riktig dumskalle kan bli president, så måste ju en annan kunna bli arkitekt!

/T
Citera
2007-10-12, 15:07
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag tror du själv inser att den liknelsen inte håller.

Den håller utmärkt eftersom du tar allt Gage säger som en sanning just därför han är en arkitekt. Du granskar inte det han säger, du tittar på titeln. Där av liknelsen. Du gör FEL!

Citat:
Han påstår väl snarare att det förekommer smält stål vid användade av thermite, vilket ju säger sig självt. Att det inte är bevisat är väl uppenbart, men varför skulle det vara orimligt?

Han staplar upp flera punkter som förekommer i samband med kontrollerad sprängning av hus för att få fram liknelsen med WTC. I samband med detta så säger han att thermite används med resultatet av smält stål.

Ingen, absolut INGEN använder thermite för att demolera hus. Så Gage är en idiot som påstår detta och du själv ligger inte långt efter eftersom du sväljer denna dynga rakt av UTAN ifrågasätta detta.

Citat:
Förklara tex. de snett avkapade balkarna vid ground zero.. sen har ju Nasa visat att det förekom mycket höga temperaturer vid ground zero i dagar efter 9/11.

Här blottar du din totala okunskap då det gäller Thermite.

Istället för att svälja det som sägs av idioter så kanske du skulle ta reda på lite fakta om Thermite.

Hur gör man ett snett snitt i en balk med thermite.

Du har fel utgångs punkt för dina frågor.

Man har inte använt Thermit eller Thermate, det finns inga som helst bevis för detta. Folk har här på FB försökt men ständigt fått göra en pinsam reträtt från detta falska spår. Gör inte om samma idiotiska misstag själv.

Ja hur kapar man av balkar??

Litet sök .. ger detta....
http://www.photolibrary.fema.gov/photodata/original/3992.jpg

NASA har visat vad??????
Vad är höga temperaturer????

Här är en förklaring, bilden togs den 14 oktober 2001.
http://www.photolibrary.fema.gov/photolibrary/photo_details.do?id=4273
http://www.photolibrary.fema.gov/photodata/original/4273.jpg

Citat:

Eftersom du inte vet vad free fall är så blir det lite krångligt att förklara...

Du säger dig veta att så skedde, men vet inte ens vad free fall är... Grattis....

Ja, jag tittar på den video som DU rekomenderade, jag lyssnar på vad idioten Gage säger, han tar bara upp ETT vittne som säger att han hörde saker som lät som åska.

Är det då konstigt att jag refererar till detta ENDA vittne som Gage redovisar i den film som DU ber oss titta på??
Är du dum på riktigt?
Citera
2007-10-12, 15:40
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Text

Citat:
Text
Nu är det så mycket ad hominem och billiga påhopp att jag lägger ner tills vidare. Att försöka driva en sansad argumentation här är ju i princip omöjligt.

Nu kommer det med 100% säkerhet komma kommentarer om att jag inte kan svara för mig, men så är inte fallet. Jag kan däremot inte diskutera så länge debatten förs på den här billiga nivån..

En diskussion ska föras sakligt, neutralt och utan ad hominem. Men det kanske är att hoppas på för mycket.
Citera
2007-10-12, 17:10
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
En diskussion ska föras sakligt, neutralt och utan ad hominem. Men det kanske är att hoppas på för mycket.

Du skall nog ta och slå upp ordet neutralt innan du kletar ner det här i tråden.

Dina länkar är knappast neutrala, just därför får du en stor skopa skit av mig. För att du skall vakna och fatta vad källkritik innebär.

Så sakfrågorna blev för jobbiga för dig? Det förstod jag, att du inte skriver är bara till gagn för mig.

Du har inte kunskap i att svara på frågorna om bla. Thermit eftersom du inte vet något om detta ämne. Men svälja skiten som Gage säger om detta DET kan DU. Pinsamt illa för en människa på 2000 talet.
Citera
2007-10-12, 17:18
Medlem
Bulawayos avatar
Jag ställde en fråga till dig Elgiganten:
http://www.flashback.org/showpost.php?p=8628139&postcount=6822
Citera
2007-10-12, 17:48
Medlem
Citat:
Nu är det så mycket ad hominem och billiga påhopp att jag lägger ner tills vidare. Att försöka driva en sansad argumentation här är ju i princip omöjligt.

"ad hominem" ??
Jag har själv medvetet undvikit att på något sätt angripa eller ge värdeomdömen om dig.
Inte för att det skulle saknas bra angreppspunkter, men jag ville låta bli...

Däremot är jag tydlig och ärlig om vad jag tycker om exempelvis Richard Gage.
Mannen är ju dum i huvudet (eller så tror han att hans publik är det..).
Detta kanske du uppfattar som angrepp på dig själv, men det låter jag vara ditt eget problem.

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in